E30:iin takavakaaja asentaminen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ViperHawk
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 312
    • Joensuu

E30:iin takavakaaja asentaminen

Onko millainen homma asentaa takavakaaja takavakajattomaan E30:iin? ETK:sta olen kaivellut kuvia ja tietoa osista. 12mm paksuuden omaavan osan asennusta olen ajatellut 318:sta, jossa on ETK:n mukaan 18,5mm etuvakaaja

Hankintalistalle menee siis itse takavakaaja, koiranluut, kasa muttereita ja jonkinsortin kiinnikehärpäkeet? Missä ovat kiinnityspisteet? Takatukivarressa olevassa lovessa?

Muuttuvatko ajo-ominaisuudet miten paljon? Yli-ohjaavammaksihan se menee, mutta miten paljon? Väheneekö mutkissa kallistelu?

Takavakaaja luovuttaja-autona varmaan toimii 325:nen? Samalla tietysti ottasi etuvakaajan Käykö ajo-ominaisuuksien osalta kevyellä koneella varustettuun autoon miten hyvin?
    E30 -90 320i
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

Originally posted by ViperHawk
    Onko millainen homma asentaa takavakaaja takavakajattomaan E30:iin? ETK:sta olen kaivellut kuvia ja tietoa osista. 12mm paksuuden omaavan osan asennusta olen ajatellut 318:sta, jossa on ETK:n mukaan 18,5mm etuvakaaja

Hankintalistalle menee siis itse takavakaaja, koiranluut, kasa muttereita ja jonkinsortin kiinnikehärpäkeet? Missä ovat kiinnityspisteet? Takatukivarressa olevassa lovessa?

Muuttuvatko ajo-ominaisuudet miten paljon? Yli-ohjaavammaksihan se menee, mutta miten paljon? Väheneekö mutkissa kallistelu?

Takavakaaja luovuttaja-autona varmaan toimii 325:nen? Samalla tietysti ottasi etuvakaajan Käykö ajo-ominaisuuksien osalta kevyellä koneella varustettuun autoon miten hyvin?
    mä laitoin 316:een vakaajan taakse... eipä sitä kyllä voi sanoa että mitään merkitystä olisi...
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

Comment

• Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4647
      • Tuusula

Etuhelat maksaa merkkiliikkeessä ~2e / kpl joten kannattanee ostaa uudet taaksekin samantien, vanhat voi olla sen verta väsyneet ettei se lirpake kestä enää siinä.
      Kiinnityspisteet pitäis olla valmiina kierteiden kera joten sopivanpituset M6 (muistaakseni) pultit vaan ja se on siinä
      ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

Comment

• kmr
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 175
        • Turku / Kotka

Kiinnitys pisteet on juu valmiina ja menee heittämällä paikalleen. Koiranluut tukivarsiin ja helat sinne koriin valmiisiin paikkoihin. Omassa autossa ainakin huomas eron kun sen sinne lykkäs..
        F11 530Xd M-sport
        ex. E92 325d -07
        ex. E30 320tic -87

Comment

• ViperHawk
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2005
          • 312
          • Joensuu

Joo. Kiitos vastauksista

Sen vielä haluasin tietää miten paljon se takavakaaja muuttaa käyttätymistä .
          E30 -90 320i

Comment

• kmr
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 175
            • Turku / Kotka

Ei ainakaan huonoon suuntaan. Perä on jämäkämpi kurveissa niinkuin on tarkotuskin.
            F11 530Xd M-sport
            ex. E92 325d -07
            ex. E30 320tic -87

Comment

Working...
            X