Kun autoa madalletaan, niin hammastanko tippuu alemmaksi mutta raidentangonpää on aina vaan samassa kohtaa. Itse olen joutunut siirtämään koko hammastankoa hieman alemmaksi ja auto on muutenkin aika tontissa. Joten raidetangonpää osoittaa aivan metsään. Optimaalisin olisi että raidetangonpää olisi täysin linjassa hammastangon kanssa silloin kun auto lepää renkailla.
Tässä pari kuvaa josta selviää helposti mistä on kyse.
Kuva1
Kuva2
Nyt kun ajaa hieman vauhdikkaammin tiukkaan mutkaan, niin ulompi rengas nousee hammastankoon nähden vielä korkeammalle ja kulma muuttuu vielä enemmän huonompaan suuntaan. Ohjaus alkaa takkuamaan kesken mutkan. Koska jostain kohti loppuu jousto kesken.
Ratapäiville on turha mennä kun ei voi ajaa ilman takkuavaa ohjausta. Joten ongelmaan on yritetty keksiä ratkaisua.
Jos jostain autosta löytyisi samalla kartiolla ja suht samalla jengalla olevat päät joissa olisi hyvin paljon erillainen kulma kun kuvissa esiintyvissä päissä. Tämä vaihtoehto pitää ensimmäisena kokeilla menemällä autotarvike liikkeeseen kaivamaan raidetangonpäitä. Vai olisiko jollain valmiiksi mielessä sopivat päät?
Toisena vaihtoehtona on sitten siirtää pallonivelen kiinnityspistettä. Pistettä pitäisi viedä myös hieman taaksepäin että se mahtuisi tulemaan alaspäin. Jos ei vie taaksepäin niin ottaa vanteeseen kiinni. Taaksepäin viemisellä saataisiin samalla nopeampi ohjaus.
Olisiko masalla ollut e30 cabin kanssa samanlaisia ongelmia?
Tässä pari kuvaa josta selviää helposti mistä on kyse.
Kuva1
Kuva2
Nyt kun ajaa hieman vauhdikkaammin tiukkaan mutkaan, niin ulompi rengas nousee hammastankoon nähden vielä korkeammalle ja kulma muuttuu vielä enemmän huonompaan suuntaan. Ohjaus alkaa takkuamaan kesken mutkan. Koska jostain kohti loppuu jousto kesken.
Ratapäiville on turha mennä kun ei voi ajaa ilman takkuavaa ohjausta. Joten ongelmaan on yritetty keksiä ratkaisua.
Jos jostain autosta löytyisi samalla kartiolla ja suht samalla jengalla olevat päät joissa olisi hyvin paljon erillainen kulma kun kuvissa esiintyvissä päissä. Tämä vaihtoehto pitää ensimmäisena kokeilla menemällä autotarvike liikkeeseen kaivamaan raidetangonpäitä. Vai olisiko jollain valmiiksi mielessä sopivat päät?
Toisena vaihtoehtona on sitten siirtää pallonivelen kiinnityspistettä. Pistettä pitäisi viedä myös hieman taaksepäin että se mahtuisi tulemaan alaspäin. Jos ei vie taaksepäin niin ottaa vanteeseen kiinni. Taaksepäin viemisellä saataisiin samalla nopeampi ohjaus.
Olisiko masalla ollut e30 cabin kanssa samanlaisia ongelmia?
Comment