Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M-technic II levikkeiden asennusohjeet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jorkki
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 41
    • Keskisuomi

    E30 M-technic II levikkeiden asennusohjeet

    Löytyiskö keneltäkään noiden E30 M-technic II levikkeiden asennusohjeita, ettei tarvitsisi käydä porailemaan reikiä helmaan ihan mutu tuntumalla..
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    #2
    Eikös helmat oo alapuolelta kiinni sellasilla klipseillä (ei tartte porailla) ja päistä sitte lokareiden reunoihin parit reiät. Kylkipalat sitte meneeki noiden kylkilistojen reikiin (takimmaiseen joutuu yhden reiän porailemaan).
    Ainakin tuolta vaikutti kun mallailin cäbiin noita kylkiä & helmoja..
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      #3
      no ainakin dualfun oli porannu 28 reikää autoon korisarjan laitossa...:think

      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • J.L
        Minimi-Jakke
        • Oct 2002
        • 846
        • .

        #4
        Käy suosiolla ostaa merkkiliikkeestä se helmapalojen yläkiinnikkeiden reikien porausmalli, muuten ei reikien poraamisesta kyllä tule mitään.

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4647
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by GOOFY View Post
          no ainakin dualfun oli porannu 28 reikää autoon korisarjan laitossa...:think

          http://dualfun.emdia.fi/touring/dual...ely_140406.pdf
          Kun mallailin cäbiin noita kylkipaloja niin ainoastaan takapalan ylätakakiinnikekohtaan joutuu poraamaan reiän sekä tietenkin lokareihin päätyruuveille, ei millekään muulle...
          Taitaa olla kovakattoisissa erilainen, anyways, alkuperäiset kiiinnikkeet laakkoselta niin saa ne oikein kiinni ja jos saa sapluunan rei'lle niin sellainenkin toki
          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17854
            • PKS

            #6
            Originally posted by Jonsku View Post
            Kun mallailin cäbiin noita kylkipaloja niin ainoastaan takapalan ylätakakiinnikekohtaan joutuu poraamaan reiän sekä tietenkin lokareihin päätyruuveille, ei millekään muulle...
            Taitaa olla kovakattoisissa erilainen, anyways, alkuperäiset kiiinnikkeet laakkoselta niin saa ne oikein kiinni ja jos saa sapluunan rei'lle niin sellainenkin toki
            Ei pidä paikkaansa. Ja ETK on muuten edelleen paras paikka tutkia kaikkea muuta paitsi kiinnikkeiden lukumääriä ja hintoja. Lukumäärät on suuressa määrin X:llä, joten kannattaa tarkistaa ihan korisarjasta tarkka määrä.

            Juu, 28 reikää per PUOLI. http://dualfun.emdia.fi/touring/dual...ely_180806.pdf
            Tuolla näkyy sivulla 13 kuva kyljestä täynnä reikiä. Teippikohdat on Touringin vakiohelmojen kiinnityskohdat, ei kannata niistä välittää.

            Yläkiinnikkeet niissä helmoissa on aina oli cabi tai joku muu malli. Sen lisäksi helmat tulee kiinni alahelmaan puristettavilla klipseillä, etulokarin kylkeen kahdesta kohtaa, takakaareen yhdestä.

            Sapluuna on jees, kallis vaan (about 30e yhden puolen sapluunat)
            Last edited by Dualfun; 04-12-2006, 15:24.
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
            ½
            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4647
              • Tuusula

              #7
              Notta perkele, pitääpä loppuviikosta kun tallille menee niin ottaa oikeen silmä käteen ja katella mihin niitä reikiä tarttee porailla :think
              ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • J.L
                Minimi-Jakke
                • Oct 2002
                • 846
                • .

                #8
                Originally posted by Jonsku View Post
                Notta perkele, pitääpä loppuviikosta kun tallille menee niin ottaa oikeen silmä käteen ja katella mihin niitä reikiä tarttee porailla :think
                Siis cabriossahan on se alkuperäinen muovilista juuri siinä kohdalla mihin normaalimallissa tarvitsee porailla reiät. Tiedä sitten olisiko cabriossa jo sopiva määrä reikiä valmiina, en tiedä kun en ole koskaan kyseisen listan alle katsonut

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎