memebuy23buy

e30 cabrio katon avaaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masa
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 2202
    • München

    e30 cabrio katon avaaminen

    eli ongelma on se että katto laskee kyllä sille tarkoitettuu luukkuun mutta ei ikäänkuin tarpeeksi joten luukkua ei saa kiinni.kaikki mekanismit toimivat moitteetta joten varmaan käyttäjässä vähän vikaa kun ei saksaa ymmärrä sen vertaa mitä ohje avaamisesta sanoo...

    -VaasaConnection-
    Originally posted by Homer;
    Ei ne pulit millään seiskoilla ajele
  • -Dobermann-
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1025
    • Jyväskylä

    #2
    se "takalasi" pitää ainakin painaa/taittaa ihan käsin mutkalle, muuten ei mahdu se hattuhylly paikoilleen. tämä ainakin manuuaalisesti toimivassa katossa.

    Comment

    • seidltuning
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 1941
      • Vantaa

      #3
      joo mulla ja ollu ongelmana yksi ryppy pitää kääntää toisin päin
      G30 530e Sedan
      E30 325i Cabriolet

      Comment

      • Heguli
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 815
        • www.e30m3.fi

        #4
        Mitäs tälle jutulle kuuluu ? Mulla on näköjään katto kasvanut talven seisonnan aikana kun äsken yritin sitä saada alas mutta suflettikotelon kansi jää raolleen eikä ne koukut ikäänkuin jaksa vetää sitä luukkua täysin kiinni.

        Säätö hommia vai häh? Taitoksia on taiteltu suuntaan jos toiseenkin mutta ei vaan tunnu mahtuvan kansi kiinni
        Die beste fahrt mit hosen an, BMW

        Comment

        • Masa
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 2202
          • München

          #5
          Juu hyvää kuuluu eli mulla oli että kun katon taittanu luukkuun niin pitää yksi taite/ryppy suoristaa niin laskee hyvin...eli ilmeisesti mulla oli sama ku seidlillä...

          -VaasaConnection-
          Originally posted by Homer;
          Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4647
            • Tuusula

            #6
            Täytyy tosiaan laskostaa se yksi väli siitä niin menee kiinni. Jos sitä ny jotenki yrittäis selittää; se kattohan on ommeltu kiinni kahdesta (vai olikohan kolmesta) kohtaa tukirautoihin, niin kun olet taittanut kattoa etuosasta taaksepäin niin että katon yläreuna osoittaa lähes suoraan ylöspäin niin se keskimmäinen neulekohta pitää vetää auton takaosaan päin jolloin se laskostuu nätisti kasaan.
            ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • Convertible
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2638
              • Turku

              #7
              Mulla on sähkökatto ja se ainakin tarvitsee vähän apua viimeisille senteille, ei jaksa vetää alas, ennen kun se koukut saa kiinni. Tosin minulla on "takalasi" ihan helvetin kova, eikä enää oikein joustava. (uusi "lasi" odotaa asentamista).
              F25 X3 35d
              E87 118i
              E46 330ti
              E46 M3
              E30 M3
              E30 M3 Convertible
              Z3 Roadster

              Comment

              • Remus
                Bimmer Rookie
                • Mar 2005
                • 106
                • Espoo

                #8
                Vaatii vähän treenausta toi katon laskeminen asiaa ei auta ku luukun jouset kuolleet

                Comment

                • pmtk
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1561
                  • Iisalmi

                  #9
                  Nostetaas tätä toisenlaisella ongelmalla (E30 cäbi -88).

                  Läppä, jonka alle katon pitäisi mennä, ei aukea. Takapenkkiläisen "ovenkahvaa" kääntäessä molemmat puolet napsahtaa auki. Kuskin puolella jokin ottaa vielä vastaan. Luukku aukeaa noin sentin verran ja sen jälkeen ottaa kiinni. Vänkärin puoli tuntuisi aukeavan helpostikin. Onko esim takakontista lähtevällä vaijerilla jotain tekemistä asian kanssa?
                  E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                  Comment

                  • Masa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 2202
                    • München

                    #10
                    lähempi tarkastelu paljastaa kuskin puolella luukussa "haan"jota kun sormella auttaa niin luukku johon katto laskee aukea,olikohan ees yhtään järkevästi selitetty...

                    -VaasaConnection-
                    Originally posted by Homer;
                    Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

                    Comment

                    • pmtk
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 1561
                      • Iisalmi

                      #11
                      Originally posted by Masa
                      lähempi tarkastelu paljastaa kuskin puolella luukussa "haan"jota kun sormella auttaa niin luukku johon katto laskee aukea,olikohan ees yhtään järkevästi selitetty...
                      Näinhän se olikin. Tietämättömyyttä, mutta taasen vähän viisaampana. Kiitokset.
                      E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                      Comment

                      • Löysä
                        Bimmer Rookie
                        • May 2005
                        • 13
                        • Vaasa

                        #12
                        Jatketaas samaan säikeeseen E30 Cab kattohuolista. Onko etuovien lasien takakulman ottamiselle katon reunaan ovea sulkiessa ja avatessa tehtävissä mitään? Säätöä tms? Omassani on ovet hiertäneet melkoisesti katon reunaa, ja mahdollisesti ensi kesänä joutuu uusimaan koko rätin. Jotenkin tuntuu vaan hölmöläisen hommalta jos kohta on katto saman näköinen...

                        Edellisen omistajan mukaan tuo on "ominaisuus", johon ei auta kuin ikkunan lasku sulkemisen ajaksi, tahtoo unohtua, ja autosta poistuttaessa ei silloin saa ikkunaa kiinni. Jotenkin ei jaksaisi uskoa että BMW olisi päästänyt niin keskentekoisen tuotteen liikkeelle... E36 Cabissa kai tämä on ratkaistu sillä että oven kahvaan tartuttaessa ikkunoita lasketaan automaagisesti pari senttiä, ainkin tuon auton myyjän mukaan...

                        Sori jos kysyjä on tyhmä, olen aika lailla Bemu-neitsyt, vasta yksi kesä takana...

                        Comment

                        • JD
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 1195
                          • Espoo

                          #13
                          Originally posted by Löysä
                          Jatketaas samaan säikeeseen E30 Cab kattohuolista. Onko etuovien lasien takakulman ottamiselle katon reunaan ovea sulkiessa ja avatessa tehtävissä mitään? Säätöä tms?
                          Minulla ei ollut mitään ongelmaa, ei lasit edes hiponeet kattoa kun ovet sulki.

                          Mielenkiintoisin tapaus oli joskus 2000 paikkeilla yksi E30 jonka omistaja oli ostanut Afrikassa ja aikanaan toi mukanaan suomeen, se kyseli minulta samaa kun joutui laskemaan laseja pari senttiä että sai oven kiinni. Eron katoissa huomasi heti: Sillä oli pari senttiä isommat reunaylitykset siinä rätissä.

                          Mutta se ei ollutkaan mikä tahansa rätti vaan paksusta nahasta(!) tehty, liekkö Afrikan paikallisen verhoomon luksusta vai saikohan alkuperäisoptiona...?

                          Eli yhteenvetona että toimii ilman lasien kanssa kikkailua kun katto on säädöissään ja rätti mitoissaan.
                          Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                          https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                          Comment

                          • pmtk
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2005
                            • 1561
                            • Iisalmi

                            #14
                            Originally posted by JD
                            Eli yhteenvetona että toimii ilman lasien kanssa kikkailua kun katto on säädöissään ja rätti mitoissaan.
                            Samat sanat. Ei ota lasi kattoon kiinni, ainakaan liikaa. Joku viisaampi kertokoon, voiko säätää.
                            E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                            Comment

                            • kje21
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2004
                              • 77
                              • Pori. BMW E64 630i cabrio, E91 318d -09

                              #15
                              Originally posted by Bimmer325i
                              Samat sanat. Ei ota lasi kattoon kiinni, ainakaan liikaa. Joku viisaampi kertokoon, voiko säätää.
                              Säädin omasta niin että lasi ei pääse nousemaan liian ylös.Takalasit vaati myös säätöä,otti oven lasiin kiinni yläkulmasta ja oli rikkonut lasien välissä olevan tiivisteen.Nyt on uudet tiiivisteet ja voi laskea/nostaa lasit missä järjestyksessä vaan, oli katto ylhäällä tai alaslaskettuna ja kaikki toimii eikä enää ota katon reunaan/riko tiivisteitä.
                              T.Kimmo
                              Last edited by kje21; 17-04-2006, 10:57.

                              Comment

                              Working...
                              X