Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30/m40 käynnistyy vajailla pytyillä ja tyhjäkäynti seilaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ralliperuna
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 128

    e30/m40 käynnistyy vajailla pytyillä ja tyhjäkäynti seilaa

    -Eli kylmäkäynnistykset ovat tuskaa kun auto jää röpöttää vajailla pytyillä ja tämä häviää vasta 5km ajon jälkeen.Lämpimänä lähtee iloisesti käyntiin.

    -Tyhjäkäynti seilaa siellä 800-500 mutta pysyy kuitenkin käynnissä ilman kaasua, meinaa kuitenkin sammua.

    Bensaa tuntuu menevän aika kovasti vaikka ei reviteltäis.
    Muuten auto kulkee ihan hyvin.

    Auton Historia:
    1989 m40b16 316i 290tkm ajettu, ei ole kattia
    -nokka keinut venttiilit ja muut tilpehöörit uusia
    -Kokeillut 2 ilmamäärämittarilla=ei vaikutusta
    -vaihdettu virranjakajan kansi ja pyörijä
    -Letkut ja liitokset ehjät, eikä kuulu suhinoita
    -Tyhjäkäyntimoottori(lisäilmaluisti) putsattu, testattu johto irti kiekat nousee 1500rpm
    -uudet tuplakärkitulpat, ilmansuodatin, bensansuodatin, öljysuod.
    -Kaikki liittimet putsattu crc llä (paitsi ne jotka ovat siellä imusarjan alla)
    -Kaasuläppä naksahtaa kiinnimennessään, sekin putsattu ja haitarikumi uusi

    Tuo vajailla pytyillä käynnistyminen ja nykiminen kylmänä on pahentunut viimeisen vuoden aikana, jotta kohta ei varmaan lähe käyntiin.Kaasun painaminen ei auta paljoakaan röpöttämiseen.

    VOisiko olla joku nokan asentotunnistin? bensapaineen säädin? bensapumppu?
    Vaiko ruiskussa vika? vaiko tyhjäkäyntimoottori silti rikki?



    Kaikki asialliset neuvot tarpeen. Rahaa mennyt ihan vatusti ja ite ois tarkoitus huoltaa, kun ei kerkeä työn ohelta juoksemaan korjaamolla. AINUT PASKA HOMMA ON KUN EI OSAA/PYSTY MITTAILEMAAN NOITA SÄHKÖLAITTEITA. VIEN MITATTAVAKSI JOS EI MUUTEN ALA SELVIÄMÄÄN.
    Vitutus------- Se ei lopu ikinä.
  • Ralliperuna
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 128

    #2
    Tuossa käytin katsastuksessa kun viimeiset päivät alko täyttyä, ja eihän se tietenkään mene läpi...

    Eli tämän seilaavan tyhjäkäynnin ja bensansyönnin lisäksi se aiheuttaa päästöissä seuraavaa: CO% 7,3(raja-arvo=3,5) CO2 9,3 ja HC ppm=992 (raja-arvo=600)
    Auto heti ajokieltoon ja hyvät jouluntoivotukset

    Mitään imuvuotoja ei esiintynyt kun starttispräytä suihkuttelin oikein innolla joka paikkaan.
    Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

    Comment

    • |makke
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 847
      • Vaasa

      #3
      Jaa´a kuule.
      Itellä sama ongelma, tosin ei pysy kylmänä ENÄÄ edes käynnissä, jos ei kaasua anna. Ensin ennen katsastusta ei mennyt testeissä päästöistä läpi, jonka jälkeen lisäilmaluisti putsattiin. No, kone käyntiin... Eiku ei se lähekkään enää käyntiin. Eli putsauksen jälkeen ei enää toiminut kunnolla, eikä uudemman putsauksen jälkeenkää.
      Lue.

      Ite sain hommattua foorumilaiselta toisen tyhjäkäyntimoottorin ja aion koittaa sillä, jos se olisi siitä kiinni. Ilmavuotoja ei mullakaan ollu.
      Ilmoitan sit jos toimii :P

      Comment

      • bmwm5e28
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 474
        • suomusjärvi

        #4
        Samankaltasia ongelmia ollu mullakin, ilmoitteleppa makke, auttoiko toinen tyhjäkäyntiventtiili.
        Gentlemen prefer Blondes

        Dodge Challenger R/T 1970


        ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
        315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

        Comment

        • Ralliperuna
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 128

          #5
          Niin jos vaan pystyt testaa sitä toisella lisäilmaluistilla niin kerro heti auttoiko, ite rupesin arvelee että olisiko nuo minun kummatkin ilmamäärämittarit rikki tai sitte siel on ite ruisku entinen. Korjaamolle sain ajan vasta joulunjälkeen keskiviikolle että ihmeessä vaan aina uutta infoa kehiin, kerkeepähän hommata uusia osia jos tarvii.
          Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

          Comment

          • |makke
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 847
            • Vaasa

            #6
            Originally posted by Ralliperuna View Post
            Niin jos vaan pystyt testaa sitä toisella lisäilmaluistilla niin kerro heti auttoiko, ite rupesin arvelee että olisiko nuo minun kummatkin ilmamäärämittarit rikki tai sitte siel on ite ruisku entinen. Korjaamolle sain ajan vasta joulunjälkeen keskiviikolle että ihmeessä vaan aina uutta infoa kehiin, kerkeepähän hommata uusia osia jos tarvii.
            Joo pitää tässä lähipäivinä koittaa, kunhan kerkiän.
            Ilmoittelen sitten.

            Ite ainakin päätin ostaa ton, koska se on vielä suht helppo laittaa eikä ollu edes kallis. Uutena en lähtis ostamaan, vaivaset 194e :E

            Comment

            • |makke
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 847
              • Vaasa

              #7
              Tais kuulkaa olla se tyhjäkäyntimoottrori joka reistali.

              Olin katsokaas joutunu ruuvaan siitä kaasuvaijerista kierroksia ylemmäs että kone ees pysy käynnissä. Nyt sai oikeen urakalla laskea, ettei kiertäny liikaa

              Tosin päästöt pitää käydä mitauttamassa, että varmasti kaikki on ok.
              Mutta huomattavasti kivempi lähteä aamulla, väitän.

              Comment

              • Ralliperuna
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 128

                #8
                Elikkä nyt siis toimii sun auto, ei siis käy vajailla kylmänä???
                Ite sain auton huollosta perjantaina
                - Ilmamäärämittarin levyä siirtäneet=neula uudella uralla, lisäksi säätäneet jotain seospotikkaa jotta nyt menee HC arvo noin 460 kohdalle(raja on 600)
                eli nyt pitäis mennä katsastuksesta läpi
                -uudet tulpanjohdot(tarvike 69€) alkup.ois maksanu noin 200€

                tulos: käy edelleen kylmänä huonosti ja aavistuksen seilaa lämpimänäkin, päästöistä pitäisi mennä läpi vaikka ovat vieläkin hieman koholla. Eivät keksineet syytä mistä vois johtua tuo vajaillapytyilläkäynti kylmänä.

                seuraavaksi: ostetaan käytetty tyhjäkäyntimoottori jos auttais.

                On kyllä jumalattomasti kaikkee vikaa näissä e30 bemuissa, kaikki hajoo siinä 300 tkm kohdalla. Isä vaan ajelee 350tkm ajetulla -89 toyota carinalla eikä saatana pienintäkään vikaa viiteen vuoteen ole tullu, konekaan ei syö yhtään oljyä, kehrää niin nätisti ja jenkaa ottaa keposeen 6000+ eikä mitään kulumisen merkkejä koneessa( 16v twincam). Takavetonen on vaan parempi ajettava, mutta jos en saa tuota autoo kuntoon niin sitte pitää ruveta karsimaan mukavuudesta ja ostaa tommonen pappamalli ykspyöräetuveto
                Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

                Comment

                • |makke
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 847
                  • Vaasa

                  #9
                  Originally posted by Ralliperuna View Post
                  Elikkä nyt siis toimii sun auto, ei siis käy vajailla kylmänä???
                  Ite sain auton huollosta perjantaina
                  - Ilmamäärämittarin levyä siirtäneet=neula uudella uralla, lisäksi säätäneet jotain seospotikkaa jotta nyt menee HC arvo noin 460 kohdalle(raja on 600)
                  eli nyt pitäis mennä katsastuksesta läpi
                  -uudet tulpanjohdot(tarvike 69€) alkup.ois maksanu noin 200€

                  tulos: käy edelleen kylmänä huonosti ja aavistuksen seilaa lämpimänäkin, päästöistä pitäisi mennä läpi vaikka ovat vieläkin hieman koholla. Eivät keksineet syytä mistä vois johtua tuo vajaillapytyilläkäynti kylmänä.

                  seuraavaksi: ostetaan käytetty tyhjäkäyntimoottori jos auttais.

                  On kyllä jumalattomasti kaikkee vikaa näissä e30 bemuissa, kaikki hajoo siinä 300 tkm kohdalla. Isä vaan ajelee 350tkm ajetulla -89 toyota carinalla eikä saatana pienintäkään vikaa viiteen vuoteen ole tullu, konekaan ei syö yhtään oljyä, kehrää niin nätisti ja jenkaa ottaa keposeen 6000+ eikä mitään kulumisen merkkejä koneessa( 16v twincam). Takavetonen on vaan parempi ajettava, mutta jos en saa tuota autoo kuntoon niin sitte pitää ruveta karsimaan mukavuudesta ja ostaa tommonen pappamalli ykspyöräetuveto
                  En tiedä käykö vajailla, mutta jotenkin se vielä röpöttää.
                  Pysyy sentään käynnissä, mikä on pääasia mielestäni.
                  Pitää nyt koittaa saada päästöt kohdalleen, josko se röpöttäminenkin loppuisi.

                  Comment

                  • Ralliperuna
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 128

                    #10
                    Vaan kun ei auttanut yhtään tuo tyhjäkäyntimoottorin vaihto.

                    Kylmäkäynnistykset ovat sitä että auto meinaa sammua ja vaikka kaasua antaa niin röpöttää niin stanasti.

                    Kun kone lämpiää nykimistä tapahtuu ainoastaan siellä 800-1300 rpm kohdalla.
                    Lämpimänäkin tyhjäkäynti seilaa hieman 800-500 ja sieltä kiekkojen nostaminen liikkeelle lähtöä varten on tuskallista.

                    Kohta ei keksi enää osia mitä vois vaihtaa:think

                    JA MITÄ KOSTEAMPI KELI SITÄ ENEMMÄN RÖPELTÄÄ KONE KÄYNNISTETTÄESSÄ,kuivalla pakkaskelillä saattaa hörähtää ihan kivasti käyntiin.

                    Sanokaas missä ne lämpötila-anturit sijaitsevat tarkalleen??
                    Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

                    Comment

                    • |makke
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 847
                      • Vaasa

                      #11
                      Haitariletkun alapuolella on jotail liittimiä, eikö ne oo siinä jossain?
                      Näin ite asian käsitin.

                      Comment

                      • reddewil
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 3015
                        • West Coast

                        #12
                        Originally posted by bmwm5e28 View Post
                        Samankaltasia ongelmia ollu mullakin, ilmoitteleppa makke, auttoiko toinen tyhjäkäyntiventtiili.
                        Voin ilmoittaa ulkopuolisena, ettei auta!

                        Nostajien jumitus ainakin itsellä aiheuttaa vajaana käymisen, yleensä käy hötisten kolmella. Reippaasti kierroksia niin alkaa käydä neljällä.
                        Tähän auttoi motonetin "öljynpuhdistusaine" laitetaan ennen öljyn vaihtoa ja annetaan käydä 15min. Uuden öljyt sisään 10w40 mobil synt-S semi tai full synt. mutta ei mitään 0 tai 5-sarjan öljyä. Lisäksi laitoin "kitkanpoistajaa Mos tai joku" josta ei haittaa ollu ja nostajat pelasi kolme öljyn vaihtoväliä, mutta alkaa oireilla taas. Autolla ajettu reilut 300tkm ilman yläkerran remonttia, tiedän kuulostaa oudolta, mutta kun oman perseen alla kuljettu viimeset 200tkm niin pakko uskoa

                        Niin ja tietysti se tyhjäkäynti seilaa kun yks pytty tipahtelee kyydistä, wrom wrom wrom...
                        ...

                        Comment

                        • |makke
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 847
                          • Vaasa

                          #13
                          Originally posted by reddewil View Post
                          Voin ilmoittaa ulkopuolisena, ettei auta!

                          Nostajien jumitus ainakin itsellä aiheuttaa vajaana käymisen, yleensä käy hötisten kolmella. Reippaasti kierroksia niin alkaa käydä neljällä.
                          Tähän auttoi motonetin "öljynpuhdistusaine" laitetaan ennen öljyn vaihtoa ja annetaan käydä 15min. Uuden öljyt sisään 10w40 mobil synt-S semi tai full synt. mutta ei mitään 0 tai 5-sarjan öljyä. Lisäksi laitoin "kitkanpoistajaa Mos tai joku" josta ei haittaa ollu ja nostajat pelasi kolme öljyn vaihtoväliä, mutta alkaa oireilla taas. Autolla ajettu reilut 300tkm ilman yläkerran remonttia, tiedän kuulostaa oudolta, mutta kun oman perseen alla kuljettu viimeset 200tkm niin pakko uskoa

                          Niin ja tietysti se tyhjäkäynti seilaa kun yks pytty tipahtelee kyydistä, wrom wrom wrom...
                          Jaa´a kuule, mutta oma toimii nyt ainakin paremmin. Ehkä tässä on kyse vaan eri viasta. Itellä "röpöttää" ekat puoli minuttiia (vanhalla lisäilmaluistilla röpötti vaikka kuinka kauan ja kierroksia oli pakko antaa). Luulen että röpöttää siksi, jos se saa liikaa bensaa. Ainakin eka minuutin aikana bensa haisee jonki verran.

                          Comment

                          • MikkoJII
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 1808
                            • Lapua

                            #14
                            Originally posted by |makke View Post
                            Haitariletkun alapuolella on jotail liittimiä, eikö ne oo siinä jossain?
                            Näin ite asian käsitin.
                            Paskat, imusarjan alla on kaks liitintä, toinen on mittaristolle ja toinen boxille. Siinä joutuu purkaa sen yläpuolen ainaki pois. Sitte kun meette aukaseen imusarjan, niin suosittelen vaihtaan niitä imusarjan tiivisteitä samalla. Mielellään uusikaa myös ne lämpötila-anturit.

                            Itellä nyt ei oikein oo samanlaista vikaa, muutako tuo röpötys, kun starttaa kylmänä ja sekään ei kestä ku hetken. Mun tapauksessa puhutaan alle 10:stä sekunnista tuon röpötyksen kans.
                            E32 750i 11/89

                            Comment

                            • Haukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 1366
                              • Valkeala

                              #15
                              Mullaki sama ongelma, 318i -88 250tkm. käy kylmänä ihan päin helvettiä eli vissiin kolmella, painaa kaasua vähä nii meinaa sammua, joskus sammuukin. Päästötkin ovat rajamailla, toivottavast menis ees ens leimasta läpi :S Ei taida noihin m40 koneisii auttaa mikään... ei voi muuta sanoa ku että paskan myivät Pitää vissiin ostaa seuraavaks sit joku myllympi auto nii ei varmaan säksätyskää kuuluis niin pahasti :P
                              Last edited by Haukkis; 09-01-2007, 22:33.

                              Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎