Eli BMW ei halua toimia kunnolla näillä pakkasilla. Auto seisonut vuorokauden -28c pakkasessa ja nyt annoin olla vajaan kaksituntia roikassa ja laitoin käyntiin. Vaivalloisen starttauksen jälkeen auto käynnistyi suht normaalisti. Lähdin ajamaan ja huomasin että kaasu poljin todella raskas painaa. Painoin varovasti jolloin tuntui polkimessa "raksahdus" ja poljin muuttui normaaliksi.
Mutta nyt kone ei ota kierroksia 2000 enempää! Kiekka mittari kun saavuttaa 2000rpm niin aivan kuin sytytys katkeaisi tai löysäisi kaasun siinä vaiheessa. Vasta kierroksien laskeuduttua 1000rpm veto palaa takaisin.
En tiedä liittyykö tuo kaasupoljin homma tähän, se on kyllä ennenkin ollut kovilla pakkasilla vähän jäykkä aluksi.
Mutta nyt kone ei ota kierroksia 2000 enempää! Kiekka mittari kun saavuttaa 2000rpm niin aivan kuin sytytys katkeaisi tai löysäisi kaasun siinä vaiheessa. Vasta kierroksien laskeuduttua 1000rpm veto palaa takaisin.
En tiedä liittyykö tuo kaasupoljin homma tähän, se on kyllä ennenkin ollut kovilla pakkasilla vähän jäykkä aluksi.
Comment