Announcement

Collapse
No announcement yet.

Minä vuonna e30 325i tuli vähäpäästöiseksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ropo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 648

    Minä vuonna e30 325i tuli vähäpäästöiseksi?

    Niin tuossahan tuo kysymys tulikin...
    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
  • dunkelblau
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 1151
    • Uusimaa

    #2
    Originally posted by ropo
    Niin tuossahan tuo kysymys tulikin...
    Eiköhän se ollu -90 Suomessa, vai mitä mieltä historioitsijat / E30 M20B25 tietäjät on tästä?

    Ei v... onko siitä jo noin kauan? "Sehän on viime vuosituhanneltakin!"
    Last edited by dunkelblau; 16-05-2006, 23:29.
    "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Suomessa 1/1-90....

      Comment

      • ropo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 648

        #4
        Originally posted by Hemi
        Suomessa 1/1-90....
        Olikos se niin että siinä oli sitten pikkusen vähemmän tehoa?
        Mitä kaikkea siinä on sitten muuttunut kun tuli vähäpäästöiseksi?
        Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

        Comment

        • SledgeHammer82
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1651
          • Pk-seutu

          #5
          Originally posted by ropo
          Olikos se niin että siinä oli sitten pikkusen vähemmän tehoa?
          Mitä kaikkea siinä on sitten muuttunut kun tuli vähäpäästöiseksi?
          M20B25 171 hv@5800 1/min ja 226 Nm@4000 1/min

          M20B25 Kat 170 hv@5800 1/min ja 222 Nm@4300 1/min

          Puristussuhde ainakin on laskenut 9,7->8,8. Jossain vaiheessa puristussuhde oli 9,4, en tarkemmin muista missä mallissa, mutta jokatapauksessa katti-mallissa tuo 8,8. Itsestäänselvä ero on se, että polttoaineensuihkutuslaitteisto on varustettu lambda-anturilla, ja siinä on lambda-anturiin liittyviä lisätoimintoja.

          Laskeneen tehon ja pienentyneen vääntömomentin (huomaa myös korkeammat kierrokset parhaalle väännölle), myös kulutus on kattimallissa suurempi.

          Comment

          • tagagummi
            Bimmer Rookie
            • Jun 2005
            • 156
            • kännykkä town

            #6
            Originally posted by SledgeHammer82
            M20B25 171 hv@5800 1/min ja 226 Nm@4000 1/min

            M20B25 Kat 170 hv@5800 1/min ja 222 Nm@4300 1/min

            Puristussuhde ainakin on laskenut 9,7->8,8. Jossain vaiheessa puristussuhde oli 9,4, en tarkemmin muista missä mallissa, mutta jokatapauksessa katti-mallissa tuo 8,8. Itsestäänselvä ero on se, että polttoaineensuihkutuslaitteisto on varustettu lambda-anturilla, ja siinä on lambda-anturiin liittyviä lisätoimintoja.

            Laskeneen tehon ja pienentyneen vääntömomentin (huomaa myös korkeammat kierrokset parhaalle väännölle), myös kulutus on kattimallissa suurempi.

            Olen antanut itselleni valehdella että myös nokka on kat 264 ja ei kat 260, mikä tietenkin näppärimmille kavereille jo selviää tuosta vääntö kierrosluku yhdistelmästä.

            Vissii tuol saksanmaal kat alko 88, itelläki alkup. 325 89 ( tuonti ) ja katti löytyy, ja lambdat kans.

            Comment

            • Don Padre
              Bimmer Rookie
              • Nov 2005
              • 106
              • Helsinki

              #7
              Mulla oli aikoinaan tuollainen vähäpäästöinen 325i touring. Se oli hankittu ulkomaan komennuksen yhteydessä ja noudettu suoraan tehtaalta. Muistaakseni keväällä 1989. Joten jos Saksasta moista hakee, niin voi olla jo noi -89 niitä.
              _______________________
              E46 330xd touring -03
              Honda TRX500FA -05

              BMW - mikä ihana tekosyy

              Comment

              • jvakeva
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2433
                • Kouvola

                #8
                mutta eikös tuon saa "katalysaattorilla varustetuksi" muutoskatsastuksella, jos on alle -92?.. muistelisin.
                B10 V8 # 108
                saab r560 8X4

                Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                Comment

                • BMW 325I avo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 832
                  • Tampere

                  #9
                  NIin, itsellä -87(kesäkuu) avo ja kat löytyy eli 8.8:1 puristukset ja tuo miedompi nokka.

                  Tuotu joskus muutama vuosi sitten ja ensin merkattiin vähäpäästöiseksi, mutta se muutettiin lopulta merkintään kat, käytettävä lyijytöntä polttoainetta.
                  // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎