Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 m40 pari kysymystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asse21
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2005
    • 1233
    • Tampere

    E30 m40 pari kysymystä

    Click image for larger version

Name:	kone.jpg
Views:	1
Size:	119.4 KB
ID:	4842360
    Taitaa olla melkonen patenttiviritys koko pirssi?!?
    Eli sanokaapa onko tuo alkuperäinen ilmamäärämittari vai mikä lie? Tällainen nro löytyi sen päältä: 0280200201
    Tuo Haitariletku ilmanputsarin puolelta on noin sentin verran liian iso (1), mikä pistää ihmetyttämään mitä tuossa on edes alkuperäistä?
    Lisäksi kuvassa rinkeli nro 2, Mikämikämikä pulttiviritys? Letku menee tonne nro 3:seen.

    Jospa sais nuo tehot takasin noiden viritysten korjaamisen jälkeen...

    Edit:Taitaa olla 1.6:sen ilmamääräm. Autohan on siis 1.8
    Last edited by asse21; 05-12-2006, 14:29.
    E39 525i touring
    E39 523i
    i3
  • insp
    BTCF Member
    • Sep 2002
    • 826
    • Vantaa

    #2
    Jos olet aivan varma että moottori on m40b18, niin ainoa letku minkä realoem.com:in kautta näin joka tuollepuolelle kaasuläppää menee on tankin/bensan höyryjen kierrätys/suodatus.

    Haitarikumi voi olla sentakia liian pieni jos tuohon on vaihdettu ilmamäärämittari, kannattaa hakea oikea siihen (maksaa ~30-40e).
    ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

    Comment

    • Eepo
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 5388
      • Tampere

      #3
      jos en aivan väärin kattonut niin haitariputkenhan pitäisi sopia IMM:iin, sillä alapuolella näkyy iso rako, eli todnäk luiskahtanut paikoiltaa tai TSI miehet eivät saaneet paikoilleen
      -Harley Davidson Sportster - 89-
      -Harley Davidson softail -89-
      -Suzuki PV50 -86-

      Comment

      • asse21
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2005
        • 1233
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Eepo View Post
        jos en aivan väärin kattonut niin haitariputkenhan pitäisi sopia IMM:iin, sillä alapuolella näkyy iso rako, eli todnäk luiskahtanut paikoiltaa tai TSI miehet eivät saaneet paikoilleen
        Hain uuden haitarikumen, koska vanha oli teippailtu ja halkeillu.
        Ei kuvassa vielä paikoillaan, mut siis aivan liian iso toi haitariletkun toinen pää, kuten oli aikaisemmassakin patentissa?!?

        Jos ilmamäärämittari on noin halpa, niin ilman muuta käyn oikeanlaisen hakemassa, jos tuo nyt on se väärä...
        E39 525i touring
        E39 523i
        i3

        Comment

        • asse21
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2005
          • 1233
          • Tampere

          #5
          Originally posted by insp View Post
          Haitarikumi voi olla sentakia liian pieni jos tuohon on vaihdettu ilmamäärämittari, kannattaa hakea oikea siihen (maksaa ~30-40e).
          Siis tarkoitit varmaan että, haitarikumi maksaa ton verran...
          E39 525i touring
          E39 523i
          i3

          Comment

          • asse21
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2005
            • 1233
            • Tampere

            #6
            Tehot tuli osittain takas ton haitariletkun vaihdon jälkeen, mut edelleenki nykii yläkiekoilla.
            Liekö nokka jo sen verta kulunu että vaikuttaa?
            Tyhjäkäynti nousi hieman nyt n 900rpm, ennen n 800 kiekkaa minuutissa, eikä "booaa" enää liikkeelle lähdettäsessä.
            Teippipatentit ei siis ollu kovin järkevän olosia vaihtoehtoja.

            Mut edelleenki ihmetyttää se ilmamäärämittarin ja haitariletkun väli? Nyt jouduin tilapäisesti laittamaan
            siihen paffia ja tapea väliin. .
            Pitääpä käydä huomen kysymässä oisko 1.6:sen letku sopiva tuohon?!?
            E39 525i touring
            E39 523i
            i3

            Comment

            • Bmw_e30
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1260
              • joutseno

              #7
              ettei ois se entinen tsi mies säätäny sitä ilmamäärä mittari läpän asento ruuvia!
              ex 325i -85 325i
              325i soupe -92 325i

              Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

              Comment

              • jag
                Newbiemmer
                • Jun 2005
                • 19
                • Pielavesi

                #8
                Taitaa olla 316i:n ilmamäärämittari. Minun autossa(e30 316i, ilman katalyssaattoria) on samallailla pultilla tukittu tuo letku.

                Comment

                • MikkoJII
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 1807
                  • Lapua

                  #9
                  Hmm itsellä sama kone, mutta 1.6i
                  Itse olen kans miettiny, että mikä tuo yks letku on, itsellä ei siinä kyllä pulttia ole vaan ihan alusta asti on kumitulppa siinä ollut.
                  Epäilen hiukan, että 1.8i ja 1.6i ilmamäärämittareilla olis jotain eroa?
                  E32 750i 11/89

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎