Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 vm.90 öljypohjassa reikä!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pizza
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 12

    E30 vm.90 öljypohjassa reikä!

    Moi

    Ajelin tossa mökkitiellä ja keskellä tietä oli kiva kivi...
    Kolahtipas öljypohjaan (etuosaan, näkyy edestä katsottaessa) ja
    teki sormen mentävän reijän.

    Kuinka tuosta saa öljypohjan irti?
    Onko ongelmia?
    Lähteekö ihan suoraan vai pitääkö tehdä isompia
    remontteja?
    Mikäs sitten olis paras korjaus? Hitsaus varmaan?

    Auto on n.35km päässä, ja pitkällä tosipienen mökkitien päässä, josta sitä on hankala alkaa hinaa, joten olis hyvä tietää etukätee vähän et mitä joutuu tekee.
    Onnistuuko tunkilla ylös, pultit pohjasta vaan irti ja näin...

    Kiitos etukäteen Asiallisista vastauksista tietämättömälle!
  • pizza
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 12

    #2
    eikös kukaan tiedä?

    Comment

    • muuris
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 3501
      • Jyväskylä

      #3
      Tällaisessa aiheessa kannattaa mainita millä moottorilla auto on varustettu..

      Todennäköisesti konetta joutuu hieman nostamaan jotta saa öljypohjan irti, muutenhan tuossa ei ihmeitä pitäisi olla. Auton alle ei välttämättä kannata mennä mikäli se on ylhäällä pelkän tunkin varassa
      E30 325iX '86
      Instagram

      Comment

      • pizza
        Newbiemmer
        • Feb 2006
        • 12

        #4
        katsos vaan joo...

        Kone on siis 1.6i...316

        eli siis konetta Joutuu nostaa...
        damn, milläs minä sitä nostan siellä keskellä mettää?
        Paljon sitä pitää nostaa?

        Comment

        • muuris
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 3501
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by pizza
          katsos vaan joo...

          Kone on siis 1.6i...316

          eli siis konetta Joutuu nostaa...
          damn, milläs minä sitä nostan siellä keskellä mettää?
          Paljon sitä pitää nostaa?
          Nusnus mutta konehan on M40B16 ja auto 316i

          Tuo projekti nyt on jo valmiiks ihan perseestä tehdä jossain metsässä, mutta eipä siinä muu auta kuin auton etupäätä ylös jonkinmoisille pukeille/pölkyille ja tunkilla konetta sen verran ylös mitä tarvii.. ja ei sitten millään vakiotunkilla leikitä, toivon mukaan oot sen jo hukannu ajat sitten ja hommannu asiallisemman
          E30 325iX '86
          Instagram

          Comment

          • pizza
            Newbiemmer
            • Feb 2006
            • 12

            #6
            Niin, ai se kone antaa kuitenkin siis sen verran periksi "liitoksistaan"
            ettei tarvi koneen pultteja ym alkaa irrottelee?

            enpäs tiennykkää...

            Joojoo on hyvät tunkit
            mehtästä löytää pölökkyjä

            Comment

            • muuris
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 3501
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by pizza
              Niin, ai se kone antaa kuitenkin siis sen verran periksi "liitoksistaan"
              ettei tarvi koneen pultteja ym alkaa irrottelee?

              enpäs tiennykkää...

              Joojoo on hyvät tunkit
              mehtästä löytää pölökkyjä
              Enpä tiedä antaako tarpeeks periks, mutta äkkiäkös ne parit pultit sieltä löysää..
              E30 325iX '86
              Instagram

              Comment

              • HarzaTheMan
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 458
                • Sawo

                #8
                Mulla on sellanen kutina perseessä, että neloskoneita ei tarviis nostaa että öljypohjan saa irti. Eli riittäisi kun avaa pultit ja ottaa sen irti. Voin olla väärässäkin kun en ole nelosia fiksaillut.

                Kutoskoneessa (320-325) öljypohjan irrotus vaatii moottorin nostamisen. Käytännössä moottorin kiinnityspultit löysätään (ei irroteta) ja myös etuakselia pudotetaan pari senttiä alaspäin pultteja löysäämällä ja auton etupäätä nostamalla. Sitten tunkilla nostetaan vaihdelaatikon etureunasta moottoria ylöspäin. Imuputki kannattaa irrottaa toisesta päästä ettei se hajoa ja flektiä kannattaa seurata ettei sen siivet ota kiinni syylärin suojamuoviin. Myös ylävesiletkut on aika kovilla, mutta kyllä ne kestää jos eivät lahot ole.
                ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                Comment

                • Bullitt
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 2786
                  • Turku

                  #9
                  Kaksiosainen öljypohja. Alempi osa lähtee helposti irti, mutta ylempi on vaikeampi. Jos reikä on siinä alemmassa, niin helppo homma iroittaa.


                  Comment

                  • Rockford
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 8028
                    • Pinsiö

                    #10
                    Originally posted by pizza
                    Mikäs sitten olis paras korjaus? Hitsaus varmaan?
                    Pakkelillako? Eli luonnollisesti hitsaamalla, jos aiot pidempään ajella. Paras korjaushan on, kun ostat ehjän vaihto-osan. Sitä ihmettelen että millä ilveellä sait osumaan tuon pohjan kiveen, kun nelarissa kuitenkin on aika kohtuu korkealla tuo öljypohja, vaikka olisi tontitettukin kunnolla No, jokatapauksessa kaikki tuossa edellä jo tulikin, että auki vain ja hitsaamaan/hitsarille tai ilmoituksia selaamaan
                    -Dodge Charger -73
                    -Mercedes-Benz GLK
                    -VW Transporter

                    Comment

                    • Racink
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 840
                      • Jkl

                      #11
                      Originally posted by Rockford
                      Sitä ihmettelen että millä ilveellä sait osumaan tuon pohjan kiveen, kun nelarissa kuitenkin on aika kohtuu korkealla tuo öljypohja, vaikka olisi tontitettukin kunnolla
                      Kyllä se on nelosessa ihan yhtä(ellei jopa enemmänkin) tyrkyllä kuin kutosessa etupalkin etupuolelle ja noin 2cm alapuolella.

                      Comment

                      • Rockford
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 8028
                        • Pinsiö

                        #12
                        Originally posted by Racink
                        Kyllä se on nelosessa ihan yhtä(ellei jopa enemmänkin) tyrkyllä kuin kutosessa etupalkin etupuolelle ja noin 2cm alapuolella.
                        Muistelin että se oli nelarissa palkin suojissa, mutta voipi olla että muistin sitten väärin. No hämming.
                        -Dodge Charger -73
                        -Mercedes-Benz GLK
                        -VW Transporter

                        Comment

                        • Racink
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2004
                          • 840
                          • Jkl

                          #13
                          Originally posted by Rockford
                          Muistelin että se oli nelarissa palkin suojissa, mutta voipi olla että muistin sitten väärin. No hämming.
                          Mutuna muistelisin että M10:ssä on palkin takana...

                          Comment

                          • advance
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1689

                            #14
                            eikö m40:sessä ollu alumiininen pohja ja m20:ssä ja m10:ssä peltiä, mulla oli omasta korjattu alumiinista kemiallisella metallilla.

                            Comment

                            • Janne
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2002
                              • 389
                              • Turku

                              #15
                              Jos kone on M40 niin öljypohja lähtee irti ilman konetta nostamalla.
                              Työkaluksi riittää tunkki ja hylsysarja.
                              Itse öljypohja on valettua jotain seosalumiiniä, jonka pystyy hitsaamaan.
                              Voit tietysti yrittää löytää jostain ehjän tilalle, mutta ovat aika kalliita. Tai ainakin muutama vuosi sitten olivat, kun itse yritin ko. öljypohjaa hommata.
                              _________

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎