e30 vähäpäästöisyys...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Demez
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 31

e30 vähäpäästöisyys...

Elikkäs katsastin tänään auton ja hylkäyshän sieltä tuli, syy: päästöt. Auto on e30 320i -88(mut motti on 2.5l) . Auto on tuotu saksasta joskus ja siellä se on merkitty vähäpäästöiseksi, joten se on myös Suomessa vähäpäästöinen. Autossa ei ole kattia, ei edes merkitty otteeseen. Nyt on vain ongelmana saada päästöt alas, jotta saisi leimalle. Olisiko jollain hyviä neuvoja miten saada leimalle, kun nuo päästöt ei vaan tule alaspäin. Tänään niiitä koitettiin saada alaspäin paikallisella huoltoasemalla.

Ja lisäksi tuli huomautukset valoluomista . Heikentää muka valotehoa ja muuttaa valokuviota. Valotehoa noissa valoissa ei oo kyl ikinä ollukkaa ja en usko et kuvio muuttuu.

Lisäksi autoon on vaihettu lexus-valot. Näitten lexus-valojen kuorien sisällä on ne heijastuspinnat, mitkä pitääkin olla. Mutta katastus-setä käski putsata ne heijastus pinnat WTF? Pitäskö minun muka purkaa ne valot ja putsata, en usko. En aio niille tehdä mitään. Mutta luomet vois ottaa pois.
  • bmw harrastelija
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 759
    • -

Lainattua tekstiä: "Valmistusajankohdasta 9.83 lähtien on kaikki BMW-autot täyttäneet ECE 15/04 pakokaasusäädöksen". Eli pitäs päästä alle päästöjen jos moottori kunnossa. Ja näitä vähäpäästöisyys merkintöjä on jokunen tainnu hävittää autosta, minä myös. Riippeen tietenkin auton valmistusajankohdasta.
    thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
    Alex von Falkenhausen

Comment

• Demez
      Bimmer Rookie
      • Aug 2005
      • 31

Originally posted by bmw harrastelija
      Lainattua tekstiä: "Valmistusajankohdasta 9.83 lähtien on kaikki BMW-autot täyttäneet ECE 15/04 pakokaasusäädöksen". Eli pitäs päästä alle päästöjen jos moottori kunnossa.
      Siis vähäpäästöisyyden rajan aliko? Mitenkäs tämän vähäpäästöisyyden voipi hävittää?

Comment

• mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

Search vois olla pirun kova juttu... jos ei sitä osaa käyttää, ei todnäk osaa edes leimauttaa vähäpäästöisyyttä pois.
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

Comment

• Demez
          Bimmer Rookie
          • Aug 2005
          • 31

No ei tarvi heti rueta *ittuilemaan. Käytin seartsia enne kuin postasin koko ongelman tänne. Ja sen takiahan minä kysyinkin miten sen vähäpäästöisyyden voipi hävittää, kun en itse tiedä. Kerta sinä osaat "käyttää" seartsia niin hyvin, ni pistäppäs tohon sit linkki, missä siitä puhutaan...

Comment

• mukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 5965
            • Uleåborg

Ainakin n. 5:ssä eri kejussa olen selvittänyt ko. toimenpiteen (vähäpäästöisyyden poiston tietyillä ehdoilla + tiettyjä porsaanreikiä käyttämäll&#228 aina uudestaan ja uudestaan, jos tällä kertaa en jaksaisikaan?
            Jos vaikka Tekniikka puolelta löytyy ihan eräästä stickynäkin olevasta threadista eräitä tarvittavia lappuja + tietoa, ehkä minä en jaksaisi paasata asiasta jos sen löytää esim. Finlexin ja AKE:n sivuilta suoraan.
            Miksi uusiavuttomuus on nykyään suomalaisen nuoren perussairaus?

esim jos searchiin kirjoittaa ihan vain 'vähäpäästöisyyden poisto' tulee vastaukseksi jotain AIVAN ihmeellistä ja kummaa, pikku-ukkoja ja hattivatteja, mutta jos sieltä joukosta osaa helmen poimia niin lopputulos on tämä: http://www.btcf.fi/forum/search.php?searchid=1064871

Täältäkin löytyy aiheesta 'suht' paljon, ainakin omassa mittakaavassa:

Kuten Suutari sanoi.. "silmät on ihmisellä siksi että voi itseopiskella..ja kädet siksi että voi itse tehdä "
            Last edited by mukko; 11-04-2006, 19:30.
            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

Save the World, Fuck The Fuel Economy
            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

Comment

• Demez
              Bimmer Rookie
              • Aug 2005
              • 31

Kiitoksia !

Comment

Working...
              X