Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30:seen 320:iin levyt taakse...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Demez
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 32

    e30:seen 320:iin levyt taakse...

    Elikkäs meinasin pistää levyt rumpujen tilalle, ja levyt ottasin 325:sesta. Mitä osia pitä ottaa 325:sesta, että saa ne ne levyt pistetttyä, koko akselisto? Ja mitä muuta osia joutuu vaihtamaan? Vaihtamisestahan ei tuu prosentteja ku se on turvallisuutta parantava tekijä? Olisin kiitollinen neuvoista?
  • Bmw_e30
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1260
    • joutseno

    #2
    Originally posted by Demez
    Elikkäs meinasin pistää levyt rumpujen tilalle, ja levyt ottasin 325:sesta. Mitä osia pitä ottaa 325:sesta, että saa ne ne levyt pistetttyä, koko akselisto? Ja mitä muuta osia joutuu vaihtamaan? Vaihtamisestahan ei tuu prosentteja ku se on turvallisuutta parantava tekijä? Olisin kiitollinen neuvoista?
    taakse levylliset tukivarret, käsijarruvaijerit ja tietty levyllisen jarrupäivitykset
    vaikka siin 325 on vakaajantanko nii sitä ei tartte toho laittaa, mut eipä siit haittaakaa ole
    ex 325i -85 325i
    325i soupe -92 325i

    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5727
      • Rovaniemi

      #3
      Originally posted by Demez
      Vaihtamisestahan ei tuu prosentteja ku se on turvallisuutta parantava tekijä?
      Kyllä muuten tulee, jos autoon ei ole tehty kanta-auto tarkistusta...
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • -Dobermann-
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1021
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by jmp2002
        Kyllä muuten tulee, jos autoon ei ole tehty kanta-auto tarkistusta...
        Tsah ?!? mitä tuo kanta-autotarkastus tähän liittyy?

        eikös se laki uudistunut ettei tuommosesta swäpistä tuu prossia, ja vaikka tulisikin niin eipä taida siltikään kanta-auto tarkistukseen joutua
        Last edited by -Dobermann-; 15-03-2006, 17:52.

        Comment

        • Bmw_e30
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1260
          • joutseno

          #5
          Originally posted by jmp2002
          Kyllä muuten tulee, jos autoon ei ole tehty kanta-auto tarkistusta...
          se laki on tainu muuttuu et kyl nykysi saa päivittää jarruja paremmaks ilman prosentteja
          ex 325i -85 325i
          325i soupe -92 325i

          Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

          Comment

          • muuris
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 3501
            • Jyväskylä

            #6
            Kuten jmp2002 jo totesi, prosentit tulee mikäli kanta-autotarkastusta ei ole tehty. Tietenkään sitä ei tehdä pelkästään jarrujen vaihdon takia, vaan pointti on, että jos auto on (suht) originaali, niin prosentteja tulee kuten ennenkin. Jos taas autoon on jo tehty kanta-autotarkastus (osia vaihdettu yli 35%) ja esim takana edelleen vakio jarrut, saa sinne nakata ne levyt ilman prosentteja.

            Käytännössä tää uusi pykälä ei siis koske suurinta osaa autoista.. jos prosentteja on jo yli sen 35, niin yleensä jarrut on jo ehditty vaihtaa.
            E30 325iX '86
            Instagram

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              #7
              Ja varamaan sadas kerta kun tietämättömät väittää taas vastaan... Ja tästä asiasta on satakertaa jo puitu, että haulla lisää tietoa...

              Lainaten AKE:n sivuilta:

              --- Klips ---
              Niin sanotusta kanta-ajoneuvosta peräisin olevien osien osuuden laskeminen määritellään nyt asetuksessa aiempaa tarkemmin, mikä selkeyttää ennakoitavuutta ja tulkintaa. Asetusta sovelletaan ajoneuvoihin, joissa vähintään 35 prosenttia osista on vaihdettu.

              ....

              Olennainen muutos entisiin säännöksiin on se, että alkuperäisten ohjaus- ja jarrulaitteiden vaihtamista liikenneturvallisuuden kannalta paremmiksi ei lasketa kanta-ajoneuvon osuuteen. Esimerkiksi rumpujarrujen vaihtaminen levyjarruiksi ei pienennä kanta-ajoneuvon osuutta. Sama koskee myös kulumisen takia huollossa vaihdettavia osia sekä niin sanottuja kriittisiä osia, joita ilman ajoneuvo ei toimi. Ne voi korjata ilman kanta-ajoneuvon prosenttiosuuden pienenemistä.

              --- Klops ---


              Vissiin se pitäis aina jaksaa kaivaa se pykälä esiin kun kertoo jotain, että ei tulis joka jarrujutus samanlaista topikkia...
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎