Announcement

Collapse
No announcement yet.

2,8 e21?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • harry s morgan
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 131
    • Kalajoki

    2,8 e21?

    onko kukaan clubilaisista istuttanu 2,8 m30 e21:n keulille? taitaa tehorajat ylittyä, mutta eikö näitä silti joku oo tehny? oisko ideoita miten laitteen sais kilpiin vai onko selvin ku laittaa m20b25:en keulille.
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    .....
    Last edited by T3; 08-01-2007, 16:19.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • L.H
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 2481
      • Lohja

      #3
      Originally posted by T3
      Onhan noita Suomessa(kin) kilvissä tietojeni mukaan ainakin 6kpl.
      Ei sen panssarivaunun painoisen moottorin sullominen E21:n keulalle mikään mahdoton homma ole, kun vaan on oikeat osat hommaa varten.
      E21:een sopivia isolohkon moottorinkorvia tuskin ihan R-kioskilta löytää. Sopivan öljypohjan löytäminen ei sekään ole hommista helpoin. Lisäksi ongelmia aiheuttaa syyläri/flekti, vaihteisto/kardaani.

      Mutta onnistuuhan tuo. Itselläni oli aito ALPINA B6-2,8, jonka löin osiksi jossain vaiheessa. Aidot ALPINAn tekemät moottorinkorvat, öljypohja, syyläri jne jne. löytyy tuolta tallista.

      M20B25-konetta en edes miettisi. Kuka oikeasti sellaisen alakierrosväännöttömän öljykirnun haluaisi autoonsa vapaaehtoisesti.
      Kaikenkaikkiaan PASKA "moottori", jopa kestävyytensä puolestakin.
      Eikös tossa m30b28:ssa ole kuitenkin liikaa tehoa, jos sen e21:seen meinaa vaparina istuttaa? 184hv verrattuna ~171hv maksimiin.

      Originally posted by T3
      Jos mun pitäis joku toinen moottori keulalle sulloa, niin harkitsisin vakavasti M50/52-moottoreita. Eikös noista jälkimmäiseen ilmoitettu tehoiksi joskus "vain" 171hv??? Sehän sopis tilavuus/tehorajoihinkin nakkaamalla.
      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

      Comment

      • ZoMbiE
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2583
        • Lohja, Virkkala

        #4
        Originally posted by T3
        Onhan noita Suomessa(kin) kilvissä tietojeni mukaan ainakin 6kpl.
        Ei sen panssarivaunun painoisen moottorin sullominen E21:n keulalle mikään mahdoton homma ole, kun vaan on oikeat osat hommaa varten.
        E21:een sopivia isolohkon moottorinkorvia tuskin ihan R-kioskilta löytää. Sopivan öljypohjan löytäminen ei sekään ole hommista helpoin. Lisäksi ongelmia aiheuttaa syyläri/flekti, vaihteisto/kardaani.

        Mutta onnistuuhan tuo. Itselläni oli aito ALPINA B6-2,8, jonka löin osiksi jossain vaiheessa. Aidot ALPINAn tekemät moottorinkorvat, öljypohja, syyläri jne jne. löytyy tuolta tallista.

        M20B25-konetta en edes miettisi. Kuka oikeasti sellaisen alakierrosväännöttömän öljykirnun haluaisi autoonsa vapaaehtoisesti.
        Kaikenkaikkiaan PASKA "moottori", jopa kestävyytensä puolestakin.

        Jos mun pitäis joku toinen moottori keulalle sulloa, niin harkitsisin vakavasti M50/52-moottoreita. Eikös noista jälkimmäiseen ilmoitettu tehoiksi joskus "vain" 171hv??? Sehän sopis tilavuus/tehorajoihinkin nakkaamalla.
        Mitäs se nyt on juonu ,kun muovimoottoria tunkee E21:een? No ,kaikkee ihmeellistä tietty tapahtuu...

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4647
          • Tuusula

          #5
          www.e30.de :stä saa noita moottorinkannakkeita, 189e + toimituskulut on hintana. M30 konetta vaan pellin alle, muovimoottorit kannattaa unohtaa
          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • *BMW*
            Bimmer Rookie
            • May 2003
            • 96
            • Oulu

            #6
            Liekkö ollut kusetusta...

            Muistelisin että muutama vuosi sitten oli Oulun alueella myynnissä E21:nen M50B25 motilla varustettuna, myynti ilmoitus oli siis netissä...
            -e61,e46(ex)e36(ex)e30

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #7
              .....
              Last edited by T3; 08-01-2007, 16:19.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #8
                .....
                Last edited by T3; 08-01-2007, 16:19.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • Kyytsis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 3472
                  • Helsinki

                  #9
                  Marko on taas vetänyt jotain takapihan sieniä joihin jotkut kissat on käyneet kuseksimassa...

                  Muistelen jutelleeni vuosi takaperin aiheesta M50 koneet ja niiden kestävyys...

                  t.Ville

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    #10
                    .....
                    Last edited by T3; 08-01-2007, 16:19.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • harry s morgan
                      Bimmer Rookie
                      • May 2004
                      • 131
                      • Kalajoki

                      #11
                      entä jos nyt laittas sen 2,8 m30:n sinne pellin alle niin, tehorajahan ylittyy mutta jos kävis penkittään auton sopivasti "kuristettuna" eli kunhan sais papereihin se 171 hv niin eikö se ois siinä. onko kokemuksia?

                      Comment

                      • juuze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 1938
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by harry s morgan
                        entä jos nyt laittas sen 2,8 m30:n sinne pellin alle niin, tehorajahan ylittyy mutta jos kävis penkittään auton sopivasti "kuristettuna" eli kunhan sais papereihin se 171 hv niin eikö se ois siinä. onko kokemuksia?
                        Ei taida onnistua, ellet pistä turboa. Jos kone on vapari, niin katsovat taulukosta sen koneen tehon. Näin muistelen.
                        Jussi
                        F31 320xda & e39 530d Msport
                        ex e87, e39, e34, e28 & e30

                        Comment

                        • tepabmw
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 834
                          • LAITAMAA

                          #13
                          paskat sinne mtn fidun alpina-tekeleen koneenkorvia ym. kannata laittaa jos sinne m30 moottorin haluu laittaa,just tosta t3:n iki-ihanasta alpina mallista,jota aikanaan karjaalla tuli kammoksuttua totesin saman mitä moni muukin,että jos jo vaikka otetaan törkeästi etupainoinen e21 323i esimerkiksi ja se kuinka törkeän etupainoinen ja vielä enemmän törkeä ajettava se on,niin ei voi kuin ihmetellä,kuinka typerä on ollu joku alpinan insinööri, joka peukalo takamuksessa on päättänyt laittaa e21:een vielä n.12cm pidemmän moottorin keulille ja vielä siten ettei sitä ole juurikaan taaksepäin viety jolloin syylärinkin takia on vähä muokattu lukkopeltii siten että kenno on lähes jo maskin tasalla...ei muuta ku rällytin kauniiseen kätöseen ja tulipeltiä n.20cm hyttiin päin ja AWOT,meillä on hyvin monen muunkin työvaiheen jälkeen m30-moottorin etureuna taaempana ku neloskoneen ja ennen kaikkea vielä iso holsetti kylkeen,ni sille saamme vielä leimankin otteeseen...
                          mutta toki taas kaiken tän itku-potku-raivokohtauksen jälkeen voi rauhallisesti todeta,että meitä eri FANAATIKKOJA löytyy joka lähtöön ja kuten me kaikki ffoorumin käyttäjät olemme huomanneetkin,jokainen todellakin tehköön kuten tahtoo ja jakakoon mielipiteensä siten,miten parhaaksi näkeee...
                          Last edited by tepabmw; 22-05-2006, 20:18.
                          -Tepan Paja-
                          Veikkola city
                          0405203098
                          Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                          Comment

                          • harry s morgan
                            Bimmer Rookie
                            • May 2004
                            • 131
                            • Kalajoki

                            #14
                            Originally posted by juuze
                            Ei taida onnistua, ellet pistä turboa. Jos kone on vapari, niin katsovat taulukosta sen koneen tehon. Näin muistelen.
                            jos näin on, nii on se tämä suomi ihimeellinen maa jos pittää vielä turbo laittaa "ylisuuren" moottorin kylkeen että sen saa kilipiin. mutta eikai se sitte auta... on se kyllä kumma ku moottoripyöriä saa/pitää kuristaa.

                            Comment

                            • nullzwei
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 11056
                              • ?

                              #15
                              Originally posted by tepabmw
                              paskat sinne mtn fidun alpina-tekeleen koneenkorvia ym. kannata laittaa jos sinne m30 moottorin haluu laittaa,just tosta t3:n iki-ihanasta alpina mallista,jota aikanaan karjaalla tuli kammoksuttua totesin saman mitä moni muukin,että jos jo vaikka otetaan törkeästi etupainoinen e21 323i esimerkiksi ja se kuinka törkeän etupainoinen ja vielä enemmän törkeä ajettava se on,niin ei voi kuin ihmetellä,kuinka typerä on ollu joku alpinan insinööri, joka peukalo takamuksessa on päättänyt laittaa e21:een vielä n.12cm pidemmän moottorin keulille ja vielä siten ettei sitä ole juurikaan taaksepäin viety jolloin syylärinkin takia on vähä muokattu lukkopeltii siten että kenno on lähes jo maskin tasalla...ei muuta ku rällytin kauniiseen kätöseen ja tulipeltiä n.20cm hyttiin päin ja AWOT,meillä on hyvin monen muunkin työvaiheen jälkeen m30-moottorin etureuna taaempana ku neloskoneen ja ennen kaikkea vielä iso holsetti kylkeen,ni sille saamme vielä leimankin otteeseen...
                              mutta toki taas kaiken tän itku-potku-raivokohtauksen jälkeen voi rauhallisesti todeta,että meitä eri FANAATIKKOJA löytyy joka lähtöön ja kuten me kaikki ffoorumin käyttäjät olemme huomanneetkin,jokainen todellakin tehköön kuten tahtoo ja jakakoon mielipiteensä siten,miten parhaaksi näkeee...
                              On se hyvä, että täältä Suomesta löytyy takametsien NYRKKIPAJAn reino rasvari, joka TIETÄÄ ja nimenomaan OSAA nämä asiat paremmin kuin BMW- ja ALPINA-autotehtaitten ARVOSTETUT insinöörit

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎