Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ongelmallinen 318 e30 -88 m40

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MCL
    Newbiemmer
    • Apr 2006
    • 10

    Ongelmallinen 318 e30 -88 m40

    Elikkä kerkesi kertymään jo mukavasti huolimattomia tunteja autolla,jonka jälkeen on tullut ongelmia toisensa jälkeen.Auton käynti on aina ollut aavistuksen epätasaista ja tärisevää.Tulppien ja tulpanjohtojen vaihto auttoi jonkin verran,mutta ongelma palasi ennalleen

    Bensapumppu alkoi ilmoittamaan olemassaolostaan,uuden myötä käynnistyvyys parani huomattavasti.Kokeilin huvimielessä jotain stp ruiskunpuhdistaja tms tavaraa,jospa se auttaisi nykimiseen ja käyntiin.

    Pari kauppareissua kerkesin tekemään kun kipinää lakkasi tulemasta,syynä oli alkuperäinen pyörijä ja jakajan kansi jotka olivat ihan törkeässä kunnossa.Uutta tilalle ja moottorin käynnistyvyys ja käynti alkoi muistuttamaan tervettä.

    Kunnes seuraavana aamuna moottorin käynti oli samanlaista kuin aina ennenkin,käyntiinkin sai kutitella.Kokeilin hieman tulpanjohtoja joista kaksi tuntui olevan puoliksi irrallaan.Kiinni ja käynti parani jonkin verran,ei kuitenkaan terveen tasolle.

    Mökillä teki tenkapoot ja päätti olla käynnistymättä,tai hörähtää välillä ja käy parilla sylinterillä hetken.Virtapuoli on kunnossa,kipinöillä voisi lukea sanomalehteä pimeässä.Sen sijaan moottori kastaa tulpat samantien,suoraan sanoen kylpevät bensassa.Pakoputkesta tulee reilusti bensasumua ja hörähtäessä tosi tummaa savua.Huomasin konehuonetta tiiraillessa että pienempi kumiletku oli irronnut siitä ilmakanavasta(paksu kumiletku) ilmanputsarin ja ruiskun väliltä.Sen pienemmän letkun päässä oli jonkun näköinen anturi.Pienemmän letkun kiinnittäminen ei kuitenkaan auttanut ongelmaa.

    Lisäksi olisi avuksi,jos joku tietäisi mikä osa mahtaisi olla kyseessä,joka menee samaa johtopakettia jonkun ilmantunnistimen kanssa joka sijaitsee ilmanputsarikotelossa.Salaperäinen osa näyttää myös jonkin sortin anturilta.

    Varmastikkin kierrosluvun tunnistin(sijaitsi yhdessä tulpanjohdossa) on myöskin rikki,sillä se on revennyt ja kierroslukumittari ei toimi.

    Auto on kärsinyt pienestä ajomäärästä(200 000km) huolimatta entisen nuoren omistajan takia.

    Pystyykö noita ruiskuongelmia korjaamaan itse,vai kippaanko koko roskan kaatopaikalle vaiko korjaamolle?
  • MCL
    Newbiemmer
    • Apr 2006
    • 10

    #2
    Eikö kellään ole mitään samantapaisia kokemusta tai tietoa asiaa koskien?

    Comment

    • Phaedrus
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1888
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by MCL
      Huomasin konehuonetta tiiraillessa että pienempi kumiletku oli irronnut siitä ilmakanavasta(paksu kumiletku) ilmanputsarin ja ruiskun väliltä.Sen pienemmän letkun päässä oli jonkun näköinen anturi.Pienemmän letkun kiinnittäminen ei kuitenkaan auttanut ongelmaa.
      Tyhjäkäynnille (lisäilmaluistiin) menevä ilmakanava, ei pitäisi vaikuttaa kuin tyhjäkäyntiin.

      Originally posted by MCL
      Lisäksi olisi avuksi,jos joku tietäisi mikä osa mahtaisi olla kyseessä,joka menee samaa johtopakettia jonkun ilmantunnistimen kanssa joka sijaitsee ilmanputsarikotelossa.Salaperäinen osa näyttää myös jonkin sortin anturilta.
      Muistaakseni se on (oikeasti) ylimääräinen osa, searchilla voi löytyä lisätietoa.

      Originally posted by MCL
      Varmastikkin kierrosluvun tunnistin(sijaitsi yhdessä tulpanjohdossa) on myöskin rikki,sillä se on revennyt ja kierroslukumittari ei toimi.
      Tuo lienee sytytyksen induktioanturin johto. Jos se on rispaantunut niin irrota liitin toisesta päästä (mukavassa paikassa imusarjan alla). Huono johto voi aiheuttaa maadoitusvikoja (=helvetillistä nykimistä) esim. osuessaan vesipumpun kiilahihnapyörään. Moottori toimii kyllä ilman sytytyksen induktioanturia.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎