318i e30 kansi

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakez87
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 15
    • Oulu

318i e30 kansi

eli mulla meni jako sekaisin 318i vm -89 ja ehkä kansiremontti edessä. miten on passaako vm -90 316i kansi tähän mun 318? multa meni noin 3000 km sitten aikaisemminkin remmi mutta se oli vain kulunut loppuun. silloin huomasin että oli syönyt nokka-akselia jonkin verran. olisiko mahdollista että nokka-akseli olisi ikäänkuin leikannut kiinni ja siten jako sekaisin? autosta yhtäkkiä katosi tehot ja sitten kun painoin kytkimen pohjaan niin sammu. startatessa pyörii niin kevyesti että jakopää siitä on mennyt. en vielä ole tutkinut sen kummemmin. mitään kolinaa ei kuitenkaan kuulunut kun sammui.

jos jollakin on oulun suunnalta 318i kansi, nokka-akseli, keinut tai vaikka koko kone niin ilmoitelkaa. olisi kiire saada kuntoon.
  • dunkelblau
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 1151
    • Uusimaa

Hei

Kuulostaa aika huolettomalta ajelulta, jos 3tkm vaan remmi kesti. Oisko aika käyttää ammattilaisella? Ei oo ihan yksinkertainen juttu tuo M40 kansiremppa, siellä menis vaihtoon lähes kaikki...

Tulee ainoastaan mieleen yks legenda: "Onko sulla rahaa?"

Mua muuten suorastaan veettää nää, joilla on aina: "Kiire!!!"
    Last edited by dunkelblau; 12-04-2006, 23:34.
    "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

Comment

• jakez87
      Newbiemmer
      • Feb 2006
      • 15
      • Oulu

Originally posted by dunkelblau
      Hei

Kuulostaa aika huolettomalta ajelulta, jos 3tkm vaan remmi kesti. Oisko aika käyttää ammattilaisella? Ei oo ihan yksinkertainen juttu tuo M40 kansiremppa, siellä menis vaihtoon lähes kaikki...

Tulee ainoastaan mieleen yks legenda: "Onko sulla rahaa?"

Mua muuten suorastaan veettää nää, joilla on aina: "Kiire!!!"
      kyllä sen on ammattilainen vaihtanu. mut jos se nokka-akseli on hajonnu niin se ei remmin vaihtajasta oo kiinni. ja kai mulla nyt saatana on kiire saada kuntoon...millä kuljen töissä? ei viitsisi toista ostaa, vaikka rahaa ON. sitähän kysyit..

Comment

• jakez87
        Newbiemmer
        • Feb 2006
        • 15
        • Oulu

[QUOTE=jakez87]eli mulla meni jako sekaisin 318i vm -89 ja ehkä kansiremontti edessä. miten on passaako vm -90 316i kansi tähän mun 318? multa meni noin 3000 km sitten aikaisemminkin remmi mutta se oli vain kulunut loppuun. silloin huomasin että oli syönyt nokka-akselia jonkin verran. olisiko mahdollista että nokka-akseli olisi ikäänkuin leikannut kiinni ja siten jako sekaisin? autosta yhtäkkiä katosi tehot ja sitten kun painoin kytkimen pohjaan niin sammu. startatessa pyörii niin kevyesti että jakopää siitä on mennyt. en vielä ole tutkinut sen kummemmin. mitään kolinaa ei kuitenkaan kuulunut kun sammui.

lisäystä: mulla ois nyt tiedossa 160000 ajettu 316i koko kone niin miten on..passaako suoraan? kone on juuri tuo vm -90 e30 korista. pitäisi kyllä mielestäni passata. vaihtaisin sen suoraan paikalleen kun ei kertakaikkiaan ole nyt aikaa laittaa autoa. ja osiakaan ei pääsiäispyhinä saa. pitääkös se silloin muutoskatsastaa?

Comment

• Jamppu_83
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 39

Just sain eilen projektin valmiiks, vaihdoin 518i bemariin 316i mallista kannen, M40 kone siis kyseessä. käy erittäin nätisti ja loppui se kuuluisa röpöttäminen siellä yläkierroksilla. nokkaremmin kireys tosiaan on tarkka, kiristin rullaan kiinni kuusiokoloavain ja kiristys mutterista mittaat 8,5 cm ja vedät 2 Kg voimalla. Kannen momentti on 1. vaihe 30 - 35 Nm 2. vaihe 90 astetta ja 3 vaihe 90 astetta.

Comment

• Racink
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 840
            • Jkl

Saattaa olla kampiakselin päässä oleva jakopyörä finaalissa jos tuohon tahtiin remmiä pätkii,ei sitä remmiä edes käsivoimin saa niin kireälle että 3000km:n jälkeen poikki menisi.Ja toiseen kysymykseen:Kyllä käy suoraan 1.6:nen moottori 1.8:sin tilalle ja kannet myös ovat identtiset.

Comment

Working...
            X