Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30: Pari Ongelmaa..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mad_eko
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 50
    • Oulu

    E30: Pari Ongelmaa..

    Ensiksi, perä lonksahtaa ikävästi kun autoa nykäisee, tai siis vaikka ajelee kakkosella tasakaasulla ja sitten kiihdyttää hieman niin perästä kuuluu ikävä "klonks" ääni. Paskanahan se taitaa olla, mutta selviääkö ongelmasta vaihtamalla perämurikan?? Jossain siellä on väljyyttä, ehkö kardaanin ja perän välissä? Vai mitä olette mieltä?
    Toiseksi, jäähdytysnestettä tuntuu katoavan jonnekkin hämärän rajamaille, mistäs tämä saattaisi johtua? Niin ja autohan on e30 318im40 vm88, jolla selittyy jo muutama ongelma.
  • Vaiski_Dsm
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 133

    #2
    kenties-> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=26072

    Kannattaa sinne konehuoneen puolelle tiirailla näköiskö mistään letkun juuresta vuotavan... millon vesipumppu on vaihettu?

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      #3
      joo takakelkan kannatin kumet sekä itse perän kannatin kumi kannattaa tarkastaa ensimmäisenä.

      ja jos ei konehuoneessa näy vuotoa niin sisä kennokin saattaa vuotaa.
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • Mad_eko
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 50
        • Oulu

        #4
        joo, nuo puslathan ne vois, tuo on ilmeisesti aika vittumainen operaatio, mutta ei kai se auta ku alkaa rempaamaan. Toinen käytetty peräkin löytyy että jos vaihtais sen samalla... kuuluu muuten ikävä ulvominen auton peräpäästä, että kannattaisko vaihtaa se perä vai kuuluuko se laakereista? ja vesipumpusta en tiedä milloin vaihdettu, ku ostin auton loppukesästä ja ei hoksannu kysellä, mutta kannattaisko se vaihtaa aluksi, kun ei mitää ulkoisia vuotoja näy?

        Comment

        • Veltsu
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 886
          • Varkaus

          #5
          Originally posted by Mad_eko View Post
          joo, nuo puslathan ne vois, tuo on ilmeisesti aika vittumainen operaatio, mutta ei kai se auta ku alkaa rempaamaan. Toinen käytetty peräkin löytyy että jos vaihtais sen samalla... kuuluu muuten ikävä ulvominen auton peräpäästä, että kannattaisko vaihtaa se perä vai kuuluuko se laakereista? ja vesipumpusta en tiedä milloin vaihdettu, ku ostin auton loppukesästä ja ei hoksannu kysellä, mutta kannattaisko se vaihtaa aluksi, kun ei mitää ulkoisia vuotoja näy?
          Jos perämurikka on tarpeeksi väljä/paskana niin se lonksahtaa kun kartaani hakee ensin tyhjät pois ennen kuin veto siirtyy renkaille.
          Eli kannattanee varmaan ekana käydä pyörittelemässä kartaania ja kattoo onko paljon väljää ennen kuin veto siirtyy renkaille.
          Last edited by Veltsu; 20-11-2006, 15:51.

          Comment

          • GOOFY
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 4139
            • .

            #6
            ja vähän uliseva peräkin muuttuu äänettömäksi jos vaihtaa ihan riekaleina olevat puslat uusiin, kun ääni ei johdu enää koriin sen palkin kautta. jokainen perä varmaan pitää ääntä jos se ois korissa kiinni ilman kumeja

            niin ja niiden kelkan puslien vaihtohan helpottuu kummasti jos vaihtaa sen perän samalla niin saa sen koko palkin irroitettua niin ei tarvi väkertää auton alla niitä paikalleen...
            Last edited by GOOFY; 20-11-2006, 16:04.
            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

            Comment

            • Vaiski_Dsm
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 133

              #7
              Originally posted by Mad_eko View Post
              ja vesipumpusta en tiedä milloin vaihdettu, ku ostin auton loppukesästä ja ei hoksannu kysellä, mutta kannattaisko se vaihtaa aluksi, kun ei mitää ulkoisia vuotoja näy?
              jos sen vesipumpun rupeat vaihtamaan, niin samalla kannattaa vaihtaa jakopäänhihna, jos vaan vaihtoväli alkaa olla lähellä.

              Comment

              • Mad_eko
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 50
                • Oulu

                #8
                Tuossa lisäilin juuri jäähdytysnestettä ja ajelin auton lämpimäksi, niin siihen paisarin alapuolelle ja hieman syylärin allekkin se oli nestettä heitelly, ilmeisesti useammasta kohdasta koska oli märkä aika laajalta alueelta.. :think Mikäs nyt eteen...? ilmeisesti uutta säiliötä tilalle..

                Comment

                • mulletti
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2587
                  • Jyväskylä - Bra | bar base beach

                  #9
                  Ittellä on kanssa toi perän kannatinkumi päässyt varsin räpsäkkään kuntoon, mahoton kolaus kunnon töyssyissä ja kiihdytyksissä (ihanko 316i johonki kulkis). Kysymys kuuluukin tekeekö toi vahinkoa mihin kun ajelee?
                  E28 - E30

                  HUNAJATA HUNAJATA

                  Comment

                  • Vaiski_Dsm
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 133

                    #10
                    Originally posted by Mad_eko View Post
                    Tuossa lisäilin juuri jäähdytysnestettä ja ajelin auton lämpimäksi, niin siihen paisarin alapuolelle ja hieman syylärin allekkin se oli nestettä heitelly, ilmeisesti useammasta kohdasta koska oli märkä aika laajalta alueelta.. :think Mikäs nyt eteen...? ilmeisesti uutta säiliötä tilalle..
                    Tee niin, että annat käyä tyhjäkäynnillä lämpimäksi ja katot konehuoneeseen mistä se ruikkii nesteitä. Tarkkaile samalla jäähdytysnesteen määrää.

                    Comment

                    • Mad_eko
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2006
                      • 50
                      • Oulu

                      #11
                      Näyttää vaan hieman siltä, että se ei vuotais tyhjäkäynnillä ollenkaan, mutta kun autolla hieman ajelee, suttailee, heittää perää, pyörittää paskarinkiä jne. niin kappas vaan ku on jäähdytysnestettä siellä sun täällä, mutta pitää kokeilla että lämmittää koneen tyhjäkäynnillä ja samalla yrittäis tiirata, jos näkis mistä ravosta sitä lenteleepi.. Hmmm, miten voin tarkkailla nesteen määrää, kun ei tuosta säiliöstä oikein näe läpi..

                      Comment

                      • Mad_eko
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2006
                        • 50
                        • Oulu

                        #12
                        tulipa kahdesti..
                        Last edited by Mad_eko; 27-11-2006, 18:30.

                        Comment

                        • Vaiski_Dsm
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 133

                          #13
                          No laita kaveri polkemaan kaasua ja kato ite konehuoneeseen, että mistä se tursuaa nestettä...

                          Comment

                          • V7lle
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1159
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by Mad_eko View Post
                            Näyttää vaan hieman siltä, että se ei vuotais tyhjäkäynnillä ollenkaan, mutta kun autolla hieman ajelee, suttailee, heittää perää, pyörittää paskarinkiä jne. niin kappas vaan ku on jäähdytysnestettä siellä sun täällä, mutta pitää kokeilla että lämmittää koneen tyhjäkäynnillä ja samalla yrittäis tiirata, jos näkis mistä ravosta sitä lenteleepi.. Hmmm, miten voin tarkkailla nesteen määrää, kun ei tuosta säiliöstä oikein näe läpi..
                            voisiko syyläri olla halki? :think tällöin kun kone lämpeää niin tulee myös painetta syyläriin niin sen takia ajaessa se neste poistuisi halkeaman kautta, mutta tyhjäkäynnillä se ei ilmene niin helposti kun se ei hirveästi lämpene siinä.

                            Kannattaa tarkistaa löytyykö halkeamaa, kaverilla oli sama ongelma ja syyläri halki.
                            sigpic

                            http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

                            Comment

                            • Mad_eko
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2006
                              • 50
                              • Oulu

                              #15
                              Jatketaanpa topiccia muutaman lisäongelman kera, eli nyt pakkasilla huomasin, että siitä paisarin alapuolelta vuotaa melko reilusti nestettä parista eri kohdasta, liittyen ilmeisesti lämpölaajenemiseen jolloin muovi "kutistuu" ja halkeama vaan suurenee, eli taitaapi olla entinen tuo paisari, mutta mielessäni kävi, että vaihtaisin toisesta bemusta(1,8i m10 vm.87) syylärin, eli tuossa mallissa syylärissä ei ole erillistä paisuntasäiliötä.. Eli onnistuisko tuo kuin kivuttomasti? vai mitäs kannattais tehdä, ei kehtais uutta syyläriä ostella, ku ovat kuitenkin melko hintavia ja rahat on myyty..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎