Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jakopäänhihna hajosi:BMW e30 316i vm 1989

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kilkex
    Newbiemmer
    • Jul 2006
    • 1

    Jakopäänhihna hajosi:BMW e30 316i vm 1989

    Moi. Jakopäänhihna hajosi ja kone kaput. Kori OK eli kannattaako vaihtaa koko kone, jos löytää hyvän ja sopivan hintasen vai mitä kannattaa tehdä ? Bemu on muuten OK, joten en heti viitsisi viedä romuttamoonkaan.

    Löytyykö Etelä-Pohjanmaalta joku hyvä paja, joka voisi moisen konevaihdon tehdä edullisesti ?

    T: Kilkex
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by Kilkex
    Moi. Jakopäänhihna hajosi ja kone kaput. Kori OK eli kannattaako vaihtaa koko kone, jos löytää hyvän ja sopivan hintasen vai mitä kannattaa tehdä ? Bemu on muuten OK, joten en heti viitsisi viedä romuttamoonkaan.

    Löytyykö Etelä-Pohjanmaalta joku hyvä paja, joka voisi moisen konevaihdon tehdä edullisesti ?

    T: Kilkex
    Kannattanee varmaan lyödä samanmoinen (m40b16) kone sinne tilalle ja huolehtia että se kuminauha tulee vaihdettua vähintään 40tkm/4v välein. Ei ole iso homma, kunhan jostain löytää sen koneen. Kannattaa selvittää venttiilikoneiston kunto, ettei laita sitä naputtavinta vempelettä sinne tilalle.

    En suosittele tekniikkaa vaihtamaan toiseen jos ei itse tee ja ole "urheilumielellä".

    t.Ville

    Comment

    • Rudenorth
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 2415
      • Iisalmi

      #3
      Niin tai itse laittaisin ennemmin m40b18 koneen siihen.
      MB W204 C320 CDI
      Kawasaki Ninja ZX-7R

      Comment

      • PeliMies
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 391
        • JSÄ

        #4
        Ite tässä jännäilly kun (m40b18) hihnalla on ajettu jo 1500km ylimäärästä että millon laukee, jos se laukee niin sitten pistetään vyötä kireemmälle ja ostetaan M50 pata. Jos jostain saa nopeesti 100€ niin laitan kuntoon ennen kö laukee, ja sit vyö kireelle ja m50 pata tulille

        M40stä en kyllä laita jos tarviaa konetta rueta vaihtaa. Toi paska syö enemmän pensaa kun 6syl koneet.
        ex:E36 320i, E30 318i Touring, E23 735, E34 520 pommi, Crescent. Nykyään Opel vectra

        Comment

        • ViperHawk
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2005
          • 312
          • Joensuu

          #5
          Jooh jos meinaat laittaa m40 konetta keulalle niin laita ihmeessä se 1.8 litrainen(8-venttiilinen). Ei tarvitse tehdä mitään muutoksia ja katasustussedätkään ei valita.
          E30 -90 320i

          Comment

          • enska-
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 205

            #6
            Paljonko remmillä oli ajettu yli?? Itelläni oli ajettu 30tkm yli remmin vaihdon jos vaan numerotiedot piti paikkansa mitä oli ylös laitettu.. En sitte oo varma pitivätkö paikkansa, vähän epäilyttää.. Ei onneks hajonnu, remmi ja tilpehöörit meni heti vaihtoon ku huomasin! (M40b16)

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3446
              • Janakkala

              #7
              NO minkäs ihmeen takia pitäisi ruveta koko moottori uusiman samanlaiseen 250000tkm ajettuun paskan ???
              -Uusitteko kenties koko vaihdelaatikonkin jos kepin nuppi hankautuu puhki ???
              järki hoi älä jätä...
              kansi ylös ja pari venttiiliä uusiksi se ei paljoa maksa...

              PeliMies: Ite tässä jännäilly kun (m40b18) hihnalla on ajettu jo 1500km ylimäärästä että millon laukee, jos se laukee niin sitten pistetään vyötä kireemmälle ja ostetaan M50 pata. Jos jostain saa nopeesti 100€ niin laitan kuntoon ennen kö laukee, ja sit vyö kireelle ja m50 pata tulille
              M40stä en kyllä laita jos tarviaa konetta rueta vaihtaa. Toi paska syö enemmän pensaa kun 6syl koneet.

              -Ja mikäs idea tossa on jos ei pussi kestä hihnan vaihtoa niin miten se kestäisi koneenvaihdon ???
              Last edited by Spetke; 17-07-2006, 21:43.
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • dunkelblau
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 1151
                • Uusimaa

                #8
                Originally posted by Spetke
                NO minkäs ihmeen takia pitäisi ruveta koko moottori uusiman samanlaiseen 250000tkm ajettuun paskan ???
                Noh, kun se remppa maksaa vähintään ton auton arvon verran teetettynä, kun kaikki eivät itse pysty sitä tekemään (paikan, ajan, työkalujen puutteessa), vaikka osaisivatkin. Käytetty samanlainen mosa on tässä tapauksessa edullisin.
                "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                Comment

                • PeliMies
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 391
                  • JSÄ

                  #9
                  Originally posted by Spetke
                  PeliMies: Ite tässä jännäilly kun (m40b18) hihnalla on ajettu jo 1500km ylimäärästä että millon laukee, jos se laukee niin sitten pistetään vyötä kireemmälle ja ostetaan M50 pata. Jos jostain saa nopeesti 100€ niin laitan kuntoon ennen kö laukee, ja sit vyö kireelle ja m50 pata tulille
                  M40stä en kyllä laita jos tarviaa konetta rueta vaihtaa. Toi paska syö enemmän pensaa kun 6syl koneet.

                  -Ja mikäs idea tossa on jos ei pussi kestä hihnan vaihtoa niin miten se kestäisi koneenvaihdon ???
                  Pitäs vajaa 2kk kitkutella, vakipaikka ois tulollaan (ehkä) Patrialta ellei tule mitään komplikaatioita lisää tuolta airbussilta.
                  ex:E36 320i, E30 318i Touring, E23 735, E34 520 pommi, Crescent. Nykyään Opel vectra

                  Comment

                  • mikkiz
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2002
                    • 321
                    • Lpr

                    #10
                    OT:
                    PeliMies, paljos se sun 318i touring sit oikein vie? Oma 360tkm ajettu vei aikanaan 6,5-9l sadalle, kesäaikaan ei yli 8l/100km mennyt ikinä...
                    E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake

                    Comment

                    • rjkl
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2004
                      • 104

                      #11
                      Originally posted by PeliMies
                      Pitäs vajaa 2kk kitkutella, vakipaikka ois tulollaan (ehkä) Patrialta ellei tule mitään komplikaatioita lisää tuolta airbussilta.
                      Mielenkiinnolla seurannut tuota Airbus ongelmaa. Onneksi tuo m40 ongelma ei ole niin suuri kuin A380

                      Comment

                      • Spetke
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 3446
                        • Janakkala

                        #12
                        Originally posted by dunkelblau
                        Noh, kun se remppa maksaa vähintään ton auton arvon verran teetettynä, kun kaikki eivät itse pysty sitä tekemään (paikan, ajan, työkalujen puutteessa), vaikka osaisivatkin. Käytetty samanlainen mosa on tässä tapauksessa edullisin.
                        eli ilmaiseksi joku antaa sulle toimivan koneen ja se vain itsestään sujahtaa sinne konehuoneesen ja Avot kaiki valmista
                        -taidan itsekkin ruveta toimimaan noin
                        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                        Comment

                        • PeliMies
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2005
                          • 391
                          • JSÄ

                          #13
                          Originally posted by mikkiz
                          OT:
                          PeliMies, paljos se sun 318i touring sit oikein vie? Oma 360tkm ajettu vei aikanaan 6,5-9l sadalle, kesäaikaan ei yli 8l/100km mennyt ikinä...
                          eipä tolla matka ajossakaan pääse alle 9l.. edellisellä (320 -91) pääs jo johonkin 7-8l paikkeille ja tehoakin oli omiin tarpeisiin.
                          ex:E36 320i, E30 318i Touring, E23 735, E34 520 pommi, Crescent. Nykyään Opel vectra

                          Comment

                          • Xhawk
                            OBTCF Member
                            • Jul 2004
                            • 2326
                            • Kierrosalueella (hki)

                            #14
                            No, jos bensa keskusteluun mennään niin ei minunkaan auto alle 8 litran pääse matka-ajossa. 8.4 l/100 km oli Kalajoen reissullakin ja kyllä sen näki jo kulutusmittariakin seuraamalla. Johtusko tuo kulutus sitten 316 korin tasauspyörästöstä, ku siinä on eri välitys?

                            Mut itse aiheeseen sanosin niin, että M50B20-pata maksaa ehkä sen 2 kertaa enemmän ku pelaava M40B18-pata. Siitä vaan valitsemaan.
                            "Position One, Position One"
                            Punainen miesten voimisteluauto

                            BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                            Comment

                            • MikkoJII
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 1807
                              • Lapua

                              #15
                              Ite oon ajanu jo varmaan 20 000kilometriä yli sen vaihtovälin ja vielä toimii, en oo edes uskaltanu kattoa sitä remmiä

                              Privaan vois vaikka ehdottaa jotain hyvää pajaa tästä Kauhavan läheltä joka suostus vaihtaan tuon remmin!
                              E32 750i 11/89

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎