No se on semmonen missä on kaksi ovea neljän sijasta, olet varmasti joskus nähnyt.
rekisteri otteen mukaan 2 ovinen on sedan... no eihän siitä kannate välittää... saahan mulla olla rekisteri otteen mukaan 365 tuumaiset vanteetkin alla... eipä ainakaan katsastuksessa pääse sanomaan että on liian suuret alla... pieni muotoinen kämmäys sihteeriltä
No se on semmonen missä on kaksi ovea neljän sijasta, olet varmasti joskus nähnyt.
Coupe = Kaksiovinen urheilullinen umpikorimalli, joka on vain kaksipaikkainen tai jonka takaistuintilat ovat pienet.
Sedan = Kaksi- tai neliovinen umpiauto, jossa on tilaa 4-6 hengelle. Nimitystä käytetään ennen kaikkea Amerikassa, josta se on tullut meille, joskin alun perin se on tarkoittanut Sedanin kaupungissa Ranskassa valmistettua hevosvaunutyyppiä. Englannissa tällaisesta autosta käytetään nimitystä saloon, Saksassa limousine, Ranskassa berline ja Italiassa berlina.
BMW itse käyttää 2-ovisesta e30-mallista nimitystä 2-ovinen limousine.
Mitään e30-coupeja ei ole tehtaalta koskaan valmistunut.
BMW itse käyttää 2-ovisesta e30-mallista nimitystä 2-ovinen limousine.
Tämä oli uusi tieto. Netti-ETK esimerkiksi tunnistaa 2-ovisen E30-mallin nimenomaan coupena, vaikka tiedän ettei se "virallisen" määritelmän mukaan sellainen ole.
Coupe = Kaksiovinen urheilullinen umpikorimalli, joka on vain kaksipaikkainen tai jonka takaistuintilat ovat pienet.
Sedan = Kaksi- tai neliovinen umpiauto, jossa on tilaa 4-6 hengelle. Nimitystä käytetään ennen kaikkea Amerikassa, josta se on tullut meille, joskin alun perin se on tarkoittanut Sedanin kaupungissa Ranskassa valmistettua hevosvaunutyyppiä. Englannissa tällaisesta autosta käytetään nimitystä saloon, Saksassa limousine, Ranskassa berline ja Italiassa berlina.
BMW itse käyttää 2-ovisesta e30-mallista nimitystä 2-ovinen limousine.
Mitään e30-coupeja ei ole tehtaalta koskaan valmistunut.
no niin... tätäkään en olis tienny jos olisin eilen kuollu...
Älkää nyt perhana itkekö tuon "coupe" sanan perään. Tarkoittivathan nuo heittomerkitkin jo jotain.
Eli siis bemareita ei ole E30:senä coupena eikä niitä varmaan enään tehtaalta tulekkaan. Autoni on siis porrasperäinen tai viistoperäinen henkilöautoksi rekisteröity kaksiovinen ajoneuvoksi kutsuttu moottoriajoneuvo.
Valaiskaas sitten minua. Jos tahdon ostaa bemarin joka on virallisesti coupe niin minkämallinen autoni pitää olla?
Millaista autoa sitten kutsutaan urheiluautoksi? Missä menee raja?
Tämä oli uusi tieto. Netti-ETK esimerkiksi tunnistaa 2-ovisen E30-mallin nimenomaan coupena, vaikka tiedän ettei se "virallisen" määritelmän mukaan sellainen ole.
Ei taida oikeen olla viralliset luokittelut ryssän pojan varaosapuljuilla kuten toi real oem. Osakuvat on napattu kyllä ihan oikeesta ETK:sta, mutta muuten tossa on kaikenlaista ryssimistä.
Tehtaan ETK ja TIS ohjelmien englanninkieliset versiot käyttää 2d-e30:stä nimeä 2-door saloon.
E: Ja sitten coupeista..
Originally posted by narzn
Valaiskaas sitten minua. Jos tahdon ostaa bemarin joka on virallisesti coupe niin minkämallinen autoni pitää olla?
Millaista autoa sitten kutsutaan urheiluautoksi? Missä menee raja?
Näistä uudemmista/yleisemmistä bemareista coupeiksi luokitellaan esim. E31, E36 coupe, E46 coupe, E63, Z3 Coupe ja vähän vanhemmista esim. E24.
Urheiluautoille ei ole niin tiukkoja määritelmiä kuin korityypeille. Yleisesti voisi sanoa että kriteereinä on auton suunnittelussa etusijalla olleet nopeus, hallittavuus ja usein myös ulkonäkö. Kriteerinä täytyy tietenkin pitää myös muihin saman aikakauden autoihin verrattuna parempi suorituskyky.
Nojoo, eiköhän tämä pilkunnussinta voisi kohta loppua..
Comment