memebuy23buy

e30 BMW e36 M3 tekniikalla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eeki
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 1966
    • HKI

    #16
    Originally posted by jmp2002
    Mikä peli kyseessä?? jos se on tehty silloin hyvään aikaan, jolloin poikkeuslupiakin myönnettiin suht helposti??
    Tämmönen laite: http://www.nettiauto.com/559599 .. No onhan se E30, vaikkei BMW olekaan kokonaan merkiltään.
    Ducati 998 -02 //

    Comment

    • Maza
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 4321
      • Kannus/Kokkola

      #17
      Originally posted by jannmann
      3,0 m3 kone ylittää sallitun tehon 1hv:lla e30 M3:n kohdalla. Sen luulisi saavan poikkeusluvalla ohitettua, mutta sitten on se teho/painosuhde pykälä...

      Kyllähän sen aina jotenkin kikkailemalla saa kilpiin, ainakin joksikin aikaa.
      Mutta eri asia on sitten kun jotain sattuu.
      Miten niin ylittää ?

      3.0 M3 koneestahan ilmoitetaan usein virheellisesti 286hv (210kW x 1,36 = 285,6hv). Sportevon 175kW x 1,2 = 210kW. Kyllä AKE:lla tuijotetaan noita kilowatteja eikä hevosvoimia.

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #18
        Eikös täälä ollut joskus jutta jos turbottaa koneen ei koneen alkuperäistehot vaikuta mitään? Sillon taisi olla linkki vielä aken sivulle.
        Eli 325i malliin s50b30 turbolla ja penkistä alle 210hp
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • jmp2002
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 5728
          • Rovaniemi

          #19
          Originally posted by eeki
          Tämmönen laite: http://www.nettiauto.com/559599 .. No onhan se E30, vaikkei BMW olekaan kokonaan merkiltään.
          No mutta tuohan on Alpina, jonka Suomen ihana Ake luokittelee toiseksi korimalliksi kuten myös m3:n.
          E30 325i Touring -89
          E30 325i touring -88 m50tbo
          G20 330e M-Sport -20

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10114
            • KVLA

            #20
            Niin onhan noita Alpinoita ja Evoja halvalla Saksassa vaikka kuinka paljon aihioina odottamassa noutajaansa.Vai onkohan kuitenkaan?Ja kuka tuollaisen edes keskiverto kuntoisen (ja hintavan) erikoismallin haluaisi moottorin vaihdolla pilata?No ehkä joku sopivasti kolaroitu kampe,josta kallis teknikka olisi jo myyty.Mutta ei taida niitäkään jokaisen Karl-Haintz:n takapihalta löytyä.
            Eli ne korimallit mihin muutos olisi ainakin teoriassa (M3 Evo tai Alpina) mahdollista,eivät käsittääkseni vastaa alkuperäiseen korimalliin suuniteltua operaatiota =E30.

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #21
              Alpina

              Originally posted by nullzwei
              Miksi sitten TÄMÄ on kilvissä?
              EYB-663. 3.400 ccm. 179 kW. Kats. 3.3.2005. Ja on taatusti E30.

              Eikös tuossa 3,5 litraisessa B6:ssa ole vakiona 254hv = 186kw ?
              Ja nyt sitten on ahtimella tehot "tippuneet" 179kw:tiin???? Vai mistä tuo 179kw lukema?

              Onko jollain varmaa kokemusta miten tuota tehopainosuhdetta noudatetaan?

              e30 M3:n kohdalla ei tarvitse kyllä ostaa Evo3:sta, riittää kyllä kun ihan tavallisen ämmän ostaa, jarrut ja alusta kun on sama.
              Last edited by jannmann; 26-01-2006, 13:21.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • Maza
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 4321
                • Kannus/Kokkola

                #22
                Originally posted by Heguli 31
                Eli ne korimallit mihin muutos olisi ainakin teoriassa (M3 Evo tai Alpina) mahdollista,eivät käsittääkseni vastaa alkuperäiseen korimalliin suuniteltua operaatiota =E30.
                Kannattaisiko hankkia e30 325i vai e30 M3 kori josta alkaisi tekemään
                Onhan tuossa vaihtoehtona esitetty E30 M3. Kyllä noita vielä saksassa on. Taitaa tälläkin hetkellä mobilessa olla yksi maantietä nähneen näköinen musta kori ilman moottoria & lootaa. Hintaa oli 3000eskoo.

                Henk. koht. en myöskään hyväksy ehjän E30 M3:n raiskausta aivan vähällä. Miellään joku kolaroitu/tekniikka puutteellinen kori, josta alkaa rakentamaan.
                Last edited by Maza; 26-01-2006, 13:32.

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6350
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by jmp2002
                  No mutta tuohan on Alpina, jonka Suomen ihana Ake luokittelee toiseksi korimalliksi kuten myös m3:n.
                  Siis mallisarjaksi tarkoitit
                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5728
                    • Rovaniemi

                    #24
                    Originally posted by Zoui
                    Siis mallisarjaksi tarkoitit
                    siis juu..
                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10114
                      • KVLA

                      #25
                      Originally posted by Maza
                      Onhan tuossa vaihtoehtona esitetty E30 M3. Kyllä noita vielä saksassa on. Taitaa tälläkin hetkellä mobilessa olla yksi maantietä nähneen näköinen musta kori ilman moottoria & lootaa. Hintaa oli 3000eskoo.

                      Henk. koht. en myöskään hyväksy ehjän E30 M3:n raiskausta aivan vähällä. Miellään joku kolaroitu/tekniikka puutteellinen kori, josta alkaa rakentamaan.
                      No niin onkin.Tarkuutta lukemiseen täällä päässä...

                      Comment

                      • f1zz
                        GTi:stä tuttu
                        • Sep 2003
                        • 1468
                        • Veikkola

                        #26
                        Originally posted by Bullitt
                        Menisköhän siihen ahdin vielä? Sanois, että ei oo yläkierroksilla paineita ollenkaan, et on haettu vaan alas vääntöä ja tulostais exelistä vielä dynolapun.
                        Saahan moottorin tehoa laskea, jos vertailu moottori on vaikka m50b25 virallinen dynolappu siitä. Tehoahan pystyy laskemaan vaikka millä konstilla.. Eri asia on sitten nostaako sitä taas leiman jälkeen..

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #27
                          tehon lasku

                          Originally posted by f1zz
                          Saahan moottorin tehoa laskea, jos vertailu moottori on vaikka m50b25 virallinen dynolappu siitä. Tehoahan pystyy laskemaan vaikka millä konstilla.. Eri asia on sitten nostaako sitä taas leiman jälkeen..

                          Miten pitkään tollanen auto sitten pysyy leimassa onkin sitten eri asia...

                          Ite ajattelin pistää e39 M5 koneen e30:seen ja sanoa että mulla on käytössä vain puolet koneesta ja sekin on kuristettu, sitten hankin dynolaput koneeseen kun ajan sen penkissä ilman toisenpuolen tulppia.
                          Hitto, en ennen ajatellut että sen sais noin helpolla kilpiin, jos otan vielä viidennen tulpan pois, saan varmaan jo luvat ahtimelle
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • jmp2002
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 5728
                            • Rovaniemi

                            #28
                            Originally posted by jannmann
                            Miten pitkään tollanen auto sitten pysyy leimassa onkin sitten eri asia...

                            Ite ajattelin pistää e39 M5 koneen e30:seen ja sanoa että mulla on käytössä vain puolet koneesta ja sekin on kuristettu, sitten hankin dynolaput koneeseen kun ajan sen penkissä ilman toisenpuolen tulppia.
                            Hitto, en ennen ajatellut että sen sais noin helpolla kilpiin, jos otan vielä viidennen tulpan pois, saan varmaan jo luvat ahtimelle
                            Mutta eikö jossain aken sivuilla ollut että tehon alentaminen ei olisi laillista?? näin muistan täällä lukeneeni, kun on mietitty noita vaihtoehtoja..

                            Edit: korostan sanan että Muistan, mutta ei mitään varmuutta..
                            E30 325i Touring -89
                            E30 325i touring -88 m50tbo
                            G20 330e M-Sport -20

                            Comment

                            • Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19180
                              • -

                              #29
                              Ei ne katsastusmiehet ja AKE:n äijätkään nyt ihan täysiä idiootteja ole.. kannattaa vähän miettiä tarkemmin noita hienoja suunnitelmia.. Tehon alentamiset ahtamalla ja sitä rajaa.. huoh..

                              Saksassahan noihin E30 on istutettu vaikka mitä moottoreita. Valitettavasti Suomen tieliikennelaki estää suurimman osan asentamisen niistä täällä maassa laillisesti.
                              All good things come to those who wait.

                              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                              Sound Factory Bar & Nightclub

                              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                              Comment

                              • mukko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2003
                                • 5965
                                • Uleåborg

                                #30
                                ..........
                                Last edited by mukko; 30-10-2007, 18:57.
                                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                                Comment

                                Working...
                                X