Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 325 Pätkyttää ja on välillä tehoton....?!?!?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tepijr
    Bimmer Fanatic
    • May 2005
    • 653
    • Oulu

    e30 325 Pätkyttää ja on välillä tehoton....?!?!?!

    Voe Pojat... Taas tuo kulkuneuvo alako oikuttelee.... Elikkäs vian kuvausta: esim vasemalle käännyttäessä kun painaa reilummin kaasua, bemu miettii vähän niinku ei kävis kaikilla(1-2pyttyä pimeenä?) eli turraa noin 1-2sek ajan ja lähtee kiihty. ja sit välillä ei mitään. eli toimii normaalisti välillä. mut oikealle kaartaessa ei esiinny ongelmia. Mut sit välillä ku esim Vitosella ajaa 110km/h ja painaa kaasua reilummin niin tyhmästi turraa ja lähtee vaisusti kiihtyy, ja sit yhtäkkiä alkaa kiihtyyn ihan normaalisti...

    Elikkä vika voi olla simppeliki, en oo viel ehtinny pellin alle ihmettelee... huomenna tarkotus vähän kurkistella...
    itellä tuli mieleen et oiskohan menny joku sytkä puolelta. esim tulpanjohdot/tulpat, vj-kansi tai pyörijä, mut toivottavasti ei kansipahvi.. nesteet on ihan viheriät ja öljyt ihan puhtaat... mut eihän sitä tiedä jos se pyttyjen välistä vuotaa...vai? Voisko huohotinputki vaikuttaa kun se on vähä huono. ku eikö näissä oo tuo ruisku aika ranttu tuolle vuodolle.. esim jos käynnissä ja nostaa öljy tikkua nii meinaa sammua...

    Vikahan saattaa löytyä helposti ja saattaa ties vaikka olla kosteushäikkää yms... mut jos jollai ollut saman kaltaista otkelmaa(jos tosta mun selityksetä saa mitään selvää..) niin ei muuta ku vinkkiä kehiin

    Kiitos jo etukäteen!
    Parhaat pelaa
  • Daa Daa
    BTCF Member
    • Aug 2004
    • 904
    • Jyväskylä

    #2
    Vaihda tosiaan alkuun noi sytkä osat mitä mainitsitkin.. Vika on melko varmasti kylläkin tulpanjohdoissa mutta nuo kaikkihan on hyvä vaihtaa välillä.. Myös uudet tulpat on kätevät niin pystyy seuraileen että mitkä mukit putoilee pelistä..

    Comment

    • nemesis
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 617
      • kymenlaakso

      #3
      tiiä tuosta auton iästä niin ei osaa sanoa tarkkaa neuvoa (teknisiä yksityiskohtia) mutta... Ittellä pätki sytytystä tuo pre-facelift 325i aikanaan koska kampiakselin asentotunnistin oli rikki, välillä toimi, välillä ei. Silloin kun ei toiminu niin veto oli kokonaan pois ja tuli takas aivan yks kaks. Kovassa vauhdissa tuntui siltä että joku olis tuupannu persiiseen kun "katkasee" sytytyksen. Tuon saa selvitetty siten että kun "vika" on päällä niin mittaa sen kampiakselin asentotunnistimen resistannssin. pitäs olla noin 1kohm ainakin vanhemmassa (löytyy sieltä vaihdelaatikon kupeesta, uudemmassa kampiakselin etupäässä). Tietty vika voi olla anturin piuhoissakin, eli jos anturi ehjä niin sitten mittaamaan (kun vika on päällä) että onko anturilta piuha kovinkin hyvin yhteydessä motronic boxin liittimeen (oikeaan pinniin).

      jos toi on muuten uudempi 325i niin varmaan on kat-malli. Selvitäppä siinä tapauksessa lambdan toiminta. Oma 320i lambdalla teki sen että kun lambdalla ei ollut kunnon kontaktia (liittimessään) niin motronic boxi tunnistaa tämän ja heittää "kotiin nilkutus ohjelman" päälle. Seurauksena keskikulutus 17litraa/100km ja _tukehtuu_ bensaan jos kiihdyyttä isolla vaihteella täyskaasulla. Että näin. Homma korjaantui kuin laakista kun korjas liiittimen kontakti häiriön.
      Last edited by nemesis; 25-11-2006, 11:47.
      E30 kesä-autona

      Comment

      • Tepijr
        Bimmer Fanatic
        • May 2005
        • 653
        • Oulu

        #4
        Juu... Tänään vähän kattelin auto ja käyttelin osasia irti putsailin ja rappasin kopan ja pyörijän yms. no kävin ajelee noin 30min, en enää huomannu oiretta. ja ne vähätkin tehot tuntu olevan taas käytettävissä... JUHUU!! mut semmonen otkelma oli et kylmänä ku tärräytin tulille niin röpötti vähän aikaan ennekuin nosti kierrokset"imulle". putsasin tyhjäkäyntiventtiilin/vai mikä nyt onkaan, mut ei se kyll pahasti ollu likane ei vaikutusta.... ja viel mietityttää se huohotin putki, pitää käydä melkein ma ostaan seki... tuossa koneessa on se asento tunnistin "siimapyörällä" eli jakopäässä alhaalla(vissiin -90 tekniikka) ja lambdaki löytyy mut ei kattia. käyköhän se asentotunnistin muista bemuista? mulla ois yks 318i -88 tunnistin ylimääräsenä.. pitää tutkia se vielä tarkemmin...
        Last edited by Tepijr; 25-11-2006, 18:41.
        Parhaat pelaa

        Comment

        • Tepijr
          Bimmer Fanatic
          • May 2005
          • 653
          • Oulu

          #5
          Voi Ruoja.... Taas sama homma alko... eli välillä röpöttää ja on tehoton... pitää huomenna vaihtaa se huohotin putki ja kattoa vaikuttaako se... ja samalla vaihtaa lambdaki ku niitä on pari ehjää jossa laatikoissa... jos kohta ei ala pelaan, niin eikait se auta ku käydä ostaa parilitraa bensaa ja tulitikut...hehee.... No toivotaan parasta.
          Parhaat pelaa

          Comment

          • Juubi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 999

            #6
            Kannattaa ne kaikki imuvuodot tilkkiä heti alkajaisiksi.

            Comment

            • Convertible
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2638
              • Turku

              #7
              Mun tuo M3 teki samaa kun kääntyi oikealle ja syyksi paljastui likainen bensasuodatin, ei se saanut tavaraa. Tankki pois ja huuhteluun ja pari uutta suodatinta ja nyt toimii.
              F25 X3 35d
              E87 118i
              E46 330ti
              E46 M3
              E30 M3
              E30 M3 Convertible
              Z3 Roadster

              Comment

              • petepii
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 280
                • Joensuu

                #8
                imusarjan alla on pyöreä liitin suuttimien johtoja,heiluttele johtoja, sammuuko auto? puhdista se kunnolla, oma teki aivan tuota samaa ja vaihtelin kaikki mahdolliset sytytys-osat uusiin ja bensan suodattimen mutta vika löytyi sitten tuosta liittimestä,kato myös suuttimien liittimet.

                Comment

                • Tepijr
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2005
                  • 653
                  • Oulu

                  #9
                  Hehee.. Oonhan mä SURKEA.. jee.... Vaihtelin eilen KASApäin osia ja Vasta viimeisellä vaihettavalla osasella alkoi pelaa ja sehän oli se vatun Lambda/happitunnistin..... Kyllä se elämä rankaisee Bemaristia!!! No onpahan uusia antureita ja nippeleitä... Ja Ennenkaikkea kaikki Aasit on saatu laitumilta takas pellin-alle...
                  Last edited by Tepijr; 07-12-2006, 01:57.
                  Parhaat pelaa

                  Comment

                  • Tepijr
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2005
                    • 653
                    • Oulu

                    #10
                    No nyt on jo päässy PIRU irti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                    Halwatun mutterikasa... Hermothan tässä männöö... taas alko oikuttelee ja kunnolla... 100km/h ja yrität päästä fiestan ohi, niin ei muuta ku turraa!! PRKL!!! Vaihdoin tossa toissapäivänä sen suotimenki, mut enpä oo paljo ehtiny testailee. ku tullu oltua vähä alan hommissa... Mut sahasin sen vanhan suotimen auki, niin perkutti niinku ois ollu öljyn suodatin!!! ja vettäki oli jokunen pisara!! Pitäis varmaan toi tankki, pumppu, suuttimet jne. putsata. niin ei välttämättä niin pahasti oikuttelis... mut PRKL silti ton kanssa!! Mut jos vielä oikuttelee... niin tervetuloa ostamaan Pullistettu Lukkoperällä varustettu pätkivä BMW!!! tai sit mietitään ja hyreksitään päät punasina.... Ja ei näytä meikäläisestä tulevan hevosTilan pitäjää ku vähätki hevoset kokoajan karkaa... ja muka oli tarkotus alottaa tosta Turbo-projekti!?!?! saa nähä.....
                    Last edited by Tepijr; 07-12-2006, 01:59.
                    Parhaat pelaa

                    Comment

                    • Tepijr
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2005
                      • 653
                      • Oulu

                      #11
                      Voi Rähmä!! eilen oltiin tuolla moottoritien varressa tuolla ruoskalla!!! hyyty ku yritin kiihyttää.... ekana turrailla ja sit ku painoi pikku kaasulla niin veti vähän aikaa... kohta se ei sanonu enää mitään.. hyyty... no frendi tuli hinaan ja hinauksen aikana heitin vaihteen silimään ja kokeilin käynnistyykö.. vähään aikaan ei mitään ja sit yhtäkkiä alko vähän kiertää noin1500-2000rpm ku liputteli kaasua... ja ku oli vähäaikaa liputellu niin alko toimii sit yhtäkkiä! mikähän mahtaa vaivata?? pensa tankissahan pitäis vissii olla siirto pumppu?? katoin sinne anturi/pumppu hökötykseen ja ei menny johtoja ku anturille ei siirtopumpulle?? voisko olla mahollista et vika johtuu alhaisesta pensan-paineesta?? ku oire oli just niinku ois löpö loppunu!!?? eli jos pumppu vetelee viimesiä... tai sit sen takia ku ei oo se siirtopumppu käytössä, niin ei jaksa imuttaa... tai niin päin pois? mut auto on kyll pelannu ilman sitä siirto pumppua 16vuotta... ku vika tuli ihan hiljan ja alkaa pahenee entisestään!
                      Last edited by Tepijr; 12-12-2006, 21:15.
                      Parhaat pelaa

                      Comment

                      • tagagummi
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2005
                        • 156
                        • kännykkä town

                        #12
                        Originally posted by Tepijr View Post
                        Voi Rähmä!! eilen oltiin tuolla moottoritien varressa tuolla ruoskalla!!! hyyty ku yritin kiihyttää.... ekana turrailla ja sit ku painoi pikku kaasulla niin veti vähän aikaa... kohta se ei sanonu enää mitään.. hyyty... no frendi tuli hinaan ja hinauksen aikana heitin vaihteen silimään ja kokeilin käynnistyykö.. vähään aikaan ei mitään ja sit yhtäkkiä alko vähän kiertää noin1500-2000rpm ku liputteli kaasua... ja ku oli vähäaikaa liputellu niin alko toimii sit yhtäkkiä! mikähän mahtaa vaivata?? pensa tankissahan pitäis vissii olla siirto pumppu?? katoin sinne anturi/pumppu hökötykseen ja ei menny johtoja ku anturille ei siirtopumpulle?? voisko olla mahollista et vika johtuu alhaisesta pensan-paineesta?? ku oire oli just niinku ois löpö loppunu!!?? eli jos pumppu vetelee viimesiä... tai sit sen takia ku ei oo se siirtopumppu käytössä, niin ei jaksa imuttaa... tai niin päin pois? mut auto on kyll pelannu ilman sitä siirto pumppua 16vuotta... ku vika tuli ihan hiljan ja alkaa pahenee entisestään!
                        Paikallisesta hydrauliikka liikkeestä osia jotta voi rakentaa seuraavaa: Bensan tuloletku jakotukille katkaise, T-liitin väliin ja siitä letku bensanpainemittarille jonka sijoitat näkyvälle paikalle.
                        Itse väänsin 2mm pellistä mittarille " tuen " jonka laitoin tulipeltiin yhden muovimutterin alle. Pelti tulee konehuoneesta ihan näkyville asti, siihen lasinpyyhkijän yläpuolelle, sekä pellinkappala että 6mm letku mahtuvat tulemaan hyvin konepellin ja rintapellin välistä.
                        Näin on painemittari koko ajan näkyvissä kun ajelee, tietenkin pimeellä seuranta hieman hankalaa kun ei mittarissa valoja, mut näkee siit sen verta kun on tarvis. Rumahan tuo viritys on mutta rumaa se on bmw:llä hinauksessakin olla.

                        Comment

                        • Tepijr
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2005
                          • 653
                          • Oulu

                          #13
                          juu tänään ois tarkotus kasata tuo kiesi ja mitata ne paineet... Suuttimet oli ainkin ok. b-paineen säätimestä en osaa sanoa, onko mitään kikkaa millä sen voi testata onko se ehjä?? ja eikö sen paineen pitäis nousta lähemmäs 3.baariin täysin kuormittaessa moottoria... ainaki tossa säätimessä lukee 3,0bar... no jos paineet alhaalla niin pumpusta on tehot hukassa, tai sit jossaki on tukos... Mut tutkitaan.
                          Parhaat pelaa

                          Comment

                          • ZoMbiE
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2003
                            • 2583
                            • Lohja, Virkkala

                            #14
                            Veikkaus pumpulle myös täältä, kaverin auto oireili aika samantyylisesti kun pumppu tuli tiensä päähän...

                            Comment

                            • Tepijr
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2005
                              • 653
                              • Oulu

                              #15
                              No b-paineet oli ok. tyhjäkäynnilla noin 2.1 ja lämätiskissä noin 2,9-3,0.... Ainaku ruoska alko Turraamaan niin paineet oli ok... eli vois vissiin sulkea ton bensan saanti ongelman pois...

                              mitähä sitä vielä keksis.....
                              Last edited by Tepijr; 26-12-2006, 01:04.
                              Parhaat pelaa

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎