Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E30 320i moottorin "kirkuminen"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • oldskoolbmw
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 1

BMW E30 320i moottorin "kirkuminen"

Minä olen ihan luuseri näissä auton ongelma asioissa ja oikeastaan vieroksun kaikkea joka viaksi tulee. Nyt kuitenkin alkanut suoraan sanoen vituttaa bemssini käytös. Moottori vinkuu erittäin raastavaa ääntä pitäen kaasutuksessa (liikkeelle lähdettäessä ja paikallaan kaasua painettaessa - ei siis ajossa). Eli tarkennetut oireet:

- Raastava vinkuminen kaasua painettaessa (joku hihna? ilmavuoto?)
    - Ajossa kierrokset eivät tahdo nousta yli 4000 vaan käynti jää "jurraamaan" kiihdyttäessä, paikallaan pystyy käyttämään korkeitakin kierroksia
    - Tyhjäkäynnillä ei kuulu minkäänlaista oireilua

Edit: Äsken ajettuna huomasin että kirkuu jos painaa kaasua yhtään voimakkaasti, ylikorostetun kevyesti kaasua painaen liikkeellelähtö onnistui ilman "sian tappamista"
    Last edited by oldskoolbmw; 03-02-2006, 22:41.
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

Ettei olis jotkut laakerit menossa, tai sitten joku kiilahihna luistaa pahasti? Tai jotain...
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

Comment

• MikkoJII
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 1807
      • Lapua

Hemmetin vaikee sanoa kun ei itse kuule!

Katsoppa kuitenki laturi...
      E32 750i 11/89

Comment

• Meisseli
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 1003
        • Kotka

Kyllähän tuosta luistava hihna ekana tulee mieleen. Ajossa tuollainen voimanpesä ei varmaan jaksa nostaa kierroksia niin nopeasti että hihna luistaisi, paikallaan ja liikkeelle lähdettäessä kylläkin. Eli nyt katsomaan ne hihnojen kireydet.
        Eioo penaria alla enää.. :(

Comment

• skinlab
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 48

Hihnan vaihtoväli?

Mikä olis suunnilleen noiden kiilahihnojen suositus vaihtovälille...onks se moottorin etupäässä oleva kilometrimäärä milloin on hihna viimeks vaihdettu vai jonkun muun osan?

Comment

• T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

Originally posted by skinlab
            Mikä olis suunnilleen noiden kiilahihnojen suositus vaihtovälille...onks se moottorin etupäässä oleva kilometrimäärä milloin on hihna viimeks vaihdettu vai jonkun muun osan?
            Taitaa tässätapauksessa olla kilometrimäärä jolloin jakohihna on vaihdettu.
            .

Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎