Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 laturin valo palaa vaikkei pitäisi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    #16
    Originally posted by Wihis View Post
    Lisäksi on ilmennyt jälkikäyntiä. Tahtoisin tästäkin ikävästä ilmiöstä eroon, joten onko jottai kivoi pikavinkkejä? Auttaako vaikka tulppien vaihto?
    Tähän kohtaan varmaan kannattaa kertoa, mikä moottori mahtaa olla kyseessä?
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16418
      • Asikkala

      #17
      Tuolta osat

      Originally posted by Wihis View Post
      Mitä mä kattosin sinne auton alle, ni kardaanin varmaan joutaa ottaa pois. Kyl se mellkopitkäti niin ahdaas väli oli. Mut se vaan et mist mä saan noi osat ku ei paljoo hatsittais mennä BMW kauppaan kyselee.. Pyytää kaksmiljoonaa vail biljoonan varmaan joka osasta, niinku merkkiliikkeet tekee
      Kl-varaosat, soitto sinne ja tilaat osat, jos ko.toimipisteessä ei ole jotakin osaa niin ne lähettää erikseen sen sieltä missä on (tampere, jyväskylä, rovaniemi) eikä maksa ylimääräistä nimim. kokemusta on. Jos sitä ei ole missään noista niin ne tilaa sen ja lähettää sulle jälkikäteen ellet sitten halua kaikkia kerralla, tosin jos osia löytyy paikoista a, b ja c niin helpompi kun ottaa vastaan pari eri lähetystä. Sitten vielä pari asiaa jota ei kannata tehdä eli älä etsi firman nettisivuilta niitä koska siellä ei taida olla ja toiseksi niin ei ne biljoonia maksa, sitä on turha valittaa jos haluat ton vaihdesysteemin kuntoon. Yksi osa jossa on kulumaa, tosin vähänlaisesti, on se akseli joka menee lootan takaa sisään. Siitä kuluu se nivelen tapin reikä aavistuksen soikeaksi ja joku ehdotteli kerran korjaamista niin että poraa sen 6,5 mm. poralla (alkup. 6 mm.) ja tekee tapin poranterän ns. kannasta tai mikä se oikeasti on mutta terän kestävyyden kanssa voipi olla niin ja näin, en ole kokeillu. Jos haluat välysten poiston jälkeen lyhyemmat vaihdevälit niin etsi searchilla "vaihdevälin lyhennys" ja sieltä kuva erilaisista kepeistä. Z3M keppi lyhentää eniten, mulla on sellanen hyllyssä odottamassa asennusta e30 323i:hin, muut kilkkeet vielä hankkimatta joten en tiedä millanen tulee mutta nää on makuasioita, yks tykkää toinen ei.

      Comment

      • Wihis
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 155
        • Lieto

        #18
        Originally posted by Tzeimi View Post
        Tähän kohtaan varmaan kannattaa kertoa, mikä moottori mahtaa olla kyseessä?
        BMW 316 E30 '87 eli oliko se sitten M10B18 kaasari kone..
        Lexus GS430 Sport '03

        Past BMW's: e30 316 '87, e30 320iA '87, e28 518i '85, e46 328Ci '99, BMW 316 E30 '88, BMW 325 e36 '91, BMW 520 E39 '97.

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2067
          • Banshee - Jyväskylä

          #19
          Mitä se laturi pukkaa pihalle silloin kuin se "lataa ihan hyvin"? ja millä kierroksilla?

          Käyntihäiriöt voi johtua juuri noista vitosen vioista (tulpat, v.jak. osat jne). Toisaalta mahtikaasutin saattaa olla elähtänyt (ja harva jaksaa sen kanssa tapella).
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎