E30 324td vm-88 nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kujk
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 20
    • Kauhava

    E30 324td vm-88 nykii

    Ah tuo auton vaivoista ihanin iski otsikon mukaiseen ajoneuvoon...
    Vinkkejä / kokemuksia kaivataan ajamisen ilon takaisin saamiseksi...
    Potilas oirehtii seuraavasti.
    Vian iskiessä kun ajetaan kierrosalueella 1500 - 2000 rpm tasakaasulla, alkaa pieni nykiminen, joka välillä johtaa totaaliseen puutumiseen, jonka jälkeen moottori ei enää reagoi kaasun painamiseen, kytkimen pohjaan painamalla kun kierrokset laskevat tilanne korjaantuu normaaliksi tai vaihtoehtoisesti auto sammuu (harvemmin toki). Paikallaan käyttäessä vaihteen ollessa vapaalla ja kierrokset edelleen tuolla samalla 1500 - 2000 alueella huomaa kuinka kierroslukumittarin viisari alkaa seilaamaan n. 100 rpm ±. Lisäksi nopeasti kaasua polkaistaessa moottori "rykäisee" kierrosten laskiessa alle 1000 rpm.
    Tässä autossa on sähköohjattu pumppu ja sähköinen kaasupoljin. Ajettaessa auto toimii muuten normaalisti ja kaikki tehot tuntuvat olevan tallella.

    Itsellä on sellainen kutina että kaasupolkimen potikka (vaikka mitattaessa antoikin järkeviä vastusarvoja) tai moottorinohjausboxi voisi olla vian aiheuttaja..
    Ei vaan viitsisi arpomalla ruveta osia vaihtamaan, kun eivät aivan ilmaisiakaan taida olla
  • Happo
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 922
    • Kauhajoki

    #2
    Juu, tuossa 2,4td:ssä tulee kanssa samaa vikaa siihen pumppuun kuin tds:säkin, kun siellä kontaktipinta kuluu. En nyt kuitenkaan väitä, että tuo siitä johtuisi, kun yleensä oireet ovat tyhjäkäynnillä. Mahdollisuus on kuitenkin tuossakin pumpussa tuolle vialle olemassa.

    Ja asiasta kolmanteen, mulla teki tds tänään samaa. satanen vauhtia ja 1500 r/min koneessa tasakaasulla, niin alko rykimään. sitte kun veti pienempää lukkopykälää päälle, niin kävi hyvin. Vähän aikaa kun auto seiso sammutettuna, niin korjaantui taas.
    Ja kyllä, mulla on pumppu aika loppu.
    Last edited by Happo; 20-02-2006, 01:02.
    Ford S-Max 2.0
    Kilpuri VW Golf III VR6
    ex:

    F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

    Comment

    • saastuttaja
      Bimmer Rookie
      • Feb 2003
      • 139

      #3
      Minun veikkaukseni: vauhtipyörän anturi tai järjestelmäpaineanturi.

      Mulla vauhtipyörän anturi särkyi luultavasti ottaessaan osumaa vauhtipyörän rikkontuneista jousenpaloista. Tyhjäkäynti alkoi hyppiä 850-1500rpm:n välillä. Kun kierroksia nosti yli 1500:n niin kaikki auto toimi normaalisti.

      Järjestelmäpaineanturi (imusarjasta lähtevän kangaspintaisen alipaineletkun päässä) oireilee tehottomuutena ja myös nykimisenä.

      Comment

      • Happo
        BTCF Member
        • Sep 2004
        • 922
        • Kauhajoki

        #4
        Upitaas tätä taas vähän.

        Ei helpota. Sadan kilometrin ajon jälkeen alkaa semmonen ärsyttävä nypytys tuntua lukkovaihteella. Käytännössä ehkä silloin, kun jotain lämpenee tarpeeksi jossain (tarkka määritelm&#228. Muuten pelaa ihan ok. Vauhtia edelleen se 90-120 ja kierrokset 1500-1900. Liekö tuo nyt sitten polttoainepuolella, vai oireileeko laatikko loppuaan noin? Edelleen toimii hyvin, pienemmälle pudotettaessa ja myös tuolla ylivaihteella ekan sadan kilometrin aikana.

        autona 525tdsa zf 5hp18 lootalla varustettuna
        Last edited by Happo; 04-04-2006, 01:19.
        Ford S-Max 2.0
        Kilpuri VW Golf III VR6
        ex:

        F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

        Comment

        • -juppe-
          Newbiemmer
          • Sep 2004
          • 3
          • Hollola

          #5
          En tie onko sama ongelma, mutta itelllä autto 2000 kierroksen tuntumassa olevaan nykimiseen suuttimien kärkien vaihto. Nyt pystyy ajamaan pintakaasulla ilman ärsyttävää rytkytystä. Autona 524td (E34, 500 000 km mittarissa).
          Yleisen suhteellisuusteotian mukaan kappaleen aika hidastuu sitä nemmän, mitä kovempaa se kulkee. Haluan elää pitkää, joten ajan siis mahdollisimman kovaa.

          Comment

          Working...
          X