Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virinokka E30 316 '87 Bemariin.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Turbo Terminator
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 334
    • Villi Pohjola

    Virinokka E30 316 '87 Bemariin.

    Tilasin tehtaalla hiotun virinokan (ovh.300e) autooni. Maksoin 50euroa.
    Maksoinko liikaa ja onkohan tuosta hyötyä?

    Onko asennus miten ongelmallista? Huomaanko käytännössä onko mulla virinokka? Autossa on weber kaasari ja 2½ putkisto myös ja kone on se 1.8

    Onko siitä koneelle mitään haittaa jos siinä on virinokka.

    Kiitos asiallisista vastauksista.

    EDIT: Nouseeko muutos prosentit? meneekö katsastuksesta läpi?

    Jos ulkoisesti vertaan vakio nokkaa ja virinokkaa niin mitä eroa niissä on?
  • cricke
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1977
    • espoo

    #2
    onks mitää järkee ostaa jotai jos ei tiedä mitä ostaa??
    E38 740ia -94
    E46 316 -00
    Volvo S60
    EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
    E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #3
      Originally posted by cricke
      onks mitää järkee ostaa jotai jos ei tiedä mitä ostaa??
      No eihän tässä sitä kysytty.

      Asiaan.
      Jos et kerran ole ennen nokkaa vaihtanut niin se kannaa tehdä jokun kanssa kuka sen on joskus tehnyt.
      Tai jos sinussa on yhtään tee se itse miestä osta korjaus opas ja tee itse.
      Muista kumminkin että sinun tulee ostaa ylpään tiiviste sarja.
      Ja tarkistat keinuvipujen kunnon.
      Mutta kansi pitää kumminkin viedä koneistamoon oikaisuun. Melkein kannattavin olisi jos irrotat pelkän kannen ja viet sen semmosentaan koneistamoon. Tuskin ne paljoa velottaa venttiilien hiomisen ja kannen oikaisun lisäksi kun ne purkaa venttiilikoneiston muutenkin. Samalla tietysti vaihdetaan ohjurin kumit. Jotka tulee tossa yläpään tiiviste sarjassa mukana.
      Se tiiviste sarja maksaa motonetissä n.65€


      En kumminkaan usko että vakio kaasarilla tosta mitään kummenpaa tehon lisäystä tule.

      Ei koneelle mitään suurempaa haittaa siitä ole.

      Prosentteja ei tule. Ainakaan jos ei kerro mitään.
      päästöihin toi kyllä vaikuttaa. Kannataa käydä jossain mittaamassa päästöt ennen leimaa.

      Vakio ja viri nokalla on eroa: Muoto tai nosto, tahi sitten molemmat.
      Siinä voi olla myös joku numero sarja. Toivottavasti molemmissa nokissa ei ole samaa numero sarjaa. Jos on niin sinua on huijattu.
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #4
        niih... miksi ruveta kunnostamaan kantta?.. laittaa samalla ruisku koneen kannen jossa on isommat venttiilit ja muistaakseni kanavatkin 8)
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1962
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by Axum
          niih... miksi ruveta kunnostamaan kantta?.. laittaa samalla ruisku koneen kannen jossa on isommat venttiilit ja muistaakseni kanavatkin 8)
          Ja miksi vaihtaa kansi? vaihtaa koko koneen? mitä järkeä vaihtaa koko konetta, ostaa samaten alkuperäisen isommalla koneella :juo
          Aina päädytään samaan tulokseen
          Mutta tuskin tuo nokan vaihto ihmeempiä tehoja tuo, parhaammassa tapauksessa koneesta vaan katoaa vääntö alakierroksilta, riippun toki siitä, millainen nokka se on(asteet/nosto)
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

            #6
            niih.. mutta miksi vaihtaa konetta jos entinen toimii... pääseehän silläkin paikasta A paikkaan B :nanaa:
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

            Comment

            • LASSI-S
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 4918
              • hattula/hämeenlinna.

              #7
              ja taas sivuuttu aihe. kysytään noksta ja nyt puhutaan koneen vaihdosta :lol:

              miten niin tehtaalla hiottu nokka,tarkennappa vähän. on tainnu joku huijata sua, mitäs väitti tehonlisäykseksi ? paljonko nokalla ajettu. taitaa olla sulle myyty vaan vanha kulunu nokka ja väitetty sitä sun tätä. mees vaan pyytään rahas takasi. vaikuttaa kusetukselta
              E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

              Comment

              • Turbo Terminator
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 334
                • Villi Pohjola

                #8
                Siis hetkinen?!?? Miksi kansi täytyy oikaista?

                Eikö riitä jos asennan nokan ja ostan kannen tiivisteen ja siinä se?

                Joku "viisas" sanoi että tuo riittää ja sen mielestä Weber on vähän niinkuin viri kaasari....

                Comment

                • Turbo Terminator
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 334
                  • Villi Pohjola

                  #9
                  Originally posted by LASSI-S
                  ja taas sivuuttu aihe. kysytään noksta ja nyt puhutaan koneen vaihdosta :lol:

                  miten niin tehtaalla hiottu nokka,tarkennappa vähän. on tainnu joku huijata sua, mitäs väitti tehonlisäykseksi ? paljonko nokalla ajettu. taitaa olla sulle myyty vaan vanha kulunu nokka ja väitetty sitä sun tätä. mees vaan pyytään rahas takasi. vaikuttaa kusetukselta
                  Emmä oikein tiedä, se äijä oli joskus tältä foorumilta sen ostanu, maksoi 100e ja nyt se myy sen 50eurolla koska ei ole enää 4-koneista autoa sillä. Se sanoi että se on tehtaalla hiottu ja rassattu ja ovh hinta tuommoisella on 300euroa

                  En tiedä paljonko nokalla on ajettu, mutta se on kuulemma hyvä kuntoinen eikä ole kulunut. Sanoi että vääntöä tulee lisää ja bensan kulutus saattaa laskea yms.

                  Comment

                  • TheLoial
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 1109
                    • Helsinki

                    #10
                    Nokan voi vaihtaa ilman kannen irroitustakin, riippuen siitä mahtuuko se tulemaan ulos. E21:ssä pitää ottaa jäähdytin irti. E30:stä en muista onko edessä tilaa vai ottaako kiinni etukehikkoon.

                    Comment

                    • Rockwell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 1713
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Turbo Terminator
                      Joku "viisas" sanoi että tuo riittää ja sen mielestä Weber on vähän niinkuin viri kaasari....
                      Hyvin vähän Weber korvauskaasari on virikaasari :roll:
                      BMW F31 330d M-Sport -13
                      ex. BMW F21 116i -13
                      ex. BMW 540i(g) Touring -01
                      ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                      ex. BMW 316g -99
                      ex. BMW M5 Touring -92
                      ex. BMW 535i -91
                      ex. BMW M5 -91
                      ex. BMW 325i Touring -90

                      Comment

                      • sqxo
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 902
                        • no man's land

                        #12
                        Originally posted by Rockwell
                        Originally posted by Turbo Terminator
                        Joku "viisas" sanoi että tuo riittää ja sen mielestä Weber on vähän niinkuin viri kaasari....
                        Hyvin vähän Weber korvauskaasari on virikaasari :roll:
                        Niin, Weber varmaan tekee virikaasareitakin mutta ne on kumminkin yleensä eri asia kuin korvauskaasarit.. :wink:

                        Comment

                        • Turbo Terminator
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 334
                          • Villi Pohjola

                          #13
                          Noniin ongelma on se että onko tuosta "viri????" nokasta mitään hyötyä. Toimiiko se muuten vakiossa 316 bemarissa? Ja onko muita pakollisia ostoksia kuin kannentiiviste?

                          Comment

                          • sqxo
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 902
                            • no man's land

                            #14
                            Onkos se minkä firman tekele vai jonkun oma veistos vai hä? Siis minkä merkkinen? Onko mitään arvoja tiedossa, nostoa, asteita?

                            Comment

                            • Rockwell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 1713
                              • Helsinki

                              #15
                              Hyödyllistä ostaa virinokka sen enempää tietämättä sen nostoista, merkistä, onko hiottu yms. Voi olla syynä että sait sen noin "halvalla" koska sitä ei pysty käyttämään.
                              BMW F31 330d M-Sport -13
                              ex. BMW F21 116i -13
                              ex. BMW 540i(g) Touring -01
                              ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                              ex. BMW 316g -99
                              ex. BMW M5 Touring -92
                              ex. BMW 535i -91
                              ex. BMW M5 -91
                              ex. BMW 325i Touring -90

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎