Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e30 318i helvetinmoinen jyrinä!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MR_piikki
    BTCF Member
    • Apr 2006
    • 1318
    • Pori

    bmw e30 318i helvetinmoinen jyrinä!

    Eli kun kiihdyttää 1 vaihteella sitä ei oikeen pahemmin edes huomaa,mutta kun kakkosella alkaa kiihdyttämään niin sitten alkaa se helvetinmoinen pauke ja tuntuu että vaihdekeppi menee paskaksi ja aivan kuin pakoputki mätkisi perseelle koko ajan!
    Vaihdoin kardaanin tukilaakerin,vika lieveni hieman,mutta on vielä todella paha,kun vauhtia saa lisää ei tärinää enää oikeastaan huomaakkaan.
    Kaikki alkoi kerran kun auto sammui risteykseen ja silloin startti oli putsaamatta ja ei tahtonut siinä pyörähtää niin kerkesin vauhdista vielä käynnistää auton nostamalla kytkimen alamäessä uudestaan ja sitten käsijarru niin lujasti päälle kun sai ja sitten yritin kaasuttelemalla kytkin pohjassa pitää auton käynnissä(kylmällä koneella tyhjäkäynti jää liian alas,koska ruiskua ei ole säädetty kunnolla),ja kun pääsin sitten liikennevaloista,vika ilmeni ja paukutus alkoi!!!
    Auttakaa!
    voisiko vika olla koneen kannattimissa tai siinä toisessa kardaanin laakerissa mikä on perässä,vai voisiko lievä takajarrujen jumittuminen aiheuttaa tuollaista!
    ennen tuota tapahtumaa auto pelasi aivan moitteetta :/

    jo näin alkuun kiitos palautteesta!
    Gas or ass, no free rides

    F10 520d lci
    E36 325 ahdistettu.
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    #2
    Originally posted by MR_piikki
    Eli kun kiihdyttää 1 vaihteella sitä ei oikeen pahemmin edes huomaa,mutta kun kakkosella alkaa kiihdyttämään niin sitten alkaa se helvetinmoinen pauke ja tuntuu että vaihdekeppi menee paskaksi ja aivan kuin pakoputki mätkisi perseelle koko ajan!
    Vaihdoin kardaanin tukilaakerin,vika lieveni hieman,mutta on vielä todella paha,kun vauhtia saa lisää ei tärinää enää oikeastaan huomaakkaan.
    Kaikki alkoi kerran kun auto sammui risteykseen ja silloin startti oli putsaamatta ja ei tahtonut siinä pyörähtää niin kerkesin vauhdista vielä käynnistää auton nostamalla kytkimen alamäessä uudestaan ja sitten käsijarru niin lujasti päälle kun sai ja sitten yritin kaasuttelemalla kytkin pohjassa pitää auton käynnissä(kylmällä koneella tyhjäkäynti jää liian alas,koska ruiskua ei ole säädetty kunnolla),ja kun pääsin sitten liikennevaloista,vika ilmeni ja paukutus alkoi!!!
    Auttakaa!
    voisiko vika olla koneen kannattimissa tai siinä toisessa kardaanin laakerissa mikä on perässä,vai voisiko lievä takajarrujen jumittuminen aiheuttaa tuollaista!
    ennen tuota tapahtumaa auto pelasi aivan moitteetta :/

    jo näin alkuun kiitos palautteesta!

    näkeehän ne koneen kannatin kumet että onko missä kunnossa... siirrä vähän johonkin päin sitä kartaania siita keski kiinnikkeestä jos se olis jääny "väärään" kohtaan... mulla ainakin ottaa semmoisen jurnutuksen kun kiskoo käkkäriä kovemmassa vauhdissa... kyllä kai sen ny huomaa että onko se vika keulassa vai perässä...
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #3
      Laatikon tukikumit?

      Menikö kardaani oikeaan asentoon tukilaakerin kumin vaihdon jälkeen?

      Ei siellä perän päässä enää tukilaakeria ole.

      Vai tarkoititko "ensimmäisellä" tukilaakerilla kardaanin jousto kiekkoa? Jos et niin tarkastappa senkin kunto.
      Olli.

      Comment

      • MR_piikki
        BTCF Member
        • Apr 2006
        • 1318
        • Pori

        #4
        joo..

        otin takapyörät ihan kokeilumielessä poies ja huomasin joidenkin pulttien olevan löysällä,lisäksi kun hakkasin jarrurumpuja moskalla ruostepaskaa tippui niin maan prkl:sti,laitoin vähän voiteluainetta ja pyörät tiukasti kiinni niin kolina hävisi puoleen!
        olisiko mahdollista että rumpujarrun sylinteri on jumittunut vähän tai paskana että jää jumittamaan!?
        kardaani pitää myös outoa ääntä(pientä)joten tämän tai hhuomisen päivän projektiin kuuluu kardaanin suoruuden tarkistus!
        Gas or ass, no free rides

        F10 520d lci
        E36 325 ahdistettu.

        Comment

        • MR_piikki
          BTCF Member
          • Apr 2006
          • 1318
          • Pori

          #5
          nopeusmittari!

          niin piti laittaa vielä että jos joku tietää:kun nopeusmittari ei pelaa,mutta muut taulussa kyllä pelaa ja piuhat oli laatikossa kii?todennäköisesti joku hapettuma jossain tai piuha poikki:/
          Gas or ass, no free rides

          F10 520d lci
          E36 325 ahdistettu.

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #6
            Nopeusmittarin anturi on perässä kiinni, laatikosta ei taida löytyä kuin pakkivalon katkaisin. Katso perä mötikän takapuolelta että johdot ei ole poikki/irti. Voihan se itse anturikin olla rikki.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • MR_piikki
              BTCF Member
              • Apr 2006
              • 1318
              • Pori

              #7
              jepulis!

              eli kardaani hinkkasi auton pohjaan jostain syystä ja ei ollut kunnolla kiinni keulasta,ongelma korjaantui!
              avasin anturin johto systeemin,näytti ehjältä,mutta ei vieläkään pelaa,olisiko anturi paskana!?
              Gas or ass, no free rides

              F10 520d lci
              E36 325 ahdistettu.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎