Announcement

Collapse
No announcement yet.

e21 m20b25?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reiska
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 85

    e21 m20b25?

    taas tarvitaan viisaampien apuja, eli jos laittais tuollaiseen e21 (315) tai jotain m20b25 motin, niin tarviikohan muuta kuin 323:sen jarrut ym..

    onko kukaan tehny tälläistä?? toki eihän se haittais vaikka se motti olis m50...
  • Jubu
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 937
    • Kuusankoski

    #2
    Originally posted by reiska
    taas tarvitaan viisaampien apuja, eli jos laittais tuollaiseen e21 (315) tai jotain m20b25 motin, niin tarviikohan muuta kuin 323:sen jarrut ym..

    onko kukaan tehny tälläistä?? toki eihän se haittais vaikka se motti olis m50...
    ainakaan muutamavuosi sitten ei tarvinut muuttaa muuta kuin jarrut 323 mallista. tosin lähtökohtana oli 320/6 jonka laatikko yms voimansiirto kelpasi suoraan... näin siis M20b25 koneelle tässätappauksessa.

    se M50 kone "pitäisi" olla B20 , koska B25 koneen tehot ei sovi prosenttien sisään millään!
    Last edited by Jubu; 28-01-2006, 20:10.

    Comment

    • reiska
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 85

      #3
      oukki doukki, kuinkas jarrut? käykö 323/325 jarrut e21 koppaan?

      Comment

      • mr.b
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 169
        • pietarsaari

        #4
        E30 jarrut ei käy E21seen, tai takalevyt on samat mutta satulat ja kaikki muu on eri. siis 323i alustaa etsimään. M52B25 -96> käy tehojen puolesta (170hp) siis 323i E36 tai 523i E39 konetta etsimään!
        BMW 320iA Touring -95
        Porsche 944 -86
        Buell xb9r -03
        Marin san rafael ~89
        Jalat -70

        Comment

        • Jubu
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2002
          • 937
          • Kuusankoski

          #5
          Originally posted by reiska
          oukki doukki, kuinkas jarrut? käykö 323/325 jarrut e21 koppaan?
          Tarvitsit E21 323 tolpat eteen jarruineen. taakse E21 323 tukivarret jarruineen.

          tarvitsemiasi osia kannattaa kysäistä T3 nimimerkillä kirjoittelevalta henkilöltä.

          Comment

          • reiska
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 85

            #6
            Originally posted by mr.b
            E30 jarrut ei käy E21seen, tai takalevyt on samat mutta satulat ja kaikki muu on eri. siis 323i alustaa etsimään. M52B25 -96> käy tehojen puolesta (170hp) siis 323i E36 tai 523i E39 konetta etsimään!

            ok, mutta olis vaan huokeampi moottori ostaa tuo m20...

            Comment

            • Wenom
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 66
              • Kankaanpää

              #7
              Itellä ollut sama mielessä aina silloin tällöin, mutta järjellä ajatellen aihioksi kannattais hankkia suoraan 323 kori, jossa alusta paikalla tai jopa kori jossa on ollut tuo motti kiinni jo aikaisemmin. Sarjan tehokkain on 323i, jossa 143hv ja siihen 20%= 171,6hv ja litrat noin pyöreesti 2.3x20%= 2,76 (maksimi, joka konttorille menee)...

              Tässä alla nyt jotain tietoa tästä swapista... Nimimerkki T3 tietää mallista kaiken maan ja taivaan väliltä. Tässä onkin lainauksia hänen kirjoittamista jutuista. Kannattaa varmasti ottaa yhteyttä, jos osia tai muuta tietoo tarvii, uskon vastaavan mielellään, tuon korimallin kysymyksiin ...

              T3: "Semmonen juttu näin alkuun, että 315-316 on alustaltaan muuten samanlainen kuin esimerkiksi 318, 318i 320/4 ja 320/6, mutta noista kahdesta pienimmästä mallista puuttuu takavakaaja.

              Toiseksi: Vaikka noissa 315-320/6-malleissa onkin sama raakatolppa, niin pyörännavassa on sitten eroja.
              Homma menee näin:

              315, 316, 318, 318i, 320/4 pieni tolppa, pieni laakeri, jäähdyttämätön jarrulevy.
              320/6 pieni tolppa, iso laakeri, jäähdyttämätön jarrulevy.
              320i pieni tolppa, iso lakeri, jäähdytetty jarrulevy.
              323i ISO tolppa, iso laakeri, jäähdytetty jarrulevy.

              Eli jos tarkkoja ollaan, niin 315-malliin kun tunkee 320/6-koneen pitää myös tolppa vaihtaa, jos ison laakerin haluaa. Kuinkahan monessa tekniikanvaihdossa näin on tehty ja monikohan katsastusmies tietää moisista eroista.

              Jos puhutaan korimallin tehokkaimmasta eli 323i:stä, niin tekniikkansa puolesta se on kokonaan erilainen kuin muut E21:t.
              Vain vaihteisto ja kansi ovat samoja 320/6-mallin kanssa. Alustassa ei ole esim 315-mallin kanssa muuta samaa kuin taka-apurunko ja vetoakselit.

              E30:n taka-akseliston sovittaminen autoosi on aika ylivoimainen homma, mutta en toki voi sua kieltää sitä tekemästä. Siitä vaan, jos aikaa ja tahtoa on, eriasia sitten saatko koskaan katsastettua niitä heebeleitä."

              Nimimerkillä Paaze kirjotteleva on ainakin omistanu/rakentanu tollasen e21/m20b25 swapin.

              e30 osien käyttämin esim. alustassa on ilmeisesti melko haastellinen homma, tosin innostuksen riittäessä lyöt sinne vaikka M5:sen perän ja muuta mukavaan niin ei heti tule kestävyys ongelmia. Tosin konttori on eri asia, mutta turvallisuuttahan tollaset kumminkin tuo, jos kunnon osia käyttää =).

              Toivottavasti jotain selvää saat!
              Siitä lähetään mihin muut jää...

              Comment

              • reiska
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 85

                #8
                Originally posted by Wenom
                Itellä ollut sama mielessä aina silloin tällöin, mutta järjellä ajatellen aihioksi kannattais hankkia suoraan 323 kori, jossa alusta paikalla tai jopa kori jossa on ollut tuo motti kiinni jo aikaisemmin. Sarjan tehokkain on 323i, jossa 143hv ja siihen 20%= 171,6hv ja litrat noin pyöreesti 2.3x20%= 2,76 (maksimi, joka konttorille menee)...

                Tässä alla nyt jotain tietoa tästä swapista... Nimimerkki T3 tietää mallista kaiken maan ja taivaan väliltä. Tässä onkin lainauksia hänen kirjoittamista jutuista. Kannattaa varmasti ottaa yhteyttä, jos osia tai muuta tietoo tarvii, uskon vastaavan mielellään, tuon korimallin kysymyksiin ...

                T3: "Semmonen juttu näin alkuun, että 315-316 on alustaltaan muuten samanlainen kuin esimerkiksi 318, 318i 320/4 ja 320/6, mutta noista kahdesta pienimmästä mallista puuttuu takavakaaja.

                Toiseksi: Vaikka noissa 315-320/6-malleissa onkin sama raakatolppa, niin pyörännavassa on sitten eroja.
                Homma menee näin:

                315, 316, 318, 318i, 320/4 pieni tolppa, pieni laakeri, jäähdyttämätön jarrulevy.
                320/6 pieni tolppa, iso laakeri, jäähdyttämätön jarrulevy.
                320i pieni tolppa, iso lakeri, jäähdytetty jarrulevy.
                323i ISO tolppa, iso laakeri, jäähdytetty jarrulevy.

                Eli jos tarkkoja ollaan, niin 315-malliin kun tunkee 320/6-koneen pitää myös tolppa vaihtaa, jos ison laakerin haluaa. Kuinkahan monessa tekniikanvaihdossa näin on tehty ja monikohan katsastusmies tietää moisista eroista.

                Jos puhutaan korimallin tehokkaimmasta eli 323i:stä, niin tekniikkansa puolesta se on kokonaan erilainen kuin muut E21:t.
                Vain vaihteisto ja kansi ovat samoja 320/6-mallin kanssa. Alustassa ei ole esim 315-mallin kanssa muuta samaa kuin taka-apurunko ja vetoakselit.

                E30:n taka-akseliston sovittaminen autoosi on aika ylivoimainen homma, mutta en toki voi sua kieltää sitä tekemästä. Siitä vaan, jos aikaa ja tahtoa on, eriasia sitten saatko koskaan katsastettua niitä heebeleitä."

                Nimimerkillä Paaze kirjotteleva on ainakin omistanu/rakentanu tollasen e21/m20b25 swapin.

                e30 osien käyttämin esim. alustassa on ilmeisesti melko haastellinen homma, tosin innostuksen riittäessä lyöt sinne vaikka M5:sen perän ja muuta mukavaan niin ei heti tule kestävyys ongelmia. Tosin konttori on eri asia, mutta turvallisuuttahan tollaset kumminkin tuo, jos kunnon osia käyttää =).

                Toivottavasti jotain selvää saat!

                kyllähän tämä selvensi paljonki! sillä vain ajattelin, että ei olis niin valiä olisko se 315 tai 323, kun tuntuu nuo 323 kopat olevan kiven alla,siis kohtuukuntoiset.tottakai muuten sais olla se 323.jos ottais lähtökohdaksi sen että koppa olis edes kohtuullisessa kunnossa. kiinnostaa kyllä jos jollain olis 323 tiedossa

                Comment

                • Wenom
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 66
                  • Kankaanpää

                  #9
                  Lähetä privaa T3:lle (Siltä löytyy varmaan 323i kori/osat mitä tarviit) ja varmaan se eksyy kyllä tähän topicciin, ku sattuu vaan lueskeleen, sillä ei tunnu menevän nää ohi ...
                  Siitä lähetään mihin muut jää...

                  Comment

                  • TheLoial
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 1109
                    • Helsinki

                    #10
                    Teet niinku mie, hankit jarruhilppeet, jarrukilvet ja levyt ja hitsaat pari lattarautaa taka-akseliin ja sitä ei erota oikeasta kuin numeron perusteella!

                    Kilpiä saa joko käytettynä tai kaupasta halvalla, levyjä saa helposti koska e30 takalevy on sama sekä jarruhilppeet sisälle. Vaijereit ei paljoa maksa ja satulat voit laittaa mitkä haluat.

                    Helppoa kun soveltaa...

                    Näin siis taka-akselin jarrut

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎