onko kukaan clubilaisista istuttanu 2,8 m30 e21:n keulille? taitaa tehorajat ylittyä, mutta eikö näitä silti joku oo tehny? oisko ideoita miten laitteen sais kilpiin vai onko selvin ku laittaa m20b25:en keulille.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
2,8 e21?
Collapse
X
-
Originally posted by T3Onhan noita Suomessa(kin) kilvissä tietojeni mukaan ainakin 6kpl.
Ei sen panssarivaunun painoisen moottorin sullominen E21:n keulalle mikään mahdoton homma ole, kun vaan on oikeat osat hommaa varten.
E21:een sopivia isolohkon moottorinkorvia tuskin ihan R-kioskilta löytää. Sopivan öljypohjan löytäminen ei sekään ole hommista helpoin. Lisäksi ongelmia aiheuttaa syyläri/flekti, vaihteisto/kardaani.
Mutta onnistuuhan tuo. Itselläni oli aito ALPINA B6-2,8, jonka löin osiksi jossain vaiheessa. Aidot ALPINAn tekemät moottorinkorvat, öljypohja, syyläri jne jne. löytyy tuolta tallista.
M20B25-konetta en edes miettisi. Kuka oikeasti sellaisen alakierrosväännöttömän öljykirnun haluaisi autoonsa vapaaehtoisesti.
Kaikenkaikkiaan PASKA "moottori", jopa kestävyytensä puolestakin.
Originally posted by T3Jos mun pitäis joku toinen moottori keulalle sulloa, niin harkitsisin vakavasti M50/52-moottoreita. Eikös noista jälkimmäiseen ilmoitettu tehoiksi joskus "vain" 171hv??? Sehän sopis tilavuus/tehorajoihinkin nakkaamalla.“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
-
Originally posted by T3Onhan noita Suomessa(kin) kilvissä tietojeni mukaan ainakin 6kpl.
Ei sen panssarivaunun painoisen moottorin sullominen E21:n keulalle mikään mahdoton homma ole, kun vaan on oikeat osat hommaa varten.
E21:een sopivia isolohkon moottorinkorvia tuskin ihan R-kioskilta löytää. Sopivan öljypohjan löytäminen ei sekään ole hommista helpoin. Lisäksi ongelmia aiheuttaa syyläri/flekti, vaihteisto/kardaani.
Mutta onnistuuhan tuo. Itselläni oli aito ALPINA B6-2,8, jonka löin osiksi jossain vaiheessa. Aidot ALPINAn tekemät moottorinkorvat, öljypohja, syyläri jne jne. löytyy tuolta tallista.
M20B25-konetta en edes miettisi. Kuka oikeasti sellaisen alakierrosväännöttömän öljykirnun haluaisi autoonsa vapaaehtoisesti.
Kaikenkaikkiaan PASKA "moottori", jopa kestävyytensä puolestakin.
Jos mun pitäis joku toinen moottori keulalle sulloa, niin harkitsisin vakavasti M50/52-moottoreita. Eikös noista jälkimmäiseen ilmoitettu tehoiksi joskus "vain" 171hv??? Sehän sopis tilavuus/tehorajoihinkin nakkaamalla.No ,kaikkee ihmeellistä tietty tapahtuu...
Comment
-
-
www.e30.de :stä saa noita moottorinkannakkeita, 189e + toimituskulut on hintana. M30 konetta vaan pellin alle, muovimoottorit kannattaa unohtaaex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by harry s morganentä jos nyt laittas sen 2,8 m30:n sinne pellin alle niin, tehorajahan ylittyy mutta jos kävis penkittään auton sopivasti "kuristettuna" eli kunhan sais papereihin se 171 hv niin eikö se ois siinä. onko kokemuksia?Jussi
F31 320xda & e39 530d Msport
ex e87, e39, e34, e28 & e30
Comment
-
-
paskat sinne mtn fidun alpina-tekeleen koneenkorvia ym. kannata laittaa jos sinne m30 moottorin haluu laittaa,just tosta t3:n iki-ihanasta alpina mallista,jota aikanaan karjaalla tuli kammoksuttua totesin saman mitä moni muukin,että jos jo vaikka otetaan törkeästi etupainoinen e21 323i esimerkiksi ja se kuinka törkeän etupainoinen ja vielä enemmän törkeä ajettava se on,niin ei voi kuin ihmetellä,kuinka typerä on ollu joku alpinan insinööri, joka peukalo takamuksessa on päättänyt laittaa e21:een vielä n.12cm pidemmän moottorin keulille ja vielä siten ettei sitä ole juurikaan taaksepäin viety jolloin syylärinkin takia on vähä muokattu lukkopeltii siten että kenno on lähes jo maskin tasalla...ei muuta ku rällytin kauniiseen kätöseen ja tulipeltiä n.20cm hyttiin päin ja AWOT,meillä on hyvin monen muunkin työvaiheen jälkeen m30-moottorin etureuna taaempana ku neloskoneen ja ennen kaikkea vielä iso holsetti kylkeen,ni sille saamme vielä leimankin otteeseen...
mutta toki taas kaiken tän itku-potku-raivokohtauksen jälkeen voi rauhallisesti todeta,että meitä eri FANAATIKKOJA löytyy joka lähtöön ja kuten me kaikki ffoorumin käyttäjät olemme huomanneetkin,jokainen todellakin tehköön kuten tahtoo ja jakakoon mielipiteensä siten,miten parhaaksi näkeee...Last edited by tepabmw; 22-05-2006, 20:18.-Tepan Paja-
Veikkola city
0405203098
Maalaustyöt yli 25v kokemuksella
Comment
-
-
Originally posted by juuzeEi taida onnistua, ellet pistä turboa. Jos kone on vapari, niin katsovat taulukosta sen koneen tehon. Näin muistelen.
Comment
-
-
Originally posted by tepabmwpaskat sinne mtn fidun alpina-tekeleen koneenkorvia ym. kannata laittaa jos sinne m30 moottorin haluu laittaa,just tosta t3:n iki-ihanasta alpina mallista,jota aikanaan karjaalla tuli kammoksuttua totesin saman mitä moni muukin,että jos jo vaikka otetaan törkeästi etupainoinen e21 323i esimerkiksi ja se kuinka törkeän etupainoinen ja vielä enemmän törkeä ajettava se on,niin ei voi kuin ihmetellä,kuinka typerä on ollu joku alpinan insinööri, joka peukalo takamuksessa on päättänyt laittaa e21:een vielä n.12cm pidemmän moottorin keulille ja vielä siten ettei sitä ole juurikaan taaksepäin viety jolloin syylärinkin takia on vähä muokattu lukkopeltii siten että kenno on lähes jo maskin tasalla...ei muuta ku rällytin kauniiseen kätöseen ja tulipeltiä n.20cm hyttiin päin ja AWOT,meillä on hyvin monen muunkin työvaiheen jälkeen m30-moottorin etureuna taaempana ku neloskoneen ja ennen kaikkea vielä iso holsetti kylkeen,ni sille saamme vielä leimankin otteeseen...
mutta toki taas kaiken tän itku-potku-raivokohtauksen jälkeen voi rauhallisesti todeta,että meitä eri FANAATIKKOJA löytyy joka lähtöön ja kuten me kaikki ffoorumin käyttäjät olemme huomanneetkin,jokainen todellakin tehköön kuten tahtoo ja jakakoon mielipiteensä siten,miten parhaaksi näkeee...
Comment
-
Comment