Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30, 320/325 cab, --88Ei starttaa läheskään joka kerta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dooris
    Newbiemmer
    • Jul 2006
    • 1
    • Sweden

    E30, 320/325 cab, --88Ei starttaa läheskään joka kerta

    Suuri ongelma tuon starttaamisen kanssa...
    Autoon on vaihdettu bensapumppu, rele, virtalukonpohja ja sytytysjohtosarja +ne kaikki mihin tulevat kiinni.
    Silti auto käynnistyy just sillon ku haluaa, n 15krt/100:sta, aika huono prosentti...
    Mut sit hiukan lisä infoo jos siitä nyt on apua: Kun starttaa käy ja kukkuu kauniisti, mut voi kesken ajon sammuttaa itsellänsä moottorin, virrat kyllä jää päälle, mut moottori sammuu...
    Tää peli on rakennettu kahdesta eri autosta (saksan tuonteja vissiin molemmat 320 ja 325, kori toisesta ja tekniikka toisesta).
    Oisko joku fiksu ihminen törmännyt moiseen ongelmaan aiemmin ja osais auttaa!
    ois meinaan ihan kiva ajella katto auki vielä kun kelit sallii...
  • heassi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 281
    • Stadi

    #2
    Jos tästä nyt mitään apua on niin kaverilla oli eräässä Alfassa samanlainen vika. Se kyllä käynnistyi paremmalla prosentilla, mutta jotain vikaa oli virranjakajassa.
    Heassi

    F11 530xdA
    G31 520dA

    ent:
    E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4645
      • Tuusula

      #3
      Pyörittääkö konetta kun starttaa vai onko mykkänä koko laitos? Puola ja sytkäjohdot kannattaa tsekata

      edit: ja jos ei pyöritä niin kannattaa startin piuhat katella myös läpi. Jos solenoidin herätepiuha on irrallaan niin ei pahemmin pyöritä
      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • nemesis
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 617
        • kymenlaakso

        #4
        suosittelen tutkimaan kampiakselin asentotunnistimen ja kierroslukuanturin. Itsellä juuri samanlaiset oireet aikonaan 86 325i bemussa. Vika löyty kampiakselin asentotunnistimesta kun mittas ohmi mittarilla (n 1k ohm pitäs olla).
        Vanhemmassa bemussa anturi ovat vaihdelaatikon kupeessa (peltipuskuri malli eli ennen 1988) ja uudemmassa (muovipuskurit 1988 tai siitä eteenpäin) löytyy kapiakselin etupäästä, eli koneen etuosasta, alhaalta, öljynsuodattimen alapuolella moottorin ja syylärin välissä.

        tsemppiä tutkimuksiin
        E30 kesä-autona

        Comment

        • antontown
          Newbiemmer
          • Nov 2006
          • 1

          #5
          Originally posted by dooris View Post
          Suuri ongelma tuon starttaamisen kanssa...
          Autoon on vaihdettu bensapumppu, rele, virtalukonpohja ja sytytysjohtosarja +ne kaikki mihin tulevat kiinni.
          Silti auto käynnistyy just sillon ku haluaa, n 15krt/100:sta, aika huono prosentti...
          Mut sit hiukan lisä infoo jos siitä nyt on apua: Kun starttaa käy ja kukkuu kauniisti, mut voi kesken ajon sammuttaa itsellänsä moottorin, virrat kyllä jää päälle, mut moottori sammuu...
          Tää peli on rakennettu kahdesta eri autosta (saksan tuonteja vissiin molemmat 320 ja 325, kori toisesta ja tekniikka toisesta).
          Oisko joku fiksu ihminen törmännyt moiseen ongelmaan aiemmin ja osais auttaa!
          ois meinaan ihan kiva ajella katto auki vielä kun kelit sallii...
          Moi.itselläni oli samanlainen vika ja yritin vaikka ja mitä ja mittailin joka paikkaa ja loppujen lopuksi aloin vaihtamaan osia ja boxin vaihdon jälkeen alkoi toimimaan.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎