Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 316 --> 320katsastus! pieniä ongelmia.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • line79
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 343
    • Iisalmi

    e30 316 --> 320katsastus! pieniä ongelmia.

    Kävin tos aamul katsastusasemalla kyselemässä ton katsastamisesta, niin selvis sellanen asia et mun pitäis laittaa tohon katalysaattori!?? kori on -88 ja moottori -84. Tai sitten saada jotain dokumenttia et päästöt on alle sen 88vuoden auton..... :?: maahantuojalta niitä ei ainakaan saa

    sitten tuosta etuakselipalkista ku 316 on muute samanlainen mutta siin on se vaimentimen kannake!? sen takia sit varaosanumero on eri!Että meneeköhän vielä palkki vaihtoon?? Jos joku on tehny tommosen muutoskatsastuksen ni auttakee?! perä pitäis myös olla 320 :shock: niinse katsastusmies alkoi väittää :shock:

    vaihtoprosentit varmaan jää helposti alle 35..?
    BulletBroof Monkey

    E36 325 -93
    ex E30 316/320i
  • Scitso
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 2816
    • Kuusankoski

    #2
    ei pitäs tarvita vaihtaa tolppaa, etujarrulevyt on jäähdytetyt 320.ssä mutta ei 316.ssa. tuosta katalysyyttori hommasta en kyl osaa sanoo...
    E34 525i Touring -96 "Iris"
    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
    E61 530d Touring -04

    ex. E39 520ia Touring -98
    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
    ex. E28 520i -82

    Comment

    • line79
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 343
      • Iisalmi

      #3
      juu,lähinnä toi akseli ja noi pakokaasuarvot?? oliskohan kellää tommosesta projektista mitää papereita? hitto ku olis tienny ajoissa et 88vuodesta ylöspäin pitää se katti olla.. taas projokti venyy prkl! onneks sinne ei tarvitse mitään antureita alkaa vääntää!
      BulletBroof Monkey

      E36 325 -93
      ex E30 316/320i

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11675
        • Kouvola

        #4
        pah...eipä oo mullakaan mitää katalysaattoria autossa...puhumattakaan ABS:stä :lol:

        pitää vaa löytää "oikea" katsastusasema ni pääsee helpommalla :wink:

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Tosiaan "PIENI" ongelma? Ensinnäkin etupalkin voit pitää jos saat maahantuojalta todistuksen siitä että palkki on muuten/kantavuudeltaan identtinen. Tätä tuskin saat siksi koska maahantuojakaan tuskin tietää sitä mitä on käytetty raaka-aine(lujuusarvot)missäkin palkissa? Taka-akseli (myös ehkä kelkka ja tuennat)menee ilman muuta vaihtoon, mikäli spekseissä on eri palikat uudelle moottorille. Tämä katalysaattorivaatimus on käsittämätön 84 mallin autoon ja 88 mallin moottoriin. Uskonkin että kysymys ei ole suoranaisesti tästä, vaan siitä että halutaan päästötodistus vaihdettavasta moottorista. Katalysaattoria ei suoranaisesti voi tässä tapauksessa vaatia, eikä sitä saada tällä moottorilla toimivalle polttoalueelle kovin helposti. Tämä kaikki tietää joko valmistajan/maahantuojan päästötodistusta ko.moottorista tai VVT:n suorittamaa testiä?

          Comment

          • Tohtori
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 560
            • Kirkkonummi #02400

            #6
            Jaa.. Vaikee kysymys toi katalysaattori :roll: Ite kun kävin rekisteröintikatsastuksessa oman pommi e30 kanssa, niin katsastusmies kysäs että onks täs katalysaattori niin sanoin että en minä tiedä ( vaikka sen tiesin että siinä on 8) ) No eihän se tiennyt e30 mitään ja merkkas että ei ole katalysaattoria, ja sano viel että nehän tuli vasta pakolliseks 91 oma kiesi on -89 8) Kyllä mua nauratti sen touhu.. ei huomaa lambdaa eikä katalysaattori pyttyä ja arvot oli jotain 0.3 co2 :lol: :lol:
            E39 528iA Touring "Oxford Grün"
            E34 525iA Touring "Schwarz II"

            Ex.
            M-Technic 2 325i "Delphin Metallic"

            Comment

            • dunkelblau
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 1151
              • Uusimaa

              #7
              Niin, tässä palataan jälleen siihen tosiseikkaan, että Suomen säädösten mukaan ei ole sallittua vaihtaa auton moottoria korimallia vanhempaan versioon. Eli mylly pitäs olla aina vähintään yhtä uutta versiota, kuin korikin.

              Katalysaattoria ei voitane vaatia koriin jossa sitä ei ole alunperin ollut (rekisteriotteen merkintä). Sen sijaan voidaan vaatia myllyyn vastaavaa polttoaineensyöttö järjestelmää, mikä korin vuosimallissa kuuluisi olla.

              Tarvit alla olevan myllyn hilavitkuttimineen (lähde: www.bmwclub.fi):

              1987-> M20B20 rivi-6 129hp@6000, Bosch Motronic DME

              tai sitten jonkun taikatempun... informoithan meitäkin, kun löydät ratkaisun onkelmaan?
              "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

              Comment

              • line79
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 343
                • Iisalmi

                #8
                hetkine hetkinen, ymmärsitte väärin.. kori on uudempi kun toi moottori. elikkä moottori 84mallia ja kori 88. pitää varmaan mennä toiselle asemalle katsastaa. tossa on aika tiukkis äijii!!

                pitää alkaa tutkia tota ETK:ta.. hemmetti pitää joka osasta olla selvitys!
                BulletBroof Monkey

                E36 325 -93
                ex E30 316/320i

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Sitä suurempi on epäilys siitä että vaatimus ei suinkaan ole katalysaattori, vaan päästötodistus moottoristasi. Eli korin ja moottorin ikäero? Mutu= v.88 on vaaditut päästöarvot eri/tiukemmat kuin v.84. Kulkiko raja v.86? Toisaalta onko autosi merkitty rekisteriotteeseen vähäpäästöiseksi?

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Ei muuten taida auttaa enään konttorinvaihto. Nykyisin proseduuri kirjataan alustanumerolla AKE:lle. Eli näkyy kesken jäänyt juttu joka konttorilla. Voi muuten olla tosiaan niin että vm.84 konetta ei käytännössä saa mitenkään vm.88 autoon ainakaan laillisesti?

                    Comment

                    • nemesis
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 617
                      • kymenlaakso

                      #11
                      niin, tosin pitikö se nyt sitten sanoa sille äijälle ylipäätään että meni laittaan 88 autoo 84 moottorin?

                      en tiiä auttaako mutta itte keplottelin 316 perän samalle varaosa nuerolle noiden lappujen avulla omassa muutos katsastuksessa.
                      E30 kesä-autona

                      Comment

                      • line79
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2003
                        • 343
                        • Iisalmi

                        #12
                        Originally posted by Hemi
                        Ei muuten taida auttaa enään konttorinvaihto. Nykyisin proseduuri kirjataan alustanumerolla AKE:lle. Eli näkyy kesken jäänyt juttu joka konttorilla. Voi muuten olla tosiaan niin että vm.84 konetta ei käytännössä saa mitenkään vm.88 autoon ainakaan laillisesti?
                        En mä vielä ole mitään katsastanu,kävin vaan kyselee että mitä tietoja ne haluu. se raja on muistaakseni jus se 88 vuoden alusta. 87 ei olis tarvinnu mitään päästöjuttuja tehdä. eikä oo merkitty vähäpäästöiseksi. totta voinhan mä sanoo sitä uudemmaksi,mutta onko siitä sitten hyötyä katsastuksessa??
                        BulletBroof Monkey

                        E36 325 -93
                        ex E30 316/320i

                        Comment

                        • m-power
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 731
                          • TAMPERE

                          #13
                          ei kannata mitään kysellä senkun vaihdat ja sanot et laitoit jäähd levyt eteen ja tietenkin lootan ja kardaanin... muuten auto vastaa 320i niillä on kirjat konttorilla mistä näkee jarrujen tyypin... näin ainakin nokialla treen kupeessa ja läpi meni!!!! auto 87 ja kone 89...
                          sitä saa mitä tilaa

                          http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                          R.I.P. 327i
                          R.I.P. 535i
                          audi a6 2.7 t

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Sitten siitä koneesta pitäisi saada vm.-88...? Tietysti etukelkka, kardaani ja perämurikka ropleemikin pitäisi ratkaista. Ihan mielenkiinnosta kysyn: Paljonko olisi tarvinnut laittaa välirahaa jos olisi myynyt auton vakiokuntoisena ja ostanut suoraan 320:n?, ja mitä tuosta saa tekniikka vaihdon jälkeen?

                            Comment

                            • line79
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2003
                              • 343
                              • Iisalmi

                              #15
                              pitääks noi osaluettelot täyttää ite vai tekeeks ne sen konttorilla? Ku se äijä löi mulle kouraa nipu papereita et täyttele tosta!no perämurikka 316 ja 320 näyttää olevan varaosanumeroltaan sama.

                              Nii ja minkä ikäiseks vois vahingossa tommose 84 moti sanoo :roll:
                              BulletBroof Monkey

                              E36 325 -93
                              ex E30 316/320i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎