Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 bensapumpun vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M40 Power
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 584
    • Turun seutu

    E30 bensapumpun vaihto

    Tuli sitten tänään viimeinkin hommattua toi uusi pumppu. Sen vaihdosta tarvitsisin vähän tietoa, eli tarvitaanko jotain muuta kun pumppu ja sen mukana tulleet sälät? Esim. jotain tiivisteitä. Koitin searchilla löytää, mutta ei
    löytynyt mitään tohon liittyvää. Ei vaan viitteis turhaan repiä auki ja vasta sitten huomata, että siihen tarvitaan joku tiiviste.
    Entä tarvitseeko/kannattaako pumpun rele vaihtaa samalla?
    Last edited by M40 Power; 13-10-2006, 19:51.
    EX: E30, E34, E36, E36 compact

    Nyk. -99 320D
  • timpa
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 257
    • Akaa

    #2
    Muistaakseni siel on tiiviste sen lätkän johon pumppu tulee kiinni ja tankin välis mut laita vaik tiivistelimaa siihen kun et luttaa sen kans
    speed limits are for pussies

    Comment

    • juuze
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 1938
      • Oulu

      #3
      Ilmeisesti siis tankin sisäpuolisella pumpulla?
      Jussi
      F31 320xda & e39 530d Msport
      ex e87, e39, e34, e28 & e30

      Comment

      • M40 Power
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 584
        • Turun seutu

        #4
        Kyllä, pumppu tankissa.
        EX: E30, E34, E36, E36 compact

        Nyk. -99 320D

        Comment

        • SledgeHammer82
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1651
          • Pk-seutu

          #5
          Originally posted by M40 Power View Post
          Tuli sitten tänään viimeinkin hommattua toi uusi pumppu. Sen vaihdosta tarvitsisin vähän tietoa, eli tarvitaanko jotain muuta kun pumppu ja sen mukana tulleet sälät? Esim. jotain tiivisteitä. Koitin searchilla löytää, mutta ei
          löytynyt mitään tohon liittyvää. Ei vaan viitteis turhaan repiä auki ja vasta sitten huomata, että siihen tarvitaan joku tiiviste.
          Entä tarvitseeko/kannattaako pumpun rele vaihtaa samalla?
          Itsellä e30:ssä ainakin tiiviste pumppukehikon kannen alla oli ehjä ja Boschin pumpun mukana tuli uusi raakasuodatin. Relettä ei tarvitse vaihtaa, jos se toimii.

          Comment

          • M40 Power
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 584
            • Turun seutu

            #6
            Mä ostin myös sen boschin pumpun ja siinä tuli mukana uusi imusiivilä
            ja se letknpätkä, jolla pumppu liitetään siihen kehikkoon. Onko se tiiviste ihan kumia vai jotain muuta materiaalia?
            EX: E30, E34, E36, E36 compact

            Nyk. -99 320D

            Comment

            • SledgeHammer82
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1651
              • Pk-seutu

              #7
              Originally posted by M40 Power View Post
              Mä ostin myös sen boschin pumpun ja siinä tuli mukana uusi imusiivilä
              ja se letknpätkä, jolla pumppu liitetään siihen kehikkoon. Onko se tiiviste ihan kumia vai jotain muuta materiaalia?
              Samantyylinen kuminen o-rengas kun öljynsuodatinkotelon kannen alla.

              Comment

              • M40 Power
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 584
                • Turun seutu

                #8
                No niin, nyt on pumppu vaihdettu ja hienosti toimii! Ennen kuului pumpun ääni jopa auton ulkopuolelle, mutta nyt ei meinaa edes enää sisälle kuulua mitään
                ääntä pumpusta. Taisi olla aika loppu se vanha pumppu, kun piti ihan jumalatonta ininää.
                EX: E30, E34, E36, E36 compact

                Nyk. -99 320D

                Comment

                • M40 Power
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 584
                  • Turun seutu

                  #9
                  Nostetaas tätäkin juttua jälleen ylös... Eli auto toiminut muuten loistavasti
                  pumpun vaihdon jälkeen, mutta tyhjäkäynnissä on jotain pientä häikkää.

                  Eli kun laitan auton aamulla käyntiin, niin se käy todella tasaisesti ekat pari minuuttia jonka jäökeen tyhjäkäynti alkaa vaeltamaan jonkun verran(n. 750-900 kierroksen välillä).

                  Kun lähtee ajamaan, niin joka kerta kun kytkimen painaa pohjaan, niin tyhjäkäynti käy hetkellisesti jopa alle 500 kierroksessa ja hyppää siitä nopeasti n. 1000 kierrokseen josta se jälleen tasoittuu n. 800 kierrokseen.

                  Lisäilmaluisti on puhdistettu muutama viikko sitten. Vaikuttaako kampiakselin asentotunnistin luistin toimintaan mitenkään?
                  EX: E30, E34, E36, E36 compact

                  Nyk. -99 320D

                  Comment

                  • Danukos
                    Alueaktiivi
                    • Feb 2011
                    • 1125
                    • pks

                    #10
                    Itellä kanssa bensapumpun vaihto edessä. Etin tossa netissä pumppuja ja törmäsin jmtuonnin sivuilla hfp- merkkiseen pumppuun. Onko mitään kokemuksia kellään? On ainakin halvempi kuin tuo boschin pumppu.

                    Ja vielä jos joku osais lyhyesti kertoa tuosta vaihto prosessista. Mulla on -89 316i e30 ja onko se pumppu nyt sitten tankissa vai ulkopuolella? oon kuullut molempia vastauksia niin mikäkön mahtaa olla se oikea? Ja miten itse vaihto prosessi etenee? Jos joku jaksaa tähän lyhyesti vastata niin olisi mukava
                    E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
                    Ex - E34
                    ///M5 -90 Alpin Weiss II

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #11
                      Originally posted by DaNU_92 View Post
                      Itellä kanssa bensapumpun vaihto edessä. Etin tossa netissä pumppuja ja törmäsin jmtuonnin sivuilla hfp- merkkiseen pumppuun. Onko mitään kokemuksia kellään? On ainakin halvempi kuin tuo boschin pumppu.

                      Ja vielä jos joku osais lyhyesti kertoa tuosta vaihto prosessista. Mulla on -89 316i e30 ja onko se pumppu nyt sitten tankissa vai ulkopuolella? oon kuullut molempia vastauksia niin mikäkön mahtaa olla se oikea? Ja miten itse vaihto prosessi etenee? Jos joku jaksaa tähän lyhyesti vastata niin olisi mukava
                      Sulla on pumppu tankin sisällä. Takapenkin istuinosa nostamalla pois. Apukuskinpuolelta äänieristekankaan alta musta peltilätkä irti (4kpl tähtikantaruuveja) Sitten näkyykin jo pumppu/anturi. Ensin pumpun ja anturin sähköliittimet vetämällä irti ja sit anturin 8mm:n kannalla olevat neljä mutteria irti ja anturi ylös. Älä pudota niitä prikkoja tankkiin. Sit kahdella tasakärkisellä meisselillä ristiin kääntäen pumppua vastapäivään varttikierros ja pumppu on irti. Irroittelet kaikki letkut ja nostat pumppua ylöspäin. Saadakseksi pumpun pois, joudut lopussa hieman kääntelemään, että L-mallinen sihti mahtuu tulemaan ulos. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Danukos
                        Alueaktiivi
                        • Feb 2011
                        • 1125
                        • pks

                        #12
                        Originally posted by T3 View Post
                        Sulla on pumppu tankin sisällä. Takapenkin istuinosa nostamalla pois. Apukuskinpuolelta äänieristekankaan alta musta peltilätkä irti (4kpl tähtikantaruuveja) Sitten näkyykin jo pumppu/anturi. Ensin pumpun ja anturin sähköliittimet vetämällä irti ja sit anturin 8mm:n kannalla olevat neljä mutteria irti ja anturi ylös. Älä pudota niitä prikkoja tankkiin. Sit kahdella tasakärkisellä meisselillä ristiin kääntäen pumppua vastapäivään varttikierros ja pumppu on irti. Irroittelet kaikki letkut ja nostat pumppua ylöspäin. Saadakseksi pumpun pois, joudut lopussa hieman kääntelemään, että L-mallinen sihti mahtuu tulemaan ulos. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
                        Kiitos vastauksesta. Näillä ohjeilla mennään

                        EDIT.

                        Vielä kysyisin että onko kokemuksia tästä pumpusta? http://www.jmtuonti.fi/cat/product_details.php?p=612
                        On ainakin halvempi kuin tuo Boschin.
                        Last edited by Danukos; 14-10-2011, 17:06.
                        E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
                        Ex - E34
                        ///M5 -90 Alpin Weiss II

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎