Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 316 -85 koneen sähköistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mortimer
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1079
    • Satulinna kaukomaan

    E30 316 -85 koneen sähköistä

    jos E30 mallista poistaa ylimääräisiksi jääneet pierburgin aivolaatikon ja alkup. sytkyn moduulin ja karsii johdotuksen niiltä osin pois niin toimiiko vielä ko. operaation jälkeen kierrosluku ja lämpömittarit ? kokemuksia kaivataan.

    i3S -20
    E30M3 slotcar 1:32
    XKE FHC 1971
    Mgb Gt -66
    T6 -19
    E91 -08
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    en tiedä kaasarista mutta ilman sytkyn moduulia ei varmasti... mutta miksi ne pitäisi poistaa?.. niputat ne vaan siististi
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • mortimer
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1079
      • Satulinna kaukomaan

      #3
      Originally posted by Axum
      en tiedä kaasarista mutta ilman sytkyn moduulia ei varmasti... mutta miksi ne pitäisi poistaa?.. niputat ne vaan siististi
      jaa niputtaa siististi :shock: .
      miksi pitäisi jättää autoon osia ja johtoja jotka ovat turhia ? lähinnä kiinnostaisi tietää saako jenkakellon pelittämään jollain simppelillä johto puolan miinukseen kytkennällä...

      mistähän mahtaisi löytyä E30 M3 sähkökaaviot ?

      i3S -20
      E30M3 slotcar 1:32
      XKE FHC 1971
      Mgb Gt -66
      T6 -19
      E91 -08

      Comment

      • Sami320
        Bimmer Rookie
        • Apr 2004
        • 169
        • Lahti

        #4
        kyllähän jenkakellon pitäis toimia kun syke johto puolan miinukseen, ja että mittari saa virtaa ja maata.
        e30 316 ja e34 520 e46 320d

        Comment

        • jzl
          Bimmer Rookie
          • Jan 2003
          • 148

          #5
          uudemmis e30 316 malleissa jenkakello ottaa signaalin sytkämoduulilta, siis mallit joissa siemens sytkä boxi. kaasarin ohjausboxi ei vaikuta sytkän toimintaan eikä mittarien toimintaan. jos bosch boxi niin ilmeisesti on suoraan puolassa jenkakello kiinni, eli pitää onnistua johtoja muuttmalla uudempaankin. lämpömittarin johdot kuuluu myös koneen johtosarjaan , mutta ne on helppo selvittää ja vetää uusista kun ottaa silmän käteen ja kattoo. pari piuhaa.

          Comment

          • jyrkkis
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2002
            • 503
            • Jänkä

            #6
            Originally posted by jzl
            uudemmis e30 316 malleissa jenkakello ottaa signaalin sytkämoduulilta, siis mallit joissa siemens sytkä boxi. kaasarin ohjausboxi ei vaikuta sytkän toimintaan eikä mittarien toimintaan. jos bosch boxi niin ilmeisesti on suoraan puolassa jenkakello kiinni, eli pitää onnistua johtoja muuttmalla uudempaankin. lämpömittarin johdot kuuluu myös koneen johtosarjaan , mutta ne on helppo selvittää ja vetää uusista kun ottaa silmän käteen ja kattoo. pari piuhaa.
            Samoilla linjoilla. Ainakin kytkiksessä signaali menee sytkäboksin kautta ( vahva ehkä että mittari saa tietonsa juurikin boxilta...) Itte purkaisin johtosarjat ja toivottaisin kaasarinpiuhoille parempaa jatkoa jossain muualla. Voi olla että säästyy tulevalta "kiekkamittari ei toimi"-ongelmalta.
            Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

            Never Fuck With The Countryboys

            Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

            Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

            Comment

            • mortimer
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 1079
              • Satulinna kaukomaan

              #7
              Originally posted by jyrkkis
              Originally posted by jzl
              uudemmis e30 316 malleissa jenkakello ottaa signaalin sytkämoduulilta, siis mallit joissa siemens sytkä boxi. kaasarin ohjausboxi ei vaikuta sytkän toimintaan eikä mittarien toimintaan. jos bosch boxi niin ilmeisesti on suoraan puolassa jenkakello kiinni, eli pitää onnistua johtoja muuttmalla uudempaankin. lämpömittarin johdot kuuluu myös koneen johtosarjaan , mutta ne on helppo selvittää ja vetää uusista kun ottaa silmän käteen ja kattoo. pari piuhaa.
              Samoilla linjoilla. Ainakin kytkiksessä signaali menee sytkäboksin kautta ( vahva ehkä että mittari saa tietonsa juurikin boxilta...) Itte purkaisin johtosarjat ja toivottaisin kaasarinpiuhoille parempaa jatkoa jossain muualla. Voi olla että säästyy tulevalta "kiekkamittari ei toimi"-ongelmalta.
              jo alkaa valoa pilkahtelemaan tunnelin päästä... kun heitin aikoinaan pierburgin mäkeen del'lorttojen tieltä poistin kaikki kaasuttimen johdotukset "aivoboxilta" asti mutta muutama piuha jäi kun loppui uskallus kesken, kai ne oli jotain boxin virta ja maapiuhoja. nyt alkuperäinen sytytys korvautuu suorasytkyllä niin tuli huoleksi tuo jenkakellon toimivuus. täytyy udella valmistajalta miten tuo jenkakellon ohjaus onnistuu. tämänhetkinen sytkä on se "tzs" ja uudessa taisi olla "yleismallinen" bosch-moduuli

              i3S -20
              E30M3 slotcar 1:32
              XKE FHC 1971
              Mgb Gt -66
              T6 -19
              E91 -08

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎