Announcement

Collapse
No announcement yet.

316-325 tekniikan vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tHoMi
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 88
    • Iisalmi

    #16
    no ostakaa poikkeen tuo nuhapumppu.. 8500e
    Volvo S60 T5
    Ex: BMW e36 316i -94, BMW e46 320d -99, VW Golf 1.8t -98, Seat Exeo 1.8tsi 2011, BMW E46 330i touring 2003

    Comment

    • Anselmo H
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2003
      • 936
      • Vantaa

      #17
      Originally posted by tHoMi
      auton myyminen ja vaihto ei oikein innostaisi, ku toi on juuri uusix maalattu ja muutenkin erittäin hyväkuntoinen..
      Sitä suuremmalla syyllä jätä räpeltämättä. Ei sillä tv-jutulla ainakaan säästä, tai voi säästää mutta silloin lopputulos on kiistatta onneton katiska.
      F11 523iA Touring
      E93 325i cabrio
      E81 116i
      Triumph Daytona 955i

      Comment

      • datzka
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 778
        • Jyväskylä

        #18
        jep, törkee homma toi tekniikan vaihto, eikä muutenkaan ole kannattava. Juuri ton menetetyn rahan takia ja prosenttejen.
        ///M3 97-

        Comment

        • Pempe
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 111
          • Häme/maaseutu

          #19
          Mielestäni ihan fiksua jos itelleen tekee.. Jos sattuu oleen virheetön yksilö koriltaan toi nuhapumppu ni ei sitä viittis myydäkkä millään 1500 eurolla ja kuka taas maksaa 316i:stä nykyään 3000:kaan.......... Itellä vähän sama ongelma, Jos nuhapumppu olis vaikkapa takakaaristaan mätä ni en miettis hetkeekään, mutta mitä noita on nähny ni aika huonosti hoidettuja suurin osa!
          BMW E30 316 -84
          BMW E30 316i -89
          BMW E30 323i -85
          BMW E30 325i -87
          BMW E12 520i -77

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10078
            • KVLA

            #20
            Kannattaa varmaan miettiä siihen uhrattua aikaa (sitähän saa allakasta onneksi lisää) ja rahamäärää suhteutettuna tekniikanvaihto auton jälleenmyynti arvoon.Bemareita tulee maahan käytettynä liukuhihnalla ja tuskin se jo maassa olevien arvoa nostaa.Puhumattakaan n.45% tekniikkaprojektin arvoa/myytävyyttä.Kannatta varmaan kysellä valmiin 325:n hintaa ja tekniikan hintaa.Siihen kaavaan kun laskee työt ja jälleenmyyntiarvon,niin siitä jokainen voi itse tehdä päätöksen homman kannattavuudesta.Tekniikan vaihtoja on "aina ollut" ja varmasti tulee olemaankin,kunnes taas lakeja ja asetuksia muutellaan.Juttuhan tietysti heittää häränpyllyä jos laitat autoosi jotain eksoottisempaa tekniikkaa ja jopa saat sen niillä kilkkeillä katsastettuakin.Ei aivan aito,mutta hyvä kopio.Tosin jos ihan harrastuspohjalta,kun kaikki harrastaminen nykyään maksaa...
            Last edited by Heguli 31; 04-02-2005, 14:57.

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #21
              Parhaat 325:t on tehty BMW:n tehtaalla. Jälleenmyyntiarvokin parempi kuin tee-se-itse vehkeillä.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Jarpeli
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 510
                • vaasa

                #22
                316--->325

                eli tuleeko mitään ongelmia prosenttien kans jos tekee tollasen "korinvaihdon/tekniikan vaihdon"

                Comment

                • IvvN
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 3078
                  • HelSINKI

                  #23
                  Niitä tulee paljon, mutta ei kai muita ongelmia. Tein sen omalle 316:sella ja ei tullut mitään ongelmia %:ttien kanssa.
                  Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
                  www.kxd.fi

                  Mahdollisesti maailman paras verhoomo

                  Comment

                  • wj
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 3253
                    • Järvenpää

                    #24
                    Pistä aken tekniikkaan postia tosta.

                    En ole mistään kuullut miten tota uutta lakimuutosta nyt tulkitaan.

                    Mun käsityksen mukaan prosentteja tulis:
                    Kone apulaitteineen
                    Laatikko

                    Edit:

                    Tossa olis taulukko:
                    http://www.fiat-abarth.net/muutos1.html
                    Last edited by wj; 19-04-2005, 12:53.
                    - 2006 Mustang cabriolet
                    - Sleekcraft Enforcer 28'

                    Comment

                    • jani1632
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 2243
                      • Etelä-pohjanmaa

                      #25
                      Uutta asetusta sovelletaan autoihin joissa jo ennestään merkittyjä prosentteja vähintään 35%!!
                      Eli niihin yli 35% ja kanta-autotarkastettuihin autoihin vaihdettaessa jarrut tai ohjaus ei tule lisäprosentteja!
                      Tallin täytteet:
                      E70 3.0d -09
                      E34 540ia -94
                      E39 520d -00
                      E39 528i M-sport -00
                      E60 520i -04
                      E30 -86
                      E61 520da -09

                      Comment

                      • jani1632
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 2243
                        • Etelä-pohjanmaa

                        #26
                        Originally posted by Jarspi
                        eli tuleeko mitään ongelmia prosenttien kans jos tekee tollasen "korinvaihdon/tekniikan vaihdon"
                        Ja tässäkin pätee erään katsastusmiehen sanonta "laki on kaikille sama mutta tulkinta tapa eri" jokainen päätelköön tuosta omat johtopäätöksensä...
                        Tämä kun ei sitten päde aiempaan vastaukseeni!
                        Tallin täytteet:
                        E70 3.0d -09
                        E34 540ia -94
                        E39 520d -00
                        E39 528i M-sport -00
                        E60 520i -04
                        E30 -86
                        E61 520da -09

                        Comment

                        • _riskus
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2005
                          • 102

                          #27
                          Originally posted by jani1632
                          Uutta asetusta sovelletaan autoihin joissa jo ennestään merkittyjä prosentteja vähintään 35%!!
                          Eli niihin yli 35% ja kanta-autotarkastettuihin autoihin vaihdettaessa jarrut tai ohjaus ei tule lisäprosentteja!
                          Tarkottaakos toi taas sitä ettei kannata kinuta jarruista aiemmin merkittyjä prosentteja pois?

                          Comment

                          • Jarpeli
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 510
                            • vaasa

                            #28
                            Originally posted by IvvN
                            Niitä tulee paljon, mutta ei kai muita ongelmia. Tein sen omalle 316:sella ja ei tullut mitään ongelmia %:ttien kanssa.
                            paljoko niit si sulla on (niinku pitääkö tehä kanta auto tarkastus)

                            Comment

                            • Racink
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2004
                              • 840
                              • Jkl

                              #29
                              Onkos siihen kukaan ottanu VARMAA selkoa että mistä vm:stä lähtien ne absit tuli vakiovarusteeksi 325i:hin???Ja kertokaa ihmeessä jos joku on saanut muutoskatsastettua 88--> 325i:tä ilman abseja ja millä keinoin.
                              Last edited by Racink; 24-04-2005, 20:05.

                              Comment

                              • -juzzi-
                                BTCF Member
                                • May 2004
                                • 527
                                • Klaukkala

                                #30
                                316-->325 e30 tekniikan vaihto

                                Mallieroavaisuus dokumentti ilmeisestikin vaaditaan kyseisessä muutoksessa? Mistä sellaisen saa ja mitä kaikkea on pakko muutoskatsastaa vaihdetuksi. Autoon vaihdettu aivan kaikki osat 325 autosta abs ym myöten.

                                Auto on -88 samoiten tekniikka.
                                530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
                                https://www.instagram.com/juzzi1984/

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎