miten kiekkamittari toimimaan e21:ssä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asse21
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2005
    • 1253
    • Tampere

    miten kiekkamittari toimimaan e21:ssä

    Jep, searchilla etitty on mut, en löytäny e21 ohjeita.
    Siis auto on 316 e21, missä ollut kello alunperin.
    Nyt ostin kiekkamittarin (nelos koneesta lähtösin...) joka pitäisi saada
    pelittämään.
    Tarvii ilmeisesti jotain piuhaa väsätä sinne et, saa pelittämään
    vai onko jossain kojelaudan alla valmiina liittimiä?!? Ei ilmeisesti.
    Tarviiko mun laittaa tunnistin johonkin? vai onko sitäkään valmiina.

    Auttakaa höylää pulassa......
    E39 523i
    i3
  • ///Tompsa M5
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 234
    • Vaasa

    #2
    eihän siellä ole kuin 3 liitintä kierroslukumittarin takana +akkuun,puolan - ja maa järjestystä en nyt juuri muista...eikä ole valmiina piuhoja...
    E39 Touring "540IA"

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16549
      • Asikkala

      #3
      Helppoa ja nopeaa.

      Originally posted by asse21
      Jep, searchilla etitty on mut, en löytäny e21 ohjeita.
      Siis auto on 316 e21, missä ollut kello alunperin.
      Nyt ostin kiekkamittarin (nelos koneesta lähtösin...) joka pitäisi saada
      pelittämään.
      Tarvii ilmeisesti jotain piuhaa väsätä sinne et, saa pelittämään
      vai onko jossain kojelaudan alla valmiina liittimiä?!? Ei ilmeisesti.
      Tarviiko mun laittaa tunnistin johonkin? vai onko sitäkään valmiina.

      Auttakaa höylää pulassa......
      Onnistuu jopa kohtuu helposti, onko se alkup. e21 4-syl. mittari ?
      Tein itse just tollasen homman n. 10 v. sitten, piuhat (piuha) on valmiina ellei ole jotain vuosimallieroja. Mulla oli -81 316 ja sen herätteen piuha on harmaa vihreällä raidalla jos en ihan surkeen väärin muista tai sitten otin sen samasta raadosta kun mittarinkin, löysin osat aikoinaan purkaamolta.
      Eikös siellä takana ole +, - ja 15 merkatut liittimet, voin sen itekkin tarkistaa kun on sellanen mittari hyllyssä. Kytkennät selviää kyllä kun ex- mun e21 on tossa parin kilsan päässä niin voin kattoa sulle mallia niistä.
      Toisinsanoen sulla on homma melkein jo valmis.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16549
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by jr66
        Onnistuu jopa kohtuu helposti, onko se alkup. e21 4-syl. mittari ?
        Tein itse just tollasen homman n. 10 v. sitten, piuhat (piuha) on valmiina ellei ole jotain vuosimallieroja. Mulla oli -81 316 ja sen herätteen piuha on harmaa vihreällä raidalla jos en ihan surkeen väärin muista tai sitten otin sen samasta raadosta kun mittarinkin, löysin osat aikoinaan purkaamolta.
        Eikös siellä takana ole +, - ja 15 merkatut liittimet, voin sen itekkin tarkistaa kun on sellanen mittari hyllyssä. Kytkennät selviää kyllä kun ex- mun e21 on tossa parin kilsan päässä niin voin kattoa sulle mallia niistä.
        Toisinsanoen sulla on homma melkein jo valmis.
        Lisätään 050 3046073, laitatko numeros.

        Comment

        • asse21
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2005
          • 1253
          • Tampere

          #5
          Originally posted by jr66
          Onnistuu jopa kohtuu helposti, onko se alkup. e21 4-syl. mittari ?
          Tein itse just tollasen homman n. 10 v. sitten, piuhat (piuha) on valmiina ellei ole jotain vuosimallieroja. Mulla oli -81 316 ja sen herätteen piuha on harmaa vihreällä raidalla jos en ihan surkeen väärin muista tai sitten otin sen samasta raadosta kun mittarinkin, löysin osat aikoinaan purkaamolta.
          Eikös siellä takana ole +, - ja 15 merkatut liittimet, voin sen itekkin tarkistaa kun on sellanen mittari hyllyssä. Kytkennät selviää kyllä kun ex- mun e21 on tossa parin kilsan päässä niin voin kattoa sulle mallia niistä.
          Toisinsanoen sulla on homma melkein jo valmis.
          Jep jep, kyl on alkup 4-syl. mittari.
          Voisin huomen ottaa yhteyttä, jos kiireiltä kerkeen ja jos
          en saa pelittämään sitä...
          E39 523i
          i3

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #6
            .....
            Last edited by T3; 08-01-2007, 16:15.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2069
              • Banshee - Jyväskylä

              #7
              Originally posted by T3
              Kaikissa E21:sissä on valmius kierroslukumittarille, vaikka muttaristossa alkuperäisenä luuraisikin kello.
              Se on sinne mittariston takana olevaan johtonippuun siististi sidottuna.
              Eikö niin, että kellon + ja - ovat rpm-mittarin vastaavat ja johtonippuun on kiinnitetty sitten se signaali eli puolan miinus (02:ssa sama idea).
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #8
                .....
                Last edited by T3; 08-01-2007, 16:15.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • nullzwei
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 11056
                  • ?

                  #9
                  Ja suurin osa hätähousuista raksii sen uudemman mallisen rundamittarin elimenluovuttaja-autosta ILMAN (rpm-mittarin yhteydessä olevaa) digikellon säätönamiskuukkelia. Hallelujaa sano laardi, eiku loordi.

                  Comment

                  • asse21
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2005
                    • 1253
                    • Tampere

                    #10
                    Jeps... kiitti vastauksista!!!
                    Eiköhän näillä eväillä pärjätä, sitten vieläkö sais sen digikellon
                    säätönamiskan hommattua niin homma toimis paremmin...
                    E39 523i
                    i3

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #11
                      .....
                      Last edited by T3; 08-01-2007, 16:15.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • asse21
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2005
                        • 1253
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by T3
                        Saat ilmaiseksi! On noita mittareita ja säätönamiskoja vähän kertynyt.
                        No jo vain..
                        Öö... nyt ku on tämä mittaristo kädessä, niin valaiskaa joku vielä vähän.
                        Liittimen paikkoja on tässä takana viis kpl kiekkamittarille.
                        vaakasuunnassa on 3, vasemmalta alk:31, 1, R ja sit vieressä
                        päällekkäin on 30 ja 58.
                        Eli mihinkäs näistä nyt ne plussat ja miinukset heitetään?!?
                        Vai kuulostaako tää ihan puulta ja heinältä?
                        E39 523i
                        i3

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          #13
                          .....
                          Last edited by T3; 08-01-2007, 16:15.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • asse21
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2005
                            • 1253
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by T3
                            Ne kolme vaakasuorassa on kiekkamittarille. Kaksi päällekäin kellolle.
                            Jeps, nyt pelittää!!!
                            Ei muuta ku kovaa ajoa...
                            E39 523i
                            i3

                            Comment

                            Working...
                            X