Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28/e30 m20 lohkon sovittaminen e34een

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    e28/e30 m20 lohkon sovittaminen e34een

    Mitenkäs moinen temppu onnistuisi?

    e28 ja e30 lohkoista puuttuu yksi reikäpari johon koneen korvakkeet tulevat kiinni, taemmat reiät löytyvät kyllä (esim. e28:ssa niihin tulevat korvakkeiden etummaiset pultit).

    Kone on nyt koottuna e30 lohkoon (maito on jo maassa, joten turha sitä enää on surra) joten vaihtoehtoina ovat:
    1. vaihto e34 käypäiseen lohkoon - joutuu hoonauttamaan yms uudelleen
    2. koneenkorvakkeiden vaihto - e30 ja e28 eivät käy

    Ajatuksia aiheesta?

    t.Ville
  • Freak
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2511
    • .

    #2
    Originally posted by Kyytsis
    Mitenkäs moinen temppu onnistuisi?

    e28 ja e30 lohkoista puuttuu yksi reikäpari johon koneen korvakkeet tulevat kiinni, taemmat reiät löytyvät kyllä (esim. e28:ssa niihin tulevat korvakkeiden etummaiset pultit).

    Kone on nyt koottuna e30 lohkoon (maito on jo maassa, joten turha sitä enää on surra) joten vaihtoehtoina ovat:
    1. vaihto e34 käypäiseen lohkoon - joutuu hoonauttamaan yms uudelleen
    2. koneenkorvakkeiden vaihto - e30 ja e28 eivät käy

    Ajatuksia aiheesta?

    t.Ville
    Kysyppä Team Eastcornerilta. Laittoi aikoinaan E34:een E30 325i:n moottorin. Varmaan muistaa mitä kaikkee piti muuttaa/säätää/tehdä.
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • Kyytsis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 3472
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Freak
      Kysyppä Team Eastcornerilta. Laittoi aikoinaan E34:een E30 325i:n moottorin. Varmaan muistaa mitä kaikkee piti muuttaa/säätää/tehdä.
      Kiitos vinkistä!

      t.Ville

      Comment

      • Racink
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 840
        • Jkl

        #4
        Mites toisinpäin,eli käykö e30:sen koneen korvat e34:sen lohkoon?

        Comment

        • Sickness
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 1923
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Racink
          Mites toisinpäin,eli käykö e30:sen koneen korvat e34:sen lohkoon?
          Pitäisi käydä, uudemmassa lohkossa on reiät myös noita muita kiinnityksiä varten. Mulla ei ole E30 korvia enkä taida olla sellaisia nähnytkään, mutta ainakin kiinnitysreikien osalta sopii.
          E39 520iA -02

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Sickness
            Pitäisi käydä, uudemmassa lohkossa on reiät myös noita muita kiinnityksiä varten. Mulla ei ole E30 korvia enkä taida olla sellaisia nähnytkään, mutta ainakin kiinnitysreikien osalta sopii.
            Kyllä siellä tallissa yhden e30 korvat on.

            Mutta sopivat e34 lohkoon, no problemos.

            t.Ville

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #7
              BUMP.

              Onkos kukaan vieläkään asentanut onnistuneesti e30 lohkoa e34 koriin? Onko tuota puuttuvaa reikää(tai edes sitä kohoumaa) minkään vm. lohkossa?

              Samat kujeet olisi nyt edessä, yksi mäntä on muuttunut läpi hengittäväksi ja lohkossakin on jälkiä, loppu viikosta olisi e30 alakerta saapusalla, mutta saako sitä millään kiinni?

              Pätevämmät sanasepot voisivat ehdottaa serchiin hakusanoja, omilla ehdotuksilla ei tärpännyt.

              EDIT: lueskelin lisää tuota juttua, eli onko nyt jossain vm. e30 lohkossa ne "pahkat" valmiina?
              Last edited by Rocla; 27-11-2007, 08:38.
              Olli.

              Comment

              • The Other
                Bimmer Rookie
                • May 2004
                • 36
                • Welthauptstadt Germania

                #8
                Vaihdoin pari viikkoa sitten e30 avosta m20b20 koneen omaan talvirassi e34 520:iin. Korvakkeet otin vanhasta lohkosta ja laitoin uuteen, paikat oli valmiina. Öljytikun jouduin myös siirtämään, uudessa koneessa oli sellainen tulppa vaan jonka vaihdoin tikkuun ja tulpan e30 öljytikun reikään. Eipä siinä muuta ongelmaa ollut.

                edit: niin öljypohjan vaihdoin myös.
                Last edited by The Other; 27-11-2007, 11:44.
                F01 730d -09
                E34 M5 3.8 -93: Kesäauto.

                Comment

                • Bad boy bmw
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 80
                  • P-savo tuusniemi

                  #9
                  Originally posted by Kyytsis View Post
                  Mitenkäs moinen temppu onnistuisi?

                  e28 ja e30 lohkoista puuttuu yksi reikäpari johon koneen korvakkeet tulevat kiinni, taemmat reiät löytyvät kyllä (esim. e28:ssa niihin tulevat korvakkeiden etummaiset pultit).

                  Kone on nyt koottuna e30 lohkoon (maito on jo maassa, joten turha sitä enää on surra) joten vaihtoehtoina ovat:
                  1. vaihto e34 käypäiseen lohkoon - joutuu hoonauttamaan yms uudelleen
                  2. koneenkorvakkeiden vaihto - e30 ja e28 eivät käy

                  Ajatuksia aiheesta?

                  t.Ville
                  Itse laitoin e30 korisen vm85 m20b25 koneen e34 koriin 34:sen omilla koneen korvakkeilla.Ainoat hommat mitä piti tehdä oli kuskin puolen koneen korvalle porattava yksi reikä lohkoon ja tehdä kierteet siihen reikään ja vaihtaa öljypohja e34:sta siihen koneeseen.Itse selvisin tuommoisilla hommilla.

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by Bad boy bmw View Post
                    Itse laitoin e30 korisen vm85 m20b25 koneen e34 koriin 34:sen omilla koneen korvakkeilla.Ainoat hommat mitä piti tehdä oli kuskin puolen koneen korvalle porattava yksi reikä lohkoon ja tehdä kierteet siihen reikään ja vaihtaa öljypohja e34:sta siihen koneeseen.Itse selvisin tuommoisilla hommilla.
                    Eli siis sieltä löytyy se "nänni" joistain koneista? Suoraan kohtaan lohkon kyljessä ei taida kärsiä porata.
                    Olli.

                    Comment

                    • Bad boy bmw
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2007
                      • 80
                      • P-savo tuusniemi

                      #11
                      Originally posted by Rocla View Post
                      Eli siis sieltä löytyy se "nänni" joistain koneista? Suoraan kohtaan lohkon kyljessä ei taida kärsiä porata.
                      Vanhemmissa e30 korin m20 moottoreissa tulee tuo reikä ongelma vastaan.Mulla se reikä tais sattua siihen missä on moottorin tyyppinumero sarja stanssattuna,ja porasi reiän kylmän viileästi lohkon seinän läpi että sai tehtyä kunnon kierteen ja eikun pultti perään kierrelukitteella voideltuna,ei vuotanut eikä lohko ole vieläkään hajonnut ja kyseisestä operaatiosta on aikaa 3vuotta ja auto maailmalla.

                      Comment

                      • Kyytsis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 3472
                        • Helsinki

                        #12
                        Tai sitten tekee "siirtosarjan" eli vie niitä liian takana olevia koneenkorvakkeita sopivalla lattarautakombolla eteenpäin. Täällä oli kuviakin moisesta, mutta liekö kadonneet..

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          #13
                          Originally posted by Kyytsis View Post
                          Tai sitten tekee "siirtosarjan" eli vie niitä liian takana olevia koneenkorvakkeita sopivalla lattarautakombolla eteenpäin. Täällä oli kuviakin moisesta, mutta liekö kadonneet..
                          Oli tarkoitus, mutta tämäkin ongelma ratkesi helpoimmalla mahdollisella tavalla... e30 auto, joka moottorin luovutti olikin tekniikanvaihtokampe ja keulilta löytyikin sitten sattuman kaupalla e34:stä peräisin oleva kone, eli ihan taas turhaan pähkäilin viikon kaiken maailman kairauksia ja lattarautoja.

                          Noh parempi näin.
                          Olli.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎