Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 korimallista yleisiä kysymyksiä.. Asiaa jarruista!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spu
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 528
    • Tampere

    #16
    Katso nyt ihmeessä ne sulakkeet ensimmäisinä kuntoon.


    Peruutusvalon vaihdelaatikon kyljessä olevan kytkimen toiminnan saat selville kaivamalla vaihdekepin juuresta liittimen ja pistämällä oikosulkuun kojetaululle lähtevä johto. Tällöin pitäisi palaa valot.

    Äkkiä kytkentäkaaviota katseltuani, ei maadoitusongelmia pitäisi olla, koska takajarruvalot on maadoitettu rekisterikilven valojen kanssa samalla piuhalla. Sinullahan paloi yksi valo kilvessa. Äkkiähän ne maadoitukset siinä lamppujen vieressä putsaa, tai vaikka testailee jostain muusta paikasta johdon kanssa.

    Kai noissa yleisin vika on johtojen haurastuminen / irtoileminen siittä valoihin kiinnitulevan muoviliittimen juuresta. Taikka kaikista pahimpana vaihtoehtona voi löytyä lattiamaton alta, vasemman etukaiutin kotelon alta kunnon ruostereikä -> taakse menevät johdot saaneet kunnon kylvyn.

    Ja nuo kaikki kannattaa kanssa imuroida:


    3&5_12.pdf löytyy tärkeimmät kytkentäkaaviot josta tulostettuna punakynän
    kanssa on helppo mietiskellä vian lähdettä.
    Last edited by spu; 13-01-2006, 18:11.

    Comment

    • Antza^
      Newbiemmer
      • Jan 2006
      • 21
      • Kotka

      #17
      Noniin, sulake 22 oli palanut. Nyt pelaa siis molemmat takavalot ja parkit.

      Pitänee varmaan sitten alkaa noita johtoja sekä katkaisimia tutkimaan että saisi jarru- sekä peruutusvalot toimimaan...
      E36 Coupe 316 -94
      ex.

      6x E30
      1x E28

      Comment

      • HarzaTheMan
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 458
        • Sawo

        #18
        Facelift E30:ssä on ainakin sellaset helposti irrotettavat muoviosat takakontissa johon polttimot tulee kiinni. Niissä on liitin jossa on usein kosketushäröjä. Ei tarvii kun kontissa jotain tavaraa olla irrallaan niin voi takavalo sammua pienestä kolauksesta. Siitä liittimestä kun vähän taivuttelee, putsailee ja kiristelee niitä liitinpintoja niin toimii paremmin.
        ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

        Comment

        • nullzwei
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 11056
          • ?

          #19
          hyvin sanottu

          Originally posted by TheLoial
          Musta auto on 325i ja toinen euro glass moonroof. Vähän huonosti näkyy toisesta
          Eli ei orggis luukku.

          Comment

          • TheLoial
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 1109
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by nullzwei
            Eli ei orggis luukku.
            Niin noissa miun kuvissa vai tän topicin alussa kuvatussa autossa? Selostan vielä kirjoittamiani, ku ei oma ajatus tullu niissä selvästi esille. Tumma on aito 325i, (omistaja ei myy luukkua) ja toinen on euroopan ulkopuolelta, sen takia mainihin tuon euro style moonroofin. Ihmettelin vaan että onko tuo TR nyt joku maa, tiedä häntä.

            Sit ois tuossa ohje jolla voi vaihtaa Saab 9000 lasisen luukun E28 ALKUPERÄISEN peltiluukun tilalle, vaatii vain lasin ja jonkun kehyksen. Kummallakin on nääs sama valmistaja, Webasto.

            Tää siis siinä tapauksessa jos ei halua laittaa E28:iin omaa lasista luukkuaan, mut periaatteessa erona on vain että toisesta puuttuu original teile numero. Tai sit ne on prikulleen samoja.

            Eiku juosten purkaamolle!!!!!!

            Comment

            • TheLoial
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 1109
              • Helsinki

              #21
              Eikös tuo lasi kuitenkin näytä olevan samanlainen, kiertää tumma reuna, kuvassa näkyy hieman ruskehtavana. Tuosta kuitenkin uupuu päälle vedettävä kahvallinen suoja, liekö joku oma viritelmä tai sit on käytetty juuri tuota saabin luukkua.

              Tuossa on kuva suojasta, siinä on kahva josta se kiskaistaan syrjään

              Last edited by TheLoial; 06-02-2006, 22:47.

              Comment

              • HarzaTheMan
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 458
                • Sawo

                #22
                Minullakin on E30 325i:ssä lasinen 2-toiminen sähkökattoluukku, ei original BMW, mutta kunnolla asennettu ja toimii moitteetta. Lähes samanlainen kuin noissa topicin aloittajan kuvissa, mutta sisäpuolella on eteen vedettävä suoja. Ja suoja on ritilämäinen, eikä tuollanen täysin umpinainen. Vedenpoisto siinä on letkuilla takapuskuriin sivuille, kuten ilmeisesti originalissakin.

                Edit: Ei se suoja olekaan ritilämäinen vaan siinä on vaan ilmareiät tuon kahvan molemmin puolin. Kävin ziigaamassa.
                Last edited by HarzaTheMan; 16-01-2006, 09:48.
                ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                Comment

                • Antza^
                  Newbiemmer
                  • Jan 2006
                  • 21
                  • Kotka

                  #23
                  Alkaa olla etujarrujen päivitys käsillä kun alkavat olla nuo vanhat palat ja levyt ihan loppu.

                  Käyvätkö 320 levyt ja palat vanhoihin satuloihin? Eikös ne ole hituisen isommat kun nuo 316?
                  Onko 320 ja 316 alustoissa muuten minkälaisia eroavaisuuksia?
                  E36 Coupe 316 -94
                  ex.

                  6x E30
                  1x E28

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎