E30/M40 lämpöisenä vähemmän tehoja?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |makke
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 847
    • Vaasa

    #1

    E30/M40 lämpöisenä vähemmän tehoja?

    Vai kuvittelenko vain, tiedäppä tuosta.

    Menen aamulla autoon, auto tuntuu virkeältä kun painaa kaasua (kuka vaan varmaan tietää, että kylmänä ei hirveesti kannata kierrättää, mutta ihan siitä asti kun lähtee liikkeelle niin sen huomaa).
    Ajelen jonkun aikaa ja tuntuu että auto ei enää kiihdy samalla tavalla.
    Tai sitten ajelee huomattavasti pidempään, niin kuin itse esim jokunen aika sitten 450km kahdella paussilla. Siitä sitten kun lähdin ajelemaan ja kiihdyttelemään sinne 80-100 hujakoille, niin rupes eroa jo tuntumaan.

    Muutenkin kylmänä koneen ääni on erilainen, semmonen "härskimpi".

    Mitenkään en tuota ole mitannut ajallisesti, että kiihtyykö tosiaan hitaammin vai ei, mutta siltä ainakin tuntuu.
    Lämmöt ok.

    Aiheuttaako joku asia kenties tuollaista (autossa, ei päässä)?
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Onko sulla ehkä joku hieno "tuuning" filtteri ilmanotossa? Imeekö ilman konehuoneesta vai ulkoa?

    t.Ville


    Originally posted by |makke
    Vai kuvittelenko vain, tiedäppä tuosta.

    Menen aamulla autoon, auto tuntuu virkeältä kun painaa kaasua (kuka vaan varmaan tietää, että kylmänä ei hirveesti kannata kierrättää, mutta ihan siitä asti kun lähtee liikkeelle niin sen huomaa).
    Ajelen jonkun aikaa ja tuntuu että auto ei enää kiihdy samalla tavalla.
    Tai sitten ajelee huomattavasti pidempään, niin kuin itse esim jokunen aika sitten 450km kahdella paussilla. Siitä sitten kun lähdin ajelemaan ja kiihdyttelemään sinne 80-100 hujakoille, niin rupes eroa jo tuntumaan.

    Muutenkin kylmänä koneen ääni on erilainen, semmonen "härskimpi".

    Mitenkään en tuota ole mitannut ajallisesti, että kiihtyykö tosiaan hitaammin vai ei, mutta siltä ainakin tuntuu.
    Lämmöt ok.

    Aiheuttaako joku asia kenties tuollaista (autossa, ei päässä)?

    Comment

    • |makke
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 847
      • Vaasa

      #3
      Ei pitäs olla mitää tuningfilttereitä.
      Ilman se taitaa ottaa ulkoa, pitää vielä tarkistaa asia, kun en osaa varmaksi sanoa. Kun ei näistä muutenkaan juurikaan mitään ymmärrä.

      Comment

      • Kal.ju
        BTCF Member
        • Mar 2003
        • 2890
        • Akaa / Toijala

        #4
        tulpat..

        Tää on sit ihan täyttä arvailua, mutta jos oot vaihtanut tulpat ja ongelmat alkaneet sen jälkeen, niin voisin veikata et sulla on väärät tulpat. Itellä kävi kerra just tolleen et mulle myytiin hessumobiilista tulpat jossa oli väärä lämpöarvo. Kone teki just tolleen et kylmiltää kulki hyvin mutku lämpes ni rupes vähän pätkii ja käymään huonommin. Et kuitenkaan maininnu mitään käyntihäiriöistä lämpimällä koneella, joten tään on kyl villi veikkaus. Ostin sit myöhemmin motonetistä oikeet tulpat ja ns. tehot oli taas tallella.

        Comment

        • Venture
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 278
          • Kempele

          #5
          Originally posted by |makke
          Muutenkin kylmänä koneen ääni on erilainen, semmonen "härskimpi".
          Oon huomannu tuon saman
          Ja muutamat naapuritkin..

          Lämpöisenä/kylmänä tehoeroon en ole kiinnittäny huomiota..
          Vaikka itsellä luultavasti ainakin ilmamäärämittarin säädöissä ongelmia(täyskaasulla ei kierrä niin hyvin kuin osakaasulla..).

          Comment

          • |makke
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 847
            • Vaasa

            #6
            Originally posted by Kal.ju
            Tää on sit ihan täyttä arvailua, mutta jos oot vaihtanut tulpat ja ongelmat alkaneet sen jälkeen, niin voisin veikata et sulla on väärät tulpat. Itellä kävi kerra just tolleen et mulle myytiin hessumobiilista tulpat jossa oli väärä lämpöarvo. Kone teki just tolleen et kylmiltää kulki hyvin mutku lämpes ni rupes vähän pätkii ja käymään huonommin. Et kuitenkaan maininnu mitään käyntihäiriöistä lämpimällä koneella, joten tään on kyl villi veikkaus. Ostin sit myöhemmin motonetistä oikeet tulpat ja ns. tehot oli taas tallella.
            Kyllä muuten olen tulppani vaihtanut, enkä sitä ennen varmaa asiaa edes huomannut. Saattaapi muuten johtua tulpista. Hitto kun oli aika kalliit nuokin.

            Kuitenkaan minkäänlaista nykimistä en ole huomannut, en ennen enkä jälkeen.

            Comment

            • Mikso
              Bimmer Rookie
              • Jun 2005
              • 171
              • Härmä

              #7
              Itsekin huomasin samanlaasen ongelman tuos 323ses. Kylmänä jaksaa sutata
              vielä iloisesti, mutta lämpöösenä just jaksaa vingahtaa ja aina välillä rupeaa
              pätkimään ?? Jaa A no onhan täs koko juhannus aikaa tutkia...

              Comment

              • |makke
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 847
                • Vaasa

                #8
                Mutta mulla ei kuitenkaan nyi eikä pätki.

                Comment

                • |makke
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 847
                  • Vaasa

                  #9
                  Hetken kun muistelin niin tulikin mieleen että ainakin mäkilähdössä nyki ihmeellisesti. Ei sitten kun enemmän painoin kaasua mutta pienellä kaasulla ainakin. Johtuiskohan sitten tulpista

                  Comment

                  • kolkaksviis
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2006
                    • 159

                    #10
                    Sulla on 316 bmw mikä tarkoittaa sitä että ei se kulje mihinkään oli kylmä tai lämmin

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      #11
                      Originally posted by kolkaksviis
                      Sulla on 316 bmw mikä tarkoittaa sitä että ei se kulje mihinkään oli kylmä tai lämmin
                      Onpas mr. japan powerilla taas hyvät jutut.

                      Kokeile vaihtaa ne tulpat.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • |makke
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 847
                        • Vaasa

                        #12
                        Originally posted by kolkaksviis
                        Sulla on 316 bmw mikä tarkoittaa sitä että ei se kulje mihinkään oli kylmä tai lämmin
                        Kulkee se sentään johonkin ja jos siinäkin huomaa sen eron niin?
                        Ruiskukone sentään kyseessä.

                        Mutta joo, pitääpi vaihdella tulppia, ellei muita ideoita tule vastaan.

                        Comment

                        • Kal.ju
                          BTCF Member
                          • Mar 2003
                          • 2890
                          • Akaa / Toijala

                          #13
                          Jokos oot tulpat vaihtanu?

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Originally posted by |makke
                            Vai kuvittelenko vain, tiedäppä tuosta.

                            Menen aamulla autoon, auto tuntuu virkeältä kun painaa kaasua (kuka vaan varmaan tietää, että kylmänä ei hirveesti kannata kierrättää, mutta ihan siitä asti kun lähtee liikkeelle niin sen huomaa).
                            Ajelen jonkun aikaa ja tuntuu että auto ei enää kiihdy samalla tavalla.
                            Lisäilmaluisti & rikastus kylmänä käynnistäessä, vetää ensimmäisen minuutin paremmin..?
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #15
                              Originally posted by petrolhead
                              Lisäilmaluisti & rikastus kylmänä käynnistäessä, vetää ensimmäisen minuutin paremmin..?
                              Toi rikastus kuullostais ihan järkevältä, mut eihän tuo tyhjäkäyntimoottori auki olo pitäisi vetoihin vaikuttaa...
                              Olli.

                              Comment

                              Working...
                              X