Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 E30 VS m20b25 E34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikko K
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 14

    m20b25 E30 VS m20b25 E34

    Mitä eroa? Kiinnitykset? Onko e30:sta otettu vaikea laittaa e34:seen?
  • reinuk
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 636
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by Mikko K
    Mitä eroa? Kiinnitykset? Onko e30:sta otettu vaikea laittaa e34:seen?
    Moottorinjohtosarja on erilainen, kuin myös imupuolella se iso haitariletku ja ehkä ilmansuodatinkotelo. Ei ihan kaikkea muista. Faijan vanhaan kolmenelkkuun vaihdettiin joskus 325i:n kone ja nuo nyt tais olla vaihtolistalla. Joku saattaa tietää pitääkö tuossa myös öljypohja vaihtaa.
    Hubraum statt spoiler!

    Nyt: 530dA xDrive F11 -15

    Ex.penaalit: 2000 NK -66/-67, 520iA E28 -86, 520 E12 -80, 520i E28 -84, M535i E28 -86, 2000 TI-Lux NK -67, 525iA/M5 E34 -89/-93, 520d Touring E39 -00, 325i Cabrio E30 -89 'Sultans Edition', 316i E46 -02, 320dA E90 -06, 320dA Touring E91 -06, M5 3.8 E34 -92, 530dA Touring E61 -05, 320d Touring E91 -08, 330dA Touring M-sport E46 -04, 320dA xDrive touring E91 -10/11, X3 xDrive20d F25 -11, 530dA xDrive Touring F11 -11, X3 xDrive20d F25 M-sport -12

    Comment

    • Sickness
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 1923
      • Helsinki

      #3
      Öljypohja + moottorin kiinnitykset menee myös remonttiin.
      E39 520iA -02

      Comment

      • Mikko K
        Newbiemmer
        • Aug 2006
        • 14

        #4
        Eli minulla kun on nyt autossa kiinni paskana oleva m20b25, juurikin e34:ssa, niin käykö tästä öljypohja tuohon e30:ssä olevaan koneeseen suoraan? Entäs se haitariletku, käykö se heittämällä kiinni risasta koneesta, kuin myös ehkäpä johtosarjakin? Eli minulla on siis moottori mäsänä, mitään ei ole vielä otettu konehuoneesta pois/irroitettu. Paitsi kansi.

        Comment

        • Sickness
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 1923
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Mikko K
          Eli minulla kun on nyt autossa kiinni paskana oleva m20b25, juurikin e34:ssa, niin käykö tästä öljypohja tuohon e30:ssä olevaan koneeseen suoraan? Entäs se haitariletku, käykö se heittämällä kiinni risasta koneesta, kuin myös ehkäpä johtosarjakin? Eli minulla on siis moottori mäsänä, mitään ei ole vielä otettu konehuoneesta pois/irroitettu. Paitsi kansi.
          Eihän sun sitten tarvitse kuin hommata jostain b25 lohko (mahdollisesti askarrella siihen kiinnikkeet) ja heittää se kohti konehuonetta samalla vaihtaen kaikki ympärillä oleva kiinni siitä vanhasta lohkosta uuteen. Öljypohja siis käy suoraan, samoin johtosarja koska käytät kaikki E34 apulaitteet ja kannen.
          E39 520iA -02

          Comment

          • jani1632
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 2243
            • Etelä-pohjanmaa

            #6
            Originally posted by Sickness
            Öljypohja + moottorin kiinnitykset menee myös remonttiin.
            Kyllä öljypohja käy (E30/E34 välillä)ei sitä tarvitse vaihtaa.
            Lohkoissa olevissa kannakkeiden kierteissä saattaa olla sijainti eroja riippuen moottorin iästä.
            Tallin täytteet:
            E70 3.0d -09
            E34 540ia -94
            E39 520d -00
            E39 528i M-sport -00
            E60 520i -04
            E30 -86
            E61 520da -09

            Comment

            • Sickness
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 1923
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by jani1632
              Kyllä öljypohja käy (E30/E34 välillä)ei sitä tarvitse vaihtaa.
              Lohkoissa olevissa kannakkeiden kierteissä saattaa olla sijainti eroja riippuen moottorin iästä.
              Onko näin? Omassa E34:ssä ainakin öljytikun paikka on suoraan öljypohjassa, kun taas E28 ja E30 näkemissäni lohkoissa tuo paikka on lohkon kyljessä (näin siis b20 -koneissa). Muut erot eivät ole tarkasti tiedossani, mutta eikö tässä tapauksessa ole joka tapauksessa helpointa laittaa se alkuperäinen E34 ö-pohja kun se kerran on saatavilla?
              E39 520iA -02

              Comment

              • jani1632
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 2243
                • Etelä-pohjanmaa

                #8
                Originally posted by Sickness
                Onko näin? Omassa E34:ssä ainakin öljytikun paikka on suoraan öljypohjassa, kun taas E28 ja E30 näkemissäni lohkoissa tuo paikka on lohkon kyljessä (näin siis b20 -koneissa). Muut erot eivät ole tarkasti tiedossani, mutta eikö tässä tapauksessa ole joka tapauksessa helpointa laittaa se alkuperäinen E34 ö-pohja kun se kerran on saatavilla?
                Hyvä pointti,olen nähnyt E30:ssä tuota tikkua sekä lohkossa että ö-pohjassa....ainakaan E30 ix:n lohkossa ei tuota paikkaa ole,vaan se on öljypohjassa...ja tuo ix lohkohan on muuten täysin sama..Liekö sitte vuosimalli/malli kohtainen ero..?
                Tallin täytteet:
                E70 3.0d -09
                E34 540ia -94
                E39 520d -00
                E39 528i M-sport -00
                E60 520i -04
                E30 -86
                E61 520da -09

                Comment

                • ZoMbiE
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2583
                  • Lohja, Virkkala

                  #9
                  E30:ssä on tikku lohkossa, tuo iX saattaa olla poikkeus, siitä minulla ei ole kokemusta.

                  Comment

                  • 325E
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1227
                    • LAHTI

                    #10
                    Ongelma ei ole tikku vaan Kiinnitykset Lohkossa

                    Itse laittelin 520 .....525i tekniikkaa ja päädyin ostamaan
                    aidon 525i:n Lohkon koska etummaiset kiinnikkeet
                    tulee sijansa eteen päin 500-sarjassa. Kuskin puolella simpukka on niin lähellä lisäksi E-34 mallissa öljytikku menee koneen korvan läpi elikkä korvassa on reikä öljytikulle sanoisin,että saa olla mestari tekee
                    metallista kiinnikkeet ja samoin koneen oikealla puolella
                    500-srj kiinnike tulee suoraan öljykellon kohdalle jossa
                    koneen korvassa on lovi öjljynpaine anturille...sanoisin
                    joten unohda E-30 mallisen lohkon laittaminen E-34:seen.
                    Oma mielipiteeni on ,että E-30 lohkon asentaminen on sarjassa hiekka-
                    laatikko virityksiä ilman aivoja jos joku sellaiseen edes ryhtyy kun asioista
                    ottaa ensin selvää.

                    Kaiken lisäksi kun tiesin ongelman suuruuden hommasin
                    yhden ylimääräisen E-34 Alakerran kun noita M20
                    mallin koneita ja autoja näytti kerääntyvän.

                    Joten minulla olisi 1-ylimääräinen ehjä alakerta E-34:seen (M20B25)

                    Kyseiseen M20B25 kokoonpanoon löytyy myös imu ja pakosarja ja
                    täydellinen E-34 525I koneen johtosarja ..Motronic Boxia ei löydy.
                    Myös hyväkuntoinen 260-Getrag johon vaihdettu kaikki 3-Stefaa
                    mallia E-34 525i M20B25,stefojen laiton jälkeen ei ole ajettu lainkaan
                    vaan laitettu ns. hyllyyn varstoon.

                    Terveisin 325E
                    Last edited by 325E; 26-08-2006, 21:37.

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #11
                      Originally posted by jani1632
                      Hyvä pointti,olen nähnyt E30:ssä tuota tikkua sekä lohkossa että ö-pohjassa....ainakaan E30 ix:n lohkossa ei tuota paikkaa ole,vaan se on öljypohjassa...ja tuo ix lohkohan on muuten täysin sama..Liekö sitte vuosimalli/malli kohtainen ero..?
                      Mielenkiintoista...
                      Itselläni on ollut 3kpl iX:n lohkoja ja kaikissa on öljytikku ollut lohkossa. Tosin hieman taaempana, kuin takavetomallin lohkossa.
                      Lisäksi iX:n lohkossa on öljyn ylipaineventtiilin reikä erikokoinen verrattuna takavetomallin lohkoon. Eli iX:n lohkoon ei takavetolohkon ylipaineventtiili mene nakkaamalla ja tietysti myös päinvastoin.
                      Eli iX:n lohko ei ole samanlainen, kuin takavetoisen lohko.
                      Last edited by T3; 26-08-2006, 22:11.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Kyytsis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 3472
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by 325E
                        Itse laittelin 520 .....525i tekniikkaa ja päädyin ostamaan
                        aidon 525i:n Lohkon koska etummaiset kiinnikkeet
                        tulee sijansa eteen päin 500-sarjassa. Kuskin puolella simpukka on niin lähellä lisäksi E-34 mallissa öljytikku menee koneen korvan läpi elikkä korvassa on reikä öljytikulle sanoisin,että saa olla mestari tekee
                        metallista kiinnikkeet ja samoin koneen oikealla puolella
                        500-srj kiinnike tulee suoraan öljykellon kohdalle jossa
                        koneen korvassa on lovi öjljynpaine anturille...sanoisin
                        joten unohda E-30 mallisen lohkon laittaminen E-34:seen.
                        Oma mielipiteeni on ,että E-30 lohkon asentaminen on sarjassa hiekka-
                        laatikko virityksiä ilman aivoja jos joku sellaiseen edes ryhtyy kun asioista
                        ottaa ensin selvää.

                        Kaiken lisäksi kun tiesin ongelman suuruuden hommasin
                        yhden ylimääräisen E-34 Alakerran kun noita M20
                        mallin koneita ja autoja näytti kerääntyvän.

                        Joten minulla olisi 1-ylimääräinen ehjä alakerta E-34:seen (M20B25)

                        Terveisin 325E

                        Höpö Höpö Höpö.

                        Juuri tuli kaksikin e30 lohkoa muunnettua e34 kelpoisiksi ja eipä tuo ottanut kuin vähän mustaa rautaa, poran, rautasahan ja pari pulttia. Juju on siinä, että käytetään e34 omia koneenkorvakkeita mutta tehdään niille eteen siirretyt kiinnityspisteet - mitään omia korvakkeita ei kannata alkaa askartelemaan. Koska niitä kiinnityspisteitä e30 lohkosta löytyy useita saa kiinnityksistä todella tukevat helposti - eivät pahemmin edes erotu sieltä lohkon kyljestä.

                        Öljypaineanturi ongelma on vain huomioitavat kiinnikkeitä tehtäessä, pieni lovi vaan siihen se istuu. Tai sitten tekee abikolla liitoksen - enivei täysin tehtävissä, ei ole iso homma.

                        t.Ville

                        Comment

                        • 325E
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1227
                          • LAHTI

                          #13
                          Onnistuuhan se ...

                          Originally posted by Kyytsis
                          Höpö Höpö Höpö.

                          Juuri tuli kaksikin e30 lohkoa muunnettua e34 kelpoisiksi ja eipä tuo ottanut kuin vähän mustaa rautaa, poran, rautasahan ja pari pulttia. Juju on siinä, että käytetään e34 omia koneenkorvakkeita mutta tehdään niille eteen siirretyt kiinnityspisteet - mitään omia korvakkeita ei kannata alkaa askartelemaan. Koska niitä kiinnityspisteitä e30 lohkosta löytyy useita saa kiinnityksistä todella tukevat helposti - eivät pahemmin edes erotu sieltä lohkon kyljestä.

                          Öljypaineanturi ongelma on vain huomioitavat kiinnikkeitä tehtäessä, pieni lovi vaan siihen se istuu. Tai sitten tekee abikolla liitoksen - enivei täysin tehtävissä, ei ole iso homma.

                          t.Ville
                          Tietysti jos se viedään latalla eteen päin...jos se on hyvä niin on ...jokainen rakentakoon tyylillään.
                          Ymmärsin kyllä miten rakensit sen.
                          Nelivedon oljypumpulle menevä sivuratas pyärii toisinpäin
                          kuin tavallinen E-30 325i:n mallisen ratas.

                          Terveisin 325E

                          Comment

                          • Mikko K
                            Newbiemmer
                            • Aug 2006
                            • 14

                            #14
                            Nyt tartteis saada tietoa/apua/jotain. Reilu viikko sitten hain 325 olleen m20b25 moottorin, -87, ilman mitään apulaitteita. Noh, ongelma on siinä ettei nyt mikään autokorjaamo tuota suostu vaihtamaan koska auto johon se tulee on -89 525. Pelkäävät ettei se tule ikinä toimimaan.
                            Auto seissy jo 3 viikkoa, alkaa olla kiirus saada se liikkeelle, mutta itselläni ei ole mahdollisuutta koneen vaihtoon niin aika hankalaa on, enkä kyllä osaisikaan ettei sen puoleen...
                            Nyt hyviä paikkoja Kouvolan alueelta tai jotain vinkkejä

                            Mikko. K

                            Comment

                            • Kyytsis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 3472
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by Mikko K
                              Nyt tartteis saada tietoa/apua/jotain. Reilu viikko sitten hain 325 olleen m20b25 moottorin, -87, ilman mitään apulaitteita. Noh, ongelma on siinä ettei nyt mikään autokorjaamo tuota suostu vaihtamaan koska auto johon se tulee on -89 525. Pelkäävät ettei se tule ikinä toimimaan.
                              Auto seissy jo 3 viikkoa, alkaa olla kiirus saada se liikkeelle, mutta itselläni ei ole mahdollisuutta koneen vaihtoon niin aika hankalaa on, enkä kyllä osaisikaan ettei sen puoleen...
                              Nyt hyviä paikkoja Kouvolan alueelta tai jotain vinkkejä

                              Mikko. K
                              Eipä se lohko sinne suoraan sovikaan, vaatii koneenkorvakkeille muutokset. Korjaamolla jos alat moista tekemään, niin kalliiksi tulee (ne väsää niitä muutospaloja ainakin 3h jos edes suostuvat moiseen näpertämiseen).

                              Mielestäni parasvaihtoehto on se, että hoidat ne koneenkorvan muutossysteemit valmiiksi ennen kuin alat korjaamoa asialla vaivaamaan. (Koneenvaihto taitaa muuten kustantaa aika mukavasti muutenkin, 800-900€?) Yksi kaveri on tuollaiset korvakkeen siirtopalat vähän aikaa sitten tehnyt, sillä vosii olla systeemit siinä kunnossa että voi korvausta vastaan yhdet lisääkin askarrella. Ne on ihan mustaarautaa joten kestävät takuulla.

                              Muutenhan lohko toimii ja istuu nätisti sinne.

                              t.Ville

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎