miksi toisen kaasarin kurkun läppä on koko ajan kiinni vaikka kaasuvaijeriä vetää toisessa kurkussa kyllä aukeaa läppä mutta ei tässä toisessa. toimiiko se alipaineella vai mitenkä? ja sehän puottaa koneen tehoja melko paljon jos toinen kurkku on vain käytössä?!?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw 316 (1.8l) pierpurg kaasutin
Collapse
X
-
Joka tapauksessa, idea tuossa on vain saada sopivat seokset joka kierrokselle. Alakierroksilla ilmaa riittää ihan tarpeeksi yhdestä kanavasta, mutta täyskaasukiihdytyksellä tarvit lisää seosta, josta johtuen toinen kanava avautuu. Näin toteutuu siis tehokas toiminta ilman raskaita luistirakennelmia. Sieltä kanavista löytyy myös erikokoiset suuttimet. Vaiheittainen toiminta on kaiken A ja O. Jos toisiokanava on jatkuvasti auki, kone ei käy tyhjäkäyntiä sitten ollenkaan.
Mikäli kaasarin kyljestä löytyy musta muovinen rasia, kaasutin toimii alipaineella. Eli kone täytyy käydä rasian toimiakseen. Jos katsoit läppien liikettä kone sammuksissa, siellä ei pitäiskään liikkua mikään muu osa, kuin ensiökanavan läppä. Toki jos rikastimen läppää puolestaan katsoit, niin senkin on oltava kylmällä koneella kiinni..tai lähes kiinni. Avautuu hiukan, kun koneen käynnistää ja jatkaa avautumista koneen lämmetessä.
Comment
-
-
Originally posted by Valkman View PostJoka tapauksessa, idea tuossa on vain saada sopivat seokset joka kierrokselle. Alakierroksilla ilmaa riittää ihan tarpeeksi yhdestä kanavasta, mutta täyskaasukiihdytyksellä tarvit lisää seosta, josta johtuen toinen kanava avautuu. Näin toteutuu siis tehokas toiminta ilman raskaita luistirakennelmia. Sieltä kanavista löytyy myös erikokoiset suuttimet. Vaiheittainen toiminta on kaiken A ja O. Jos toisiokanava on jatkuvasti auki, kone ei käy tyhjäkäyntiä sitten ollenkaan.
Mikäli kaasarin kyljestä löytyy musta muovinen rasia, kaasutin toimii alipaineella. Eli kone täytyy käydä rasian toimiakseen. Jos katsoit läppien liikettä kone sammuksissa, siellä ei pitäiskään liikkua mikään muu osa, kuin ensiökanavan läppä. Toki jos rikastimen läppää puolestaan katsoit, niin senkin on oltava kylmällä koneella kiinni..tai lähes kiinni. Avautuu hiukan, kun koneen käynnistää ja jatkaa avautumista koneen lämmetessä.
Comment
-
Comment