Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 325 keinuvipu onkelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ufferi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 148
    • Seinäjoki

    e30 325 keinuvipu onkelma

    Elikkäs kävi niin et kiihdytin 3 vaihteella kierrokset 5000rpm ja sitte alko röpiseen no ajoin hiljaa kotia ku ei ollu matkaa ku 1km.

    Sitten tos koti pihas ruuvasin äsken ja katoin niin ilmestys oli kaamee 3 pytyn molemmat keinuvivut poikki imu ja pako.

    Kysymys oliski et mitähän muuta tuosta on menny rikki vai olisko vaan et olis molemmat vaan sattunu meneen samaan aikaan? ja paljonkohan maksaa uudet keinuvivut? ja onko hankalat vaihtaa?
  • Bmw_e30
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1260
    • joutseno

    #2
    onnistuu ilman kannen irrottamista eli helppo homma... tietty jos on tehny jotai vastaavaa.. pitäähä siin irrottaa 6 5 4 keinut myös ku sitä tappia alkaa liuttaa pois
    kannattaa myös kattoo nokka-akselin kunto... harvemmi katkee vivut jos on ehjä nokka
    ex 325i -85 325i
    325i soupe -92 325i

    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

    Comment

    • Ufferi
      Bimmer Rookie
      • Jul 2005
      • 148
      • Seinäjoki

      #3
      kyllä mulla tollasesta on kokemusta mutta en vaan silti oo ihan sata varma omista taidoista ku tehny aina jonkun "enemmän" ammattitaitosen kaverin kans.
      Nokka näytti aika kuluneelta ainaki mitä nopeeta kattelin tos nytten.

      Mutta mutta jos nytte huomenna haen uudet keinuvivut ja lyön kasaan niin varmaan toimii sen aikaa et saan tilattua uuden nokan? sillei siis ettei hajota enää noita

      Comment

      • Ufferi
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 148
        • Seinäjoki

        #4
        noniin nytte kansi irti ja oli sieltä kannen tiivistekki vuotanu et nytte tulee sitte ainaki laitettua kunnolla kuntoon. maanantaina viedä vaan oikastavaks tuo. niin joo ja tuli sitä nokkaaki katteltua pientä kulumaa oli mut ei mitään hirveetä ollu huomattavis näytti eileen muka paljon pahemmalta se ku katteli nopeeta.

        Comment

        • Cee.Koo
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 354
          • Twilight zone

          #5
          Tarkista myös pako-ohjurien kunto kun ne on kuitenkin loppu jos kantta ei ole ikinä kunnostettu.
          Uudet keinut ja vanha nokka on aika huono yhdistelmä, ei ole hirveen pitkäikäinen ratkaisu.
          Katkenneissa keinuissa oli ilmeisesti liukupinta kulunut jo kuopalle?
          With jap crap, life sucks and then you die

          Comment

          • mukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 5965
            • Uleåborg

            #6
            Kannattaa myös tarkastaa sit venttiilit jos kerran on kansi pöydällä, varsinkin noista mistä keinut on menneet poikki.
            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

            Save the World, Fuck The Fuel Economy
            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

            Comment

            • Ufferi
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 148
              • Seinäjoki

              #7
              noniin kävin tänään hiomolla ja ne tuumas et 3:n pakoventtiili oli kieros ja sitten ohjurit pitää vaihtaa pakopuolelta ainaki ku oli niin väljät. huomenna sen pitääs olla valmis et saa hakea

              nii joo ja jos joku viittis sanoa jos tietää et paljonko on noitten kuuskulma kannen pulttien enimmäis pituus ? ku pitää koittaa säästää johnaki

              Comment

              • Meisseli
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 1003
                • Kotka

                #8
                Originally posted by Ufferi
                nii joo ja jos joku viittis sanoa jos tietää et paljonko on noitten kuuskulma kannen pulttien enimmäis pituus ? ku pitää koittaa säästää johnaki
                Jos siinä on tosiaan kuusikulmaiset kannat kannenpulteissa (toinen vaihtoehto on torx), niin ÄLÄ SÄÄSTÄ! Niitä on katkeillut ihan kantta avaamattakin, ovat täysiä susia. Torxia tilalle, niihin se tehdaskin vaihtoi kun huomasi virheensä.
                Eioo penaria alla enää.. :(

                Comment

                • jupe_84
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 242
                  • Joensuu

                  #9
                  joo torxit vaan elä säästä tossa tai muuten sulla on kohta taas se kansi auki

                  Comment

                  • M325i
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 1529
                    • Etelä-pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by Ufferi
                    noniin kävin tänään hiomolla ja ne tuumas et 3:n pakoventtiili oli kieros ja sitten ohjurit pitää vaihtaa pakopuolelta ainaki ku oli niin väljät. huomenna sen pitääs olla valmis et saa hakea
                    Pakko kertoa tietämättä millä paikkakunnalla ruuvaat niin paikallisella hiomolla on tuo jo legenda monen tyypin suusta kuullut että vaikka minkä kannen vie niin aina sama lause "jaahas taitaa olla pako-ohjurit väljät"....
                    E30 ja E46 ///M

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎