Mielestäni ihan fiksua jos itelleen tekee.. Jos sattuu oleen virheetön yksilö koriltaan toi nuhapumppu ni ei sitä viittis myydäkkä millään 1500 eurolla ja kuka taas maksaa 316i:stä nykyään 3000:kaan.......... Itellä vähän sama ongelma, Jos nuhapumppu olis vaikkapa takakaaristaan mätä ni en miettis hetkeekään, mutta mitä noita on nähny ni aika huonosti hoidettuja suurin osa!
BMW E30 316 -84
BMW E30 316i -89
BMW E30 323i -85
BMW E30 325i -87
BMW E12 520i -77
Kannattaa varmaan miettiä siihen uhrattua aikaa (sitähän saa allakasta onneksi lisää) ja rahamäärää suhteutettuna tekniikanvaihto auton jälleenmyynti arvoon.Bemareita tulee maahan käytettynä liukuhihnalla ja tuskin se jo maassa olevien arvoa nostaa.Puhumattakaan n.45% tekniikkaprojektin arvoa/myytävyyttä.Kannatta varmaan kysellä valmiin 325:n hintaa ja tekniikan hintaa.Siihen kaavaan kun laskee työt ja jälleenmyyntiarvon,niin siitä jokainen voi itse tehdä päätöksen homman kannattavuudesta.Tekniikan vaihtoja on "aina ollut" ja varmasti tulee olemaankin,kunnes taas lakeja ja asetuksia muutellaan.Juttuhan tietysti heittää häränpyllyä jos laitat autoosi jotain eksoottisempaa tekniikkaa ja jopa saat sen niillä kilkkeillä katsastettuakin.Ei aivan aito,mutta hyvä kopio.Tosin jos ihan harrastuspohjalta,kun kaikki harrastaminen nykyään maksaa...
Parhaat 325:t on tehty BMW:n tehtaalla. Jälleenmyyntiarvokin parempi kuin tee-se-itse vehkeillä.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Uutta asetusta sovelletaan autoihin joissa jo ennestään merkittyjä prosentteja vähintään 35%!!
Eli niihin yli 35% ja kanta-autotarkastettuihin autoihin vaihdettaessa jarrut tai ohjaus ei tule lisäprosentteja!
eli tuleeko mitään ongelmia prosenttien kans jos tekee tollasen "korinvaihdon/tekniikan vaihdon"
Ja tässäkin pätee erään katsastusmiehen sanonta "laki on kaikille sama mutta tulkinta tapa eri" jokainen päätelköön tuosta omat johtopäätöksensä...
Tämä kun ei sitten päde aiempaan vastaukseeni!
Uutta asetusta sovelletaan autoihin joissa jo ennestään merkittyjä prosentteja vähintään 35%!!
Eli niihin yli 35% ja kanta-autotarkastettuihin autoihin vaihdettaessa jarrut tai ohjaus ei tule lisäprosentteja!
Tarkottaakos toi taas sitä ettei kannata kinuta jarruista aiemmin merkittyjä prosentteja pois?
Onkos siihen kukaan ottanu VARMAA selkoa että mistä vm:stä lähtien ne absit tuli vakiovarusteeksi 325i:hin???Ja kertokaa ihmeessä jos joku on saanut muutoskatsastettua 88--> 325i:tä ilman abseja ja millä keinoin.
Mallieroavaisuus dokumentti ilmeisestikin vaaditaan kyseisessä muutoksessa? Mistä sellaisen saa ja mitä kaikkea on pakko muutoskatsastaa vaihdetuksi. Autoon vaihdettu aivan kaikki osat 325 autosta abs ym myöten.
Comment