Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 325i tehoalue..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • disturbed
    Newbiemmer
    • Mar 2004
    • 22
    • Parainen

    E30 325i tehoalue..?

    Joo elikkäs siis kaikki te joilla on kokemuksia kyseisestä autosta vakiokoneella, niin kysyisin että millä kierrosalueella auto ikäänkuin ottaa "piikin", eli suomeksi lähtee kunnolla?

    Ja sitten vielä että kuin paljon kierroksia tollanen kone ottaa ja onko rajoitinta?

    Ja ainiin, jos siihen on vaihdettu nokka, niin millä alueella sitten? Tai riippuu nokasta, mut silleen about..?
    P0W3R I5 B34T1FUL
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11720
    • Kouvola

    #2
    vakiona alkaa tossa 4000 kiekan jälkeen heräilee vasta kunnolla ja 6500 rajoitin!

    Comment

    • Redain
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 504
      • Turku

      #3
      itselläni on 2l suora kutonen ja se ottaa ainakin piikin 3500-4000 paikkeilla... kaverit on kyllä halunnut nähdä autoni konepellin alle kun ne ei usko että se on vakio 2l vaan ne luulee että siinä on joku 2,3 - 2,5l kone kun auto lähtee liian pirteästi liikkeelle...
      ja eipä kait niissä kovinkaan paljoa eroa ole ja jos on niin ei heitä kun jollain 1000 - 1500 rpm:llä
      Verhoilutyöt, vikakoodin luenta, hiekkapuhallustyöt Turku, Rauma seudulla. Yhteydet yv tai Redain(at)gmail.com

      Comment

      • Bmw_e30
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1260
        • joutseno

        #4
        4tonnis alkaa veto
        ykkösest en oo varma mut..
        ainaki 2vaihteel 100km/h 6200kiekkaa...
        ex 325i -85 325i
        325i soupe -92 325i

        Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

        Comment

        • jarikaa
          Bimmer Rookie
          • May 2003
          • 45

          #5
          Riippuu vähän onko katillinen- vai katitonmoottori. Katiton herää hieman aikaisemmin max. vääntö 4000rpm. Katillisessa max. vääntö 4300rpm. Katillinen vie myös paljon enemmän polttoainetta. Itselläni tällä hetkellä katillinenkone, mutta suosittelen ehdottomasti katitontakonetta jos valitsemaan pääsee.

          Comment

          • Cee.Koo
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 354
            • Twilight zone

            #6
            Ikinä en oo vakiolla 325:lla ajanu, et ei siitä enempää.
            Mutta Schrickin 284/272 nokalla alkaa pauhaamaan 3500rpm paikkeilla ja noin 4000rpm kohdalla ollaan jo hereillä. Nokka on tällähetkellä ajoitettu valmistajan arvoihin (edellyttäen että tein kaiken oikein ) muita ajoituksia en ole vielä kokeillu...
            With jap crap, life sucks and then you die

            Comment

            • goni
              Bimmer Rookie
              • Nov 2003
              • 152
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Bmw_e30
              4tonnis alkaa veto
              ykkösest en oo varma mut..
              ainaki 2vaihteel 100km/h 6200kiekkaa...
              mulla siinä hieman ennen neljää tonnia...
              kakkonen lyö rajottimelle jo 85km/h 8)

              mikähän välitys mulla tossa oikeen on? eipä oo tullu tutkittua pahemmin..

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11720
                • Kouvola

                #8
                Originally posted by Bmw_e30
                4tonnis alkaa veto
                ykkösest en oo varma mut..
                ainaki 2vaihteel 100km/h 6200kiekkaa...
                taitaa olla sulla joku harvempi perä ku ei vakioperällä kakkosella mee ku joku 90km/h...

                Comment

                • Bmw_e30
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2004
                  • 1260
                  • joutseno

                  #9
                  2.3 perä... en tiiä onko sama ku 2.5sessa
                  ex 325i -85 325i
                  325i soupe -92 325i

                  Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                  Comment

                  • mikapurtilo
                    Newbiemmer
                    • Jan 2004
                    • 13

                    #10
                    mulla ottaa lähes vakio piikin 3500 kierroksessa ja menee kakkosella 85km/h

                    Comment

                    • Touniks
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 6684
                      • Muurame

                      #11
                      Originally posted by goni
                      Originally posted by Bmw_e30
                      4tonnis alkaa veto
                      ykkösest en oo varma mut..
                      ainaki 2vaihteel 100km/h 6200kiekkaa...
                      mulla siinä hieman ennen neljää tonnia...
                      kakkonen lyö rajottimelle jo 85km/h 8)

                      mikähän välitys mulla tossa oikeen on? eipä oo tullu tutkittua pahemmin..
                      mulla menee 320i kakkosella vaan 65-70 ja sit paukkuu jo rajotin :roll:
                      E30 cabriolet -92 M-Tech II
                      E46 sedan -01
                      Corolla

                      Comment

                      • Aukes!
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 2013
                        • Riihimäki

                        #12
                        Mulla on joku sikaperä, ottaa kakkosella mittariin 110 ja 120 nopeudessa moottoritiellä kierroksia alle 3 tuhatta. Vähän ylipitkät on jo, kiihtyvyys kuolee


                        - E60 -05 "too small to mention"
                        ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11720
                          • Kouvola

                          #13
                          Originally posted by Aukes!
                          Mulla on joku sikaperä, ottaa kakkosella mittariin 110 ja 120 nopeudessa moottoritiellä kierroksia alle 3 tuhatta. Vähän ylipitkät on jo, kiihtyvyys kuolee
                          120 vauhdissa on just 3000 kiekkaa...toki noihin vaikuttaa noi renkaatkin!
                          mulla kusee jo 100km/h vauhdissa melkein kympin mittari :shock:

                          Comment

                          • goni
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2003
                            • 152
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by Esko
                            Originally posted by Aukes!
                            Mulla on joku sikaperä, ottaa kakkosella mittariin 110 ja 120 nopeudessa moottoritiellä kierroksia alle 3 tuhatta. Vähän ylipitkät on jo, kiihtyvyys kuolee
                            120 vauhdissa on just 3000 kiekkaa...toki noihin vaikuttaa noi renkaatkin!
                            mulla kusee jo 100km/h vauhdissa melkein kympin mittari :shock:
                            120 vauhissa täälläkin 3krpm, mulla kusi 100km/h:ssa vanhoilla palloilla (175/70/14 :lol: ) 8km/h ja uusilla (205/50/16) 7km/h :o

                            tais olla aika mutta menköön

                            Comment

                            • wj
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 3253
                              • Järvenpää

                              #15
                              Originally posted by Bmw_e30
                              2.3 perä... en tiiä onko sama ku 2.5sessa
                              323I:ssä taisi olla pisin perä mitä bemari tarjoo e30 koriin. Ellen vääri muista
                              - 2006 Mustang cabriolet
                              - Sleekcraft Enforcer 28'

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎