Tästä aiheesta oli paljon kun searchilla hain, mutten mielestäni löytänyt mitään mikä olisi auttanut. Jos tiedätte jonkin topicin mistä asia selvii niin linkkejä/ vinkkejä vastaanotetaan ilomielin.
Eli asiaan. Viime kesänä auto keitti. Ostin uuden kannen, termarin, vesipumpun, viskon, syylärin, paisarin korkin, 2 kpl ylävesiletkuja, mittaristoon vaihdettiin patterit, vedenlämpöanturit.
Auto toimi sitten viileillä syyskeleillä ok. Talvella hieman ajelin ja auto toimi ok. Pari viikkoa sitten otin auton taas vaki käyttöön, avo kun on. Pari päivää sitten lämpöviisari nousi yli melkein kolmannelle viivalle ja melko pian laski keskelle, en ajatellut sen olevan mitään mutta seurailin mittaria kun ajelin ja sama toistui muutamia kertoja, kunnes eilen päätin että jospa siellä on päässyt ilmaa jostain ja se haittaa kiertoa, niinpä ilmasin ohjeen mukaan ja käytin sen jälkeen autoa jonkin aikaa tyhjäkäynnillä ja yhtäkkiä noin 4 sekunnin sisällä lämpöviisari nousi keskeltä punaselle, sammutin auton. Mittari ilmeisesti näyttää oikein kun vesi kiehui iloisesti, nappasin reippaasti ylävesiletkusta kiinni ja hyvin siinä kättä piti, nopeasti vois sanoa että vesi ei kierrä, mutta ennen kuin termarinkin asensin keitin se vedessä moneen kertaan ja se toimi hyvin ( ihan niin kuin vanhakin ). Kaikki osat olen ostanut merkkiliikkeestä mikä on tietenkin aika hölmöä mutta kun en ole ollut vakuuttunut tarvikeosien laadusta.
No auto odottaa tallissa ja kantta taas irti ruvetaan kaivamaan, mutta on se nyt yks perkele ku tuhannen km:n välein tehhään kansiremontti. Ei vaiskaan, jottain vikaa hänessä on, toivottavasti selvii purkaessa jota mitä.
Eli asiaan. Viime kesänä auto keitti. Ostin uuden kannen, termarin, vesipumpun, viskon, syylärin, paisarin korkin, 2 kpl ylävesiletkuja, mittaristoon vaihdettiin patterit, vedenlämpöanturit.
Auto toimi sitten viileillä syyskeleillä ok. Talvella hieman ajelin ja auto toimi ok. Pari viikkoa sitten otin auton taas vaki käyttöön, avo kun on. Pari päivää sitten lämpöviisari nousi yli melkein kolmannelle viivalle ja melko pian laski keskelle, en ajatellut sen olevan mitään mutta seurailin mittaria kun ajelin ja sama toistui muutamia kertoja, kunnes eilen päätin että jospa siellä on päässyt ilmaa jostain ja se haittaa kiertoa, niinpä ilmasin ohjeen mukaan ja käytin sen jälkeen autoa jonkin aikaa tyhjäkäynnillä ja yhtäkkiä noin 4 sekunnin sisällä lämpöviisari nousi keskeltä punaselle, sammutin auton. Mittari ilmeisesti näyttää oikein kun vesi kiehui iloisesti, nappasin reippaasti ylävesiletkusta kiinni ja hyvin siinä kättä piti, nopeasti vois sanoa että vesi ei kierrä, mutta ennen kuin termarinkin asensin keitin se vedessä moneen kertaan ja se toimi hyvin ( ihan niin kuin vanhakin ). Kaikki osat olen ostanut merkkiliikkeestä mikä on tietenkin aika hölmöä mutta kun en ole ollut vakuuttunut tarvikeosien laadusta.
No auto odottaa tallissa ja kantta taas irti ruvetaan kaivamaan, mutta on se nyt yks perkele ku tuhannen km:n välein tehhään kansiremontti. Ei vaiskaan, jottain vikaa hänessä on, toivottavasti selvii purkaessa jota mitä.
Comment