Rupeaisin säätämään tosta puimuristani venttiilinvälyksiä!!
Mut mikäs olis niiden välykset?? :roll: Kone on M10B18. Elikkäs ketjukone ruiskulla. Kokeilin ettiä netistä muttei oikeen löytyny mistään. Kiitän ja kumarran jos jollakin olis tietoitta!! :lol:
BMW e30 1.8i venttiilivälykset
Collapse
X
-
..niin ja 0,25 mm lämpimänä... taitaa vaan nakuttaa silti... kun M10:ssä välykset kasvaa moottorin lämmetessä... taisin jostain lukea täältä että imupuolelle 0,10 ja pako 0,15 toimis paremmin.. en oo vaan vielä kerenny kokeilla... :juo- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
Jeesss!!! Pitääs kokeilla. 8) Varmaan nakuttaa vähän vähemmän noilla arvoilla ku nyt!!! :shock: Säikähin että nokka olis ihan filaalissa. Mut venoissa oli ihan vitusti välystä!!! Venat säädetty 30 tuhatta sitten miten taas voi olla venoissa väljyyttä?? :shock:
Comment
-
ois vissiin suositeltavaa säätää ne kylmänä. Ei taida noi koneet kylläkään olla kovin hiljaisia vaik ois kuinka säädöissään :roll:
Joo...kylläkait ne käyttää aika pieniä välyksiä ainakin noissa viritetyissä, ihan olemattomia.
Ei oo mun mielestä oikein hyvä se bemun venttiilin välyksen säätö systeemi. Vähä vittumainen säätää :|
Comment
-
Mutta suositeltavaa olis säätää kylmänä, sano Haynesin ohjeet yms mitä vaan.Originally posted by Axum..niin ja 0,25 mm lämpimänä... taitaa vaan nakuttaa silti... kun M10:ssä välykset kasvaa moottorin lämmetessä... taisin jostain lukea täältä että imupuolelle 0,10 ja pako 0,15 toimis paremmin.. en oo vaan vielä kerenny kokeilla... :juo
Comment
-
Säädimpäs noi venat noilla 10 imu ja 15 pako. Eipä siinä hyvin kävi kone. Ei nakuttanu. :lol: Mut kun kävin ajamassa 200 km:n lenkin taas rupes nakuttaa. Ei kait ne voi löystyä jotenkin? :shock: Kiristin ne kyllä ihan kunnolla. Pitää huomenna mitata uudestaan ne välykset. Miten ne oikeen sais pysyy ku ei kehtais kiristää niin että menee jengat? :?
Comment
-
Siinä on varmaan se että mitat kasvaa kun se taas lämpenee ja sitten ne menee pieleen.
Itsellä on juuri auton edellinen omistaja säätämässä venttiileitä kaasarinvaihdon yhteydessä ja hän kertoi semmosen mielenkiintosen jutun että se kumi mikä painaa sitä venttiiliä kuluu joissain autoissa montulle siitä kohtaa missä kosketus kovaan pintaan (päähän) tapahtuu. Sitten kun joku mittaa välyksen rakomitalla niin se mitta onkin mitattu etäisyys PLUS se kolo mikä siihen on syntynyt. Useimmiten voi kuulemma hioa taas pöyreäksi sen kumin, sen pitäis olla about peukalonpään pyöryinen (jos tuosta ymmärtää mitä tarkotan :oops: ).
Kone on mulla M10, E30 -85 316 kaasari 1.8.
PS. Paikallisen korjaamon pässit sääti venttiilit, niin kylmänä käy ku mummon pakastin mut sit ko pistää vähän lämpöö masiinalle ni hirvee rallatus rupee käymään.
Comment
-
Originally posted by BemariVompattiSiinä on varmaan se että mitat kasvaa kun se taas lämpenee ja sitten ne menee pieleen.
Itsellä on juuri auton edellinen omistaja säätämässä venttiileitä kaasarinvaihdon yhteydessä ja hän kertoi semmosen mielenkiintosen jutun että se kumi mikä painaa sitä venttiiliä kuluu joissain autoissa montulle siitä kohtaa missä kosketus kovaan pintaan (päähän) tapahtuu. Sitten kun joku mittaa välyksen rakomitalla niin se mitta onkin mitattu etäisyys PLUS se kolo mikä siihen on syntynyt. Useimmiten voi kuulemma hioa taas pöyreäksi sen kumin, sen pitäis olla about peukalonpään pyöryinen (jos tuosta ymmärtää mitä tarkotan :oops: ).
Kone on mulla M10, E30 -85 316 kaasari 1.8.
PS. Paikallisen korjaamon pässit sääti venttiilit, niin kylmänä käy ku mummon pakastin mut sit ko pistää vähän lämpöö masiinalle ni hirvee rallatus rupee käymään.
:shock: Mikä kumi ?
kyllä näin on , että jos on kuluneet keinut , niin välys kannattaa kokeeksi koittaa mitata ventiilinpuolelta , eikä nokan ja keinunvälistä. on maar hurja ero tosiaankin , jos keinun liukupinta on kaarelle "väärinpäin" kulunut.
Eilen tuli asia todettua ihan kantapäänkautta :wink:
Comment
-
Eiks se oo joku kumipampula tai joku, anteeks vaan kun en oo sinne uskaltanu koskee. Kerro toki että mikä/mitä se osa on virallisesti jotta minäkin osaan vähän paremmin neuvoa.
PS. Tosta Alfameristäki tietyst näkee, katonpa siitä.
Comment
-
:?:Originally posted by Jubu
kyllä näin on , että jos on kuluneet keinut , niin välys kannattaa kokeeksi koittaa mitata ventiilinpuolelta , eikä nokan ja keinunvälistä. on maar hurja ero tosiaankin , jos keinun liukupinta on kaarelle "väärinpäin" kulunut.
Eilen tuli asia todettua ihan kantapäänkautta :wink:
Venttilinvälyshän mitataan tietenkin venttiilin ja keinuvivun välistä, eikä missään tapauksessa nokka-akselin ja keinuvivun välistä :!:
Ja jos tuo venttiilin kanta on kulunut "lovelle", niin tavallisella rakotulkilla ei enää saakaan tarkkaa välystä selville, vaan sitten ruetaan säätelemään summassa pienemmille välyksille, kuin mitä ohjeet kertoo. Tässä tapauksessa voisi koettaa välyksen mittaamista esim heittokellolla.
Comment
Comment