Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kadonneen kipinän metsästys E30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jem77
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 62
    • Turku

    Kadonneen kipinän metsästys E30

    316 `87 E30 1.8 Pierburgilla. Käynnistyy kun näyttääkin avainta, kunnes pakkanen on -10. Ei kipinää ollenkaan ennenkuin lämmittää n. tunnin ajan. Ja kun lämmitetty niin starttaa kuin palmun alta. Startti pyörittää iloisesti ja starttausta voi jatkaa apuvirrallakin, ei kipinöi.

    Osaisiko joku kertoa mikä voi olla vikana? Syttyboksi ja puola on vaihdettu, ei apua. Puolalle tulee virta, siitä eteenpäin, ei tietoa.
    E61 535d Pre LCI, putki suoristettu
  • oge30
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 60
    • Vantaa

    #2
    Tästä vois tietty päätellä että kyseessä on sähkövika .

    No ei, mulla teki ihan samaa joskus. jakaja irti ja atomeiksi\perusteellinen puhdistus. mulla alko toimia.vaihdoin samalla jakajan kannen ,johdot ja tulpat

    Comment

    • Bmw_e30
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1260
      • joutseno

      #3
      ootko sytytysyksikköö vaihtanu... ? rintapellis kiinni sulakerasiassa 2 pistoketta toine tais mennä jakajalle toine kaasarille ja taitaa olla viel siemens tekosii :P
      ex 325i -85 325i
      325i soupe -92 325i

      Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

      Comment

      • Jem77
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 62
        • Turku

        #4
        No johan on hommaa selvitelty. Sytkäboksi on vaihdettu toiseen käytettyyn. Kävi ensin niin että käynnistyi enää satunnaisesti lopulta, ihan sama oliko kone kylmä vai kuuma. Puola vaihdettiin ja taas toimi tuonne -10:neen asti, sitten ei taas kipinää ennekuin oli 1 h lämmitetty. Lämmittämällä toimi jopa ne -30 pakkaset. Sen jälkeen vaihdettu uusi akku. Jaksoi jauhattaa paremmin, mutta -18 liikaa, ei kipinää, jos ei lämmitä/ pakkanen laske.

        Alkaa nyt vähän ihmetyttää, että mikä sen kipinän syö? Onko jollakulla ollut vastaavaa m10:sään? Esim. sääteleekö se pierburgin boksi (kojelaudan alla) myös jotain muutakin sytkässä, kuin sitä alipainelkelloa?
        E61 535d Pre LCI, putki suoristettu

        Comment

        • 6power
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 254
          • Tampere

          #5
          Tsau!

          Siis lämmitit vain auton moottorin et sisätiloja? Tosta nyt vois äkkiä päätellä et se on joku osa joka on koneessa kiinni jos kerta moot. lämmitys auttaa. Virranjakaja?

          T:6power

          Comment

          • Jem77
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 62
            • Turku

            #6
            Myös sisätilat lämmitetty. Vaihdettu virtalukonpohja myös. Silti hieman "hitsaa kiinni" jos ei lähdekään käyntiin. Ja jos ei lähde käyntiin ekalla yrittämällä, ei auta muu kuin odottaa leudompaa päivää tai hinata lämmitykseen (seisoo usein tyttökaverin kämpän edustalla kadulla= ei lämmitysmahdollisuutta)
            E61 535d Pre LCI, putki suoristettu

            Comment

            • Japi
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 276
              • Espoo

              #7
              Oletko mitannut tuleeko virranjakajan induktioanturilta sytytyksen ohjausyksikölle pulssia startatessa? Tämän pystyt mittaamaan siitä 2-napaisesta liittimestä ohjausboksin luona.

              Jos pulssia ei tule, niin on aivan turha yrittääkään startata ennen säätöä / anturin vaihtoa...
              "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
              -Tuntematon
              ex-E30 318i -87
              droF Mondeo STW (eka ja vika...)

              Comment

              • Jem77
                Bimmer Rookie
                • Aug 2004
                • 62
                • Turku

                #8
                En ole mitannu, aina kun sen vie sisätiloihin niin se hörähtää käymään. Täytyypä tehdä mittaus ulkona, kunhan on yleismittari mukana. Näillä jatketaan...
                E61 535d Pre LCI, putki suoristettu

                Comment

                • Japi
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 276
                  • Espoo

                  #9
                  Joko tämä on selvinnyt?
                  "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
                  -Tuntematon
                  ex-E30 318i -87
                  droF Mondeo STW (eka ja vika...)

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎