tekniikan vaihto?mikä isompi kone helpoimmalla työllä e30 316i lailliseks?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ismok87
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 27

    tekniikan vaihto?mikä isompi kone helpoimmalla työllä e30 316i lailliseks?

    elikkäs tässä kesän tullessa on alkanut tuo oma 316i (1.8i) tuntua aikamoiselta mopolta ja tuossa harkitsin tekniikan vaihtoa koska tuota konettahan on ihan hölmön homma rueta virittelemään, vai???

    kaikkein helpoimmalla pääseis kun ostais suoraan isomman mutta kun tuli pistettyä talven aikana koria nätimpään kuntoon ja kori on todella hyvässä kunnossa ruosteiden suhteen yms yms niin ei tekis mieli heti luopua tuosta.

    auto on e30 316i vuosmallia 1990, johon vaihettu m40:nen 1.8i kone

    mitä konetta suosittelisitte vaihtamaan jos haluaa päästä helpoimmalla/halvimmalla tavalla???

    kaipaisin neuvoja pikaisesti, pistäkää myös ne osat mitkä pitää vaihtaa kyseiselle koneelle jos jotakin konetta ehdotatte??

    kiitos jo etukäteen
  • advance
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1687

    #2
    No jos sulla ittellä on nyt jo siinä 115hevosvoimainen kone niin sillon ainakaan m20b20 ei maksa vaivaa eli laittaisin m20b25 koneen sinne toki siihen saa sitten päivittää paljon muutakin.

    Comment

    • Aukes!
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2013
      • Riihimäki

      #3
      318iS:n tekniikka olisi mielenkiintoinen vaihtoehto. Potkua huomattavasti enemmän kuin nyt mutta pysyy iskutilavuus samana


      - E60 -05 "too small to mention"
      ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

      Comment

      • advance
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1687

        #4
        Joo mutta eikö siltikin joudu tekeen vastaamaan 325:sta ja toiseksi nuo is palikat on harvinaisempia kun m20

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3450
          • Janakkala

          #5
          Näin se homma toimii:

          Ostat multa sika halvalla Eatonin remmi ahtimen ja pulttaat sen sinne kiini ja avot, helppoa edullista tehoa koko kierrosluku alueelle!!!
          -Eikä tartte lähteä vaihtamaan sinne mitään painavaa kutosmöhkälettä.
          Ja saat ahtimen ja isommat suuttimet ym kilkkeet tohon vanhaan pannuun varmastikkin yhtä järkevään hintaan kuin esim sen 2.5 litrasen kutoskoneen.
          Ja saat takuulla enemmän Crispectiä, aspectia ja kreditee tolla remmillä kuin millään m20 pannulla tai pakokaasu ahtimilla
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • ViperHawk
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 312
            • Joensuu

            #6
            Voih...olet kuulet jo tehnyt kaikein helpon mitä tollaseen pystyy tekemään . M40 koneen virittämisessä ei ole järkeä. Tietysti voishan siitä tehoja saada nostamalla puristuksia ja laittamalla virinokkaa, mutta samalla hinnalla auto olisi jo pystynyt vaihtamaan tehokkaampaan. Tekniikanvaihto kustantaisi varmasti yhtä paljon.

            Nauti siis pienestä bensankulutuksesta ja (M40-koneen)tyyppiviosta

            Mitenkähän M10-koneen laitto tollaseen ja turbottaminen?
            E30 -90 320i

            Comment

            Working...
            X