Ah tuo auton vaivoista ihanin iski otsikon mukaiseen ajoneuvoon...
Vinkkejä / kokemuksia kaivataan ajamisen ilon takaisin saamiseksi...
Potilas oirehtii seuraavasti.
Vian iskiessä kun ajetaan kierrosalueella 1500 - 2000 rpm tasakaasulla, alkaa pieni nykiminen, joka välillä johtaa totaaliseen puutumiseen, jonka jälkeen moottori ei enää reagoi kaasun painamiseen, kytkimen pohjaan painamalla kun kierrokset laskevat tilanne korjaantuu normaaliksi tai vaihtoehtoisesti auto sammuu (harvemmin toki). Paikallaan käyttäessä vaihteen ollessa vapaalla ja kierrokset edelleen tuolla samalla 1500 - 2000 alueella huomaa kuinka kierroslukumittarin viisari alkaa seilaamaan n. 100 rpm ±. Lisäksi nopeasti kaasua polkaistaessa moottori "rykäisee" kierrosten laskiessa alle 1000 rpm.
Tässä autossa on sähköohjattu pumppu ja sähköinen kaasupoljin. Ajettaessa auto toimii muuten normaalisti ja kaikki tehot tuntuvat olevan tallella.
Itsellä on sellainen kutina että kaasupolkimen potikka (vaikka mitattaessa antoikin järkeviä vastusarvoja) tai moottorinohjausboxi voisi olla vian aiheuttaja..
Ei vaan viitsisi arpomalla ruveta osia vaihtamaan, kun eivät aivan ilmaisiakaan taida olla

Vinkkejä / kokemuksia kaivataan ajamisen ilon takaisin saamiseksi...
Potilas oirehtii seuraavasti.
Vian iskiessä kun ajetaan kierrosalueella 1500 - 2000 rpm tasakaasulla, alkaa pieni nykiminen, joka välillä johtaa totaaliseen puutumiseen, jonka jälkeen moottori ei enää reagoi kaasun painamiseen, kytkimen pohjaan painamalla kun kierrokset laskevat tilanne korjaantuu normaaliksi tai vaihtoehtoisesti auto sammuu (harvemmin toki). Paikallaan käyttäessä vaihteen ollessa vapaalla ja kierrokset edelleen tuolla samalla 1500 - 2000 alueella huomaa kuinka kierroslukumittarin viisari alkaa seilaamaan n. 100 rpm ±. Lisäksi nopeasti kaasua polkaistaessa moottori "rykäisee" kierrosten laskiessa alle 1000 rpm.
Tässä autossa on sähköohjattu pumppu ja sähköinen kaasupoljin. Ajettaessa auto toimii muuten normaalisti ja kaikki tehot tuntuvat olevan tallella.
Itsellä on sellainen kutina että kaasupolkimen potikka (vaikka mitattaessa antoikin järkeviä vastusarvoja) tai moottorinohjausboxi voisi olla vian aiheuttaja..
Ei vaan viitsisi arpomalla ruveta osia vaihtamaan, kun eivät aivan ilmaisiakaan taida olla
Comment