Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 mittaristo ja puhallin pimeä?!?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mrbemari
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 69
    • Tuusula

    E30 mittaristo ja puhallin pimeä?!?!

    eli auto on 325e USA-malli -86... mittarit sekä sisäpuhallin ei toimi auton käydessä, mutta kun starttaa kaikki toimii sen hetken ajan?!?!? eli sulakkeet ja releet ovat ehjiä ja virtalukonpohja on toimiva... ideoita?
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by hartge78
    eli auto on 325e USA-malli -86... mittarit sekä sisäpuhallin ei toimi auton käydessä, mutta kun starttaa kaikki toimii sen hetken ajan?!?!? eli sulakkeet ja releet ovat ehjiä ja virtalukonpohja on toimiva... ideoita?
    Villejä veikkauksia:

    1. Auton ja moottorin piuhasarjat eriparia.
    2. Väärä starttimoottori.
    3. Sulake palanut tai rele viallinen.

    Mittaristoa lukuun ottamatta viat viittaavat siihen, että apulaitteiden "startti katkaisu" toimii juuri äin päin.

    Koita irroittaa toinen pieni johto startilta(ei se musta/keltainen vaan se toinen,jonka väriä en muista(ehkä ruskea/???)), sen jälkeen ei pitäisi toimia laitteiden edes startatessa, jos näin on kytke irroittamasi johto pysyvästi maihin ja kaiken pitäisi toimia.

    Jos startille menee vain yksi pieni johto kannattaa seuraavana tutkia sulakerasian seutua.
    Olli.

    Comment

    • Juubi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 999

      #3
      Liityn joukkoon e30 325ix -89:llä ja vastaavanlaisella ongelmalla, onneksi vasta muutamia kertoja tehnyt ajossa ja tullut tajuihinsa kun kolauttaa mittaristoa.

      Mittariston sekoilun luulisi johtuvan ihan mittariston juotoksista tms. mutta joku aiheuttaa puhaltimenkin sammumisen..

      Comment

      • mrbemari
        Bimmer Rookie
        • Jun 2004
        • 69
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by Rocla
        Villejä veikkauksia:

        1. Auton ja moottorin piuhasarjat eriparia.
        2. Väärä starttimoottori.
        3. Sulake palanut tai rele viallinen.

        Mittaristoa lukuun ottamatta viat viittaavat siihen, että apulaitteiden "startti katkaisu" toimii juuri äin päin.

        Koita irroittaa toinen pieni johto startilta(ei se musta/keltainen vaan se toinen,jonka väriä en muista(ehkä ruskea/???)), sen jälkeen ei pitäisi toimia laitteiden edes startatessa, jos näin on kytke irroittamasi johto pysyvästi maihin ja kaiken pitäisi toimia.

        Jos startille menee vain yksi pieni johto kannattaa seuraavana tutkia sulakerasian seutua.
        auto ja moottori kulkenut yhdessä jo 20v kaikki toiminut ok 2v omistuksessani startiin en ole koskenut, mutta toi startti katkaisu on ollut omissa ajatuksissa mutta en ole pystynyt sieltä määrittelemään vikaa... voisiko startti/solenoidi olla paskana ja sitä kautta "startti katkaisu" päin persettä eli sotkee K7 ja K5 releiden toiminnan??

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by hartge78
          auto ja moottori kulkenut yhdessä jo 20v kaikki toiminut ok 2v omistuksessani startiin en ole koskenut, mutta toi startti katkaisu on ollut omissa ajatuksissa mutta en ole pystynyt sieltä määrittelemään vikaa... voisiko startti/solenoidi olla paskana ja sitä kautta "startti katkaisu" päin persettä eli sotkee K7 ja K5 releiden toiminnan??
          Vois. Kokeile laittaa ylimääräinen maa noille releille. Tai ne menee samaan eli toiselle riittää. Suoraan vaan karva maadoittuvaan napaa releen alle.
          Olli.

          Comment

          • arska84
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1356
            • Seinäjoki

            #6
            En tiedä onko tästä mitään apua,mutta kokeillaan Eli mulla aikoinaan 316 e30:ssä katkaisi virrat mittaristosta ja puhaltimesta ja näiden joku heräte virran sulake nro 10 aina paukahti. No auto kävi 2 autosähkömiehellä josta toinen löysi vian. Olin asentanu stereot ja sieltä otti joku johto maihin ja paukautti sen sulakkeen. Outoa oli että kun se sulake paukahti niin stereot kumminki toimi.
            BMW PREMIUM

            BMW E46 318

            Comment

            • karhunen
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 490
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by arska84
              En tiedä onko tästä mitään apua,mutta kokeillaan Eli mulla aikoinaan 316 e30:ssä katkaisi virrat mittaristosta ja puhaltimesta ja näiden joku heräte virran sulake nro 10 aina paukahti. No auto kävi 2 autosähkömiehellä josta toinen löysi vian. Olin asentanu stereot ja sieltä otti joku johto maihin ja paukautti sen sulakkeen. Outoa oli että kun se sulake paukahti niin stereot kumminki toimi.
              Mulla taas jarruremppa ja varoitusanturin uusinta korjasi ongelman. Uskomatonta. Kytkäritkään eivät tuota selitä, vaikka anturi kylläkin mittariston virtapiireissä on.
              Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
              Ex: E30 316i 04/'90
              Ex: E28 Hartge H5S "528i"

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎