Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Perän vaihto robleema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJK
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 260
    • Kotka

    E30 Perän vaihto robleema

    Ei ainakaan pikasella haulla löytynyt juttua joten ->

    Elikkäs hajos perä (rupes pitää ääntä) tosta 320i, ja tuli sitte hommattua tommosesta 323 -85 penarista uus perä.

    No vanha perä irti ja "uuteen" perään uudet öljyt ja kiinne mutta, eipä osukkaan pultin reiät kohdilleen. Perä menee hienosti kardaaniin ja puslaan (minkä virkaa en ymmärrä?!) kiinne, mutta ne pultit joilla se tulee apurunkoon kiinne eivät satu kohdillee sitte millään? Eikös noiden perien olisi tarkotus käydä ristiin (molemmissa isoperä)?

    Ja ihmetyttää myös että miksi v*tussa kardaanissa ei ole minkään näköstä liukua, jonka varassa se liikkuisi eteen tai taakse, kun perää pitäisi noin sentin verran saada eteenpäin jotta reiät osuisivat kohdilleen..

    Ja voiskos olla mahollista että apurungon puslat kun ovat TODELLA paskana, niin koko takakelkka olisi nyt vaan niin "väärässä asennossa" että vika olisi siinä. Auto on vielä pukeilla jotka on apurungon alla, ja se koko paska on noussu niitten puslien kohalt varmaan 5cm..
    BMW G20 330e M-Sport -20
  • -Jarno-
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1140
    • Salo

    #2
    Apurunkohan on kaikissa t?ysin sama, osanumero vaan vaihtuu matkan varrella, et kyl se heitto on jossain muualla Tiputa koko apurunko alas, vaihda puslat (18?/puoli) kiinnit? per? ja nosta koko hoito takasin.
    ________
    KID ZOLOFT
    Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 07:43.

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by TJK View Post
      Ei ainakaan pikasella haulla löytynyt juttua joten ->

      Elikkäs hajos perä (rupes pitää ääntä) tosta 320i, ja tuli sitte hommattua tommosesta 323 -85 penarista uus perä.

      No vanha perä irti ja "uuteen" perään uudet öljyt ja kiinne mutta, eipä osukkaan pultin reiät kohdilleen. Perä menee hienosti kardaaniin ja puslaan (minkä virkaa en ymmärrä?!) kiinne, mutta ne pultit joilla se tulee apurunkoon kiinne eivät satu kohdillee sitte millään? Eikös noiden perien olisi tarkotus käydä ristiin (molemmissa isoperä)?

      Ja ihmetyttää myös että miksi v*tussa kardaanissa ei ole minkään näköstä liukua, jonka varassa se liikkuisi eteen tai taakse, kun perää pitäisi noin sentin verran saada eteenpäin jotta reiät osuisivat kohdilleen..

      Ja voiskos olla mahollista että apurungon puslat kun ovat TODELLA paskana, niin koko takakelkka olisi nyt vaan niin "väärässä asennossa" että vika olisi siinä. Auto on vielä pukeilla jotka on apurungon alla, ja se koko paska on noussu niitten puslien kohalt varmaan 5cm..

      No laita ekana ne kelkan pultit ja sitten vasta se puslan pultti. Näin tehdessä saa väännettyä väksin takakelkan kohdalleen, vaikka puslat ovat revenneet.

      Se pusla pitää perän kohdallaan auton alla eli toimii koko taka-akselin taka ripustuksena.

      Kardaanin keskivaiheilta, kannatin laakeri vierestä löytyy se liuku.

      Takakelkan puslasi ovat totaalisen finaalissa.
      Olli.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎