Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30, Mikä osa takarenkaan yläpuolella?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |makke
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 847
    • Vaasa

E30, Mikä osa takarenkaan yläpuolella?

Auto on E30 316i vm -89.

Yhtäkkiä rupesi kuulumaan takaa jotain ihme rahinaa.
    No, kurkistus sinne renkaan yläpuolelle niin sielä joku ihmeen pönttö hinkkasi rengasta. Autossa on 60/40 madallus niin tonne ei pahemmin nää, ja tunkkia ei tässä ole juuri käytettävissä.

Tässä kuva:

Mikä toi nyt on? Painoin jotenkin sitä niin se ainakin vielä pysyy sielä jossain kiinni, mutta saas nähä kauanko meinaa pysyä.
    Toi on tankin luukun vieressä lokarin sisäpuolella.

Joku tietää, valaise minua kiitos.
    Mikä tuo on ja mitä se tekee.
    Last edited by |makke; 14-04-2008, 00:25.
  • Pode
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 437
    • Muurame

Tuolla sivulla tossa mun projekti systeemissä lukee jossain kohti aika tarkastikkin että mikä se on, ja siellä on monta vastausta!

Lelu: "315" -83 "THE RACER"
    EX: Astra 2.0 sport -00
    EX: 320i Touring -89"Emma"
    EX: 528i -84 "IGOR"
    EX:Vectra -93 "IKE"
    EX: 518i -87 "WanhaHerra"
    EX:316 -88 "ruttureplica"
    EX:316 -86

-MME connection-

-BTCF absolutistit team-

Comment

• |makke
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 847
      • Vaasa

Originally posted by Pode View Post
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=70244&page=2

Tuolla sivulla tossa mun projekti systeemissä lukee jossain kohti aika tarkastikkin että mikä se on, ja siellä on monta vastausta!
      Joku ilmaisi tuossa threadissa että: Jos en kamalan väärässä ole, niin se kerää sinne ne ylimääräiset bensat, höyryt ja paineet. Ainakin tuota täyttöputkistoa tehtäessä omaani, huomasin että täyttöputkesta menee putki sinne kerääjäsäiliöön eli kaiketi ylimääräiset tavarat menee sinne, eikä pihalle. Itse säiliöstähän lähtee vielä aivan tajuttoman monta letkua, mutta niistä en tiedä. Kannattaa muuten tarkistaa se säiliön kiinnike. Ainakin muutamissa vanhemmissa aikaisemmissa e30:issä päässyt hieman hapertumaan ja kiva kun putoaa renkaan päälle ajossa...

Pitää ottaa joskus rengas pois ja korjata se kiinnike.

Niin ja vaikka jotkut on sen sieltä pois ottanut, niin luulis että sillä jotain tekeekin kun se on sinne alunperin laitettu.
      Mulla tippu muuuten joku aika sitten semmonen kaareva suoja pois siitä edestä, senkin vois laittaa siihen samalla sitten.

Comment

• Pode
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 437
        • Muurame

Originally posted by |makke View Post
        Joku ilmaisi tuossa threadissa että: Jos en kamalan väärässä ole, niin se kerää sinne ne ylimääräiset bensat, höyryt ja paineet. Ainakin tuota täyttöputkistoa tehtäessä omaani, huomasin että täyttöputkesta menee putki sinne kerääjäsäiliöön eli kaiketi ylimääräiset tavarat menee sinne, eikä pihalle. Itse säiliöstähän lähtee vielä aivan tajuttoman monta letkua, mutta niistä en tiedä. Kannattaa muuten tarkistaa se säiliön kiinnike. Ainakin muutamissa vanhemmissa aikaisemmissa e30:issä päässyt hieman hapertumaan ja kiva kun putoaa renkaan päälle ajossa...
        Pitää ottaa joskus rengas pois ja korjata se kiinnike.

Niin ja vaikka jotkut on sen sieltä pois ottanut, niin luulis että sillä jotain tekeekin kun se on sinne alunperin laitettu.
        Mulla tippu muuuten joku aika sitten semmonen kaareva suoja pois siitä edestä, senkin vois laittaa siihen samalla sitten.
        Niin eiköhän sillä ihan tarkotus ole kun se tehtalla sinne on laitettu! Et ei muutaku kiinnikkeitä ehjäilemään!

Ja se suoja kannattaa todellakin laittaa sinne takas! Nyt se kerää sinne säiliön päälle kaiken paskan ni ai että kun rupee ruostumaan ihanasti!

Ite käyttäisin sen säiliön irti ja pesisin kunnolla sen kotelon sieltä ja korjaisin ruosteet mitä siellä on (noin 99% varmuudella siellä on ruostetta jos ei ole jo korjattu) ja sit massaisin uudestaan!

Lelu: "315" -83 "THE RACER"
        EX: Astra 2.0 sport -00
        EX: 320i Touring -89"Emma"
        EX: 528i -84 "IGOR"
        EX:Vectra -93 "IKE"
        EX: 518i -87 "WanhaHerra"
        EX:316 -88 "ruttureplica"
        EX:316 -86

-MME connection-

-BTCF absolutistit team-

Comment

• |makke