Mitä eroa? Kiinnitykset? Onko e30:sta otettu vaikea laittaa e34:seen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m20b25 E30 VS m20b25 E34
Collapse
X
-
Originally posted by Mikko KMitä eroa? Kiinnitykset? Onko e30:sta otettu vaikea laittaa e34:seen?Hubraum statt spoiler!
Nyt: 530dA xDrive F11 -15
Ex.penaalit: 2000 NK -66/-67, 520iA E28 -86, 520 E12 -80, 520i E28 -84, M535i E28 -86, 2000 TI-Lux NK -67, 525iA/M5 E34 -89/-93, 520d Touring E39 -00, 325i Cabrio E30 -89 'Sultans Edition', 316i E46 -02, 320dA E90 -06, 320dA Touring E91 -06, M5 3.8 E34 -92, 530dA Touring E61 -05, 320d Touring E91 -08, 330dA Touring M-sport E46 -04, 320dA xDrive touring E91 -10/11, X3 xDrive20d F25 -11, 530dA xDrive Touring F11 -11, X3 xDrive20d F25 M-sport -12
-
-
Eli minulla kun on nyt autossa kiinni paskana oleva m20b25, juurikin e34:ssa, niin käykö tästä öljypohja tuohon e30:ssä olevaan koneeseen suoraan? Entäs se haitariletku, käykö se heittämällä kiinni risasta koneesta, kuin myös ehkäpä johtosarjakin? Eli minulla on siis moottori mäsänä, mitään ei ole vielä otettu konehuoneesta pois/irroitettu. Paitsi kansi.
Comment
-
-
Originally posted by Mikko KEli minulla kun on nyt autossa kiinni paskana oleva m20b25, juurikin e34:ssa, niin käykö tästä öljypohja tuohon e30:ssä olevaan koneeseen suoraan? Entäs se haitariletku, käykö se heittämällä kiinni risasta koneesta, kuin myös ehkäpä johtosarjakin? Eli minulla on siis moottori mäsänä, mitään ei ole vielä otettu konehuoneesta pois/irroitettu. Paitsi kansi.E39 520iA -02
Comment
-
-
Originally posted by SicknessÖljypohja + moottorin kiinnitykset menee myös remonttiin.
Lohkoissa olevissa kannakkeiden kierteissä saattaa olla sijainti eroja riippuen moottorin iästä.Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Originally posted by jani1632Kyllä öljypohja käy (E30/E34 välillä)ei sitä tarvitse vaihtaa.
Lohkoissa olevissa kannakkeiden kierteissä saattaa olla sijainti eroja riippuen moottorin iästä.E39 520iA -02
Comment
-
-
Originally posted by SicknessOnko näin? Omassa E34:ssä ainakin öljytikun paikka on suoraan öljypohjassa, kun taas E28 ja E30 näkemissäni lohkoissa tuo paikka on lohkon kyljessä (näin siis b20 -koneissa). Muut erot eivät ole tarkasti tiedossani, mutta eikö tässä tapauksessa ole joka tapauksessa helpointa laittaa se alkuperäinen E34 ö-pohja kun se kerran on saatavilla?Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Ongelma ei ole tikku vaan Kiinnitykset Lohkossa
Itse laittelin 520 .....525i tekniikkaa ja päädyin ostamaan
aidon 525i:n Lohkon koska etummaiset kiinnikkeet
tulee sijansa eteen päin 500-sarjassa. Kuskin puolella simpukka on niin lähellä lisäksi E-34 mallissa öljytikku menee koneen korvan läpi elikkä korvassa on reikä öljytikulle sanoisin,että saa olla mestari tekee
metallista kiinnikkeet ja samoin koneen oikealla puolella
500-srj kiinnike tulee suoraan öljykellon kohdalle jossa
koneen korvassa on lovi öjljynpaine anturille...sanoisin
joten unohda E-30 mallisen lohkon laittaminen E-34:seen.
Oma mielipiteeni on ,että E-30 lohkon asentaminen on sarjassa hiekka-
laatikko virityksiä ilman aivoja jos joku sellaiseen edes ryhtyy kun asioista
ottaa ensin selvää.
Kaiken lisäksi kun tiesin ongelman suuruuden hommasin
yhden ylimääräisen E-34 Alakerran kun noita M20
mallin koneita ja autoja näytti kerääntyvän.
Joten minulla olisi 1-ylimääräinen ehjä alakerta E-34:seen (M20B25)
Kyseiseen M20B25 kokoonpanoon löytyy myös imu ja pakosarja ja
täydellinen E-34 525I koneen johtosarja ..Motronic Boxia ei löydy.
Myös hyväkuntoinen 260-Getrag johon vaihdettu kaikki 3-Stefaa
mallia E-34 525i M20B25,stefojen laiton jälkeen ei ole ajettu lainkaan
vaan laitettu ns. hyllyyn varstoon.
Terveisin 325ELast edited by 325E; 26-08-2006, 21:37.
Comment
-
-
Originally posted by jani1632Hyvä pointti,olen nähnyt E30:ssä tuota tikkua sekä lohkossa että ö-pohjassa....ainakaan E30 ix:n lohkossa ei tuota paikkaa ole,vaan se on öljypohjassa...ja tuo ix lohkohan on muuten täysin sama..Liekö sitte vuosimalli/malli kohtainen ero..?
Itselläni on ollut 3kpl iX:n lohkoja ja kaikissa on öljytikku ollut lohkossa. Tosin hieman taaempana, kuin takavetomallin lohkossa.
Lisäksi iX:n lohkossa on öljyn ylipaineventtiilin reikä erikokoinen verrattuna takavetomallin lohkoon. Eli iX:n lohkoon ei takavetolohkon ylipaineventtiili mene nakkaamalla ja tietysti myös päinvastoin.
Eli iX:n lohko ei ole samanlainen, kuin takavetoisen lohko.Last edited by T3; 26-08-2006, 22:11..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by 325EItse laittelin 520 .....525i tekniikkaa ja päädyin ostamaan
aidon 525i:n Lohkon koska etummaiset kiinnikkeet
tulee sijansa eteen päin 500-sarjassa. Kuskin puolella simpukka on niin lähellä lisäksi E-34 mallissa öljytikku menee koneen korvan läpi elikkä korvassa on reikä öljytikulle sanoisin,että saa olla mestari tekee
metallista kiinnikkeet ja samoin koneen oikealla puolella
500-srj kiinnike tulee suoraan öljykellon kohdalle jossa
koneen korvassa on lovi öjljynpaine anturille...sanoisin
joten unohda E-30 mallisen lohkon laittaminen E-34:seen.
Oma mielipiteeni on ,että E-30 lohkon asentaminen on sarjassa hiekka-
laatikko virityksiä ilman aivoja jos joku sellaiseen edes ryhtyy kun asioista
ottaa ensin selvää.
Kaiken lisäksi kun tiesin ongelman suuruuden hommasin
yhden ylimääräisen E-34 Alakerran kun noita M20
mallin koneita ja autoja näytti kerääntyvän.
Joten minulla olisi 1-ylimääräinen ehjä alakerta E-34:seen (M20B25)
Terveisin 325E
Höpö Höpö Höpö.
Juuri tuli kaksikin e30 lohkoa muunnettua e34 kelpoisiksi ja eipä tuo ottanut kuin vähän mustaa rautaa, poran, rautasahan ja pari pulttia. Juju on siinä, että käytetään e34 omia koneenkorvakkeita mutta tehdään niille eteen siirretyt kiinnityspisteet - mitään omia korvakkeita ei kannata alkaa askartelemaan. Koska niitä kiinnityspisteitä e30 lohkosta löytyy useita saa kiinnityksistä todella tukevat helposti - eivät pahemmin edes erotu sieltä lohkon kyljestä.
Öljypaineanturi ongelma on vain huomioitavat kiinnikkeitä tehtäessä, pieni lovi vaan siihen se istuu. Tai sitten tekee abikolla liitoksen - enivei täysin tehtävissä, ei ole iso homma.
t.Ville
Comment
-
-
Onnistuuhan se ...
Originally posted by KyytsisHöpö Höpö Höpö.
Juuri tuli kaksikin e30 lohkoa muunnettua e34 kelpoisiksi ja eipä tuo ottanut kuin vähän mustaa rautaa, poran, rautasahan ja pari pulttia. Juju on siinä, että käytetään e34 omia koneenkorvakkeita mutta tehdään niille eteen siirretyt kiinnityspisteet - mitään omia korvakkeita ei kannata alkaa askartelemaan. Koska niitä kiinnityspisteitä e30 lohkosta löytyy useita saa kiinnityksistä todella tukevat helposti - eivät pahemmin edes erotu sieltä lohkon kyljestä.
Öljypaineanturi ongelma on vain huomioitavat kiinnikkeitä tehtäessä, pieni lovi vaan siihen se istuu. Tai sitten tekee abikolla liitoksen - enivei täysin tehtävissä, ei ole iso homma.
t.Ville
Ymmärsin kyllä miten rakensit sen.
Nelivedon oljypumpulle menevä sivuratas pyärii toisinpäin
kuin tavallinen E-30 325i:n mallisen ratas.
Terveisin 325E
Comment
-
-
Nyt tartteis saada tietoa/apua/jotain. Reilu viikko sitten hain 325 olleen m20b25 moottorin, -87, ilman mitään apulaitteita. Noh, ongelma on siinä ettei nyt mikään autokorjaamo tuota suostu vaihtamaan koska auto johon se tulee on -89 525. Pelkäävät ettei se tule ikinä toimimaan.
Auto seissy jo 3 viikkoa, alkaa olla kiirus saada se liikkeelle, mutta itselläni ei ole mahdollisuutta koneen vaihtoon niin aika hankalaa on, enkä kyllä osaisikaan ettei sen puoleen...
Nyt hyviä paikkoja Kouvolan alueelta tai jotain vinkkejä
Mikko. K
Comment
-
-
Originally posted by Mikko KNyt tartteis saada tietoa/apua/jotain. Reilu viikko sitten hain 325 olleen m20b25 moottorin, -87, ilman mitään apulaitteita. Noh, ongelma on siinä ettei nyt mikään autokorjaamo tuota suostu vaihtamaan koska auto johon se tulee on -89 525. Pelkäävät ettei se tule ikinä toimimaan.
Auto seissy jo 3 viikkoa, alkaa olla kiirus saada se liikkeelle, mutta itselläni ei ole mahdollisuutta koneen vaihtoon niin aika hankalaa on, enkä kyllä osaisikaan ettei sen puoleen...
Nyt hyviä paikkoja Kouvolan alueelta tai jotain vinkkejä
Mikko. K
Mielestäni parasvaihtoehto on se, että hoidat ne koneenkorvan muutossysteemit valmiiksi ennen kuin alat korjaamoa asialla vaivaamaan. (Koneenvaihto taitaa muuten kustantaa aika mukavasti muutenkin, 800-900€?) Yksi kaveri on tuollaiset korvakkeen siirtopalat vähän aikaa sitten tehnyt, sillä vosii olla systeemit siinä kunnossa että voi korvausta vastaan yhdet lisääkin askarrella. Ne on ihan mustaarautaa joten kestävät takuulla.
Muutenhan lohko toimii ja istuu nätisti sinne.
t.Ville
Comment
-
Comment