Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 316 käynnistysongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomi T
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 3831
    • Nokia

    E30 316 käynnistysongelmat

    Auto käynnistyy aivan kylmänä varsin hyvin, ja kuumana, esim. tankkauksen jälkeen todella hyvin. Mutta jos on seisonut vaikka pari tuntia että kone on vielä vähän lämmin niin johan saa sahata ennen kuin käynnistyy. Myös pientä bensanhajua esiintyi esim. tänään tällaisen pitkän starttauksen jälkeen, liittyyköhän asiaan?

    Mikä neuvoksi käynnistysongelmiin?

    Autoon on vaihdettu Weberin kaasari ja tulpat ovat uudet (eivät vaikuttaneet ongelmaan millään lailla).
    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

    ex. 53*BMW
  • BemariVompatti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 440
    • VT 6

    #2
    Voiskohan olla että bensa kaasuntuu, jolloin sitä haihtuu liiaksi ja hetken saa sahata jotta tulee uutta tilalle (yhden pumpun systeemi kuitenkin)? Entäs onko Weber säädöissään? Itsellä heittää suuttimet vähän, jolloin kylmänä on sammumisherkkä, lämpimänä lähtee kitsaasti ja kuumana käy kuin unelma. Ryypyn puuttuminen vaikuttaa myös asiaan... onhan itselläsi ryyppy kiilattu pois päältä, tai ainakin käsiryypyn muutossarja?

    Ja jos bensankatkua esiintyy sahaamisen jälkeen niin sehän on vaan kaasarissa kiva juttu, kun tietää ainakin että tulee ainetta riittävästi... yleensä ainakin itsellä mopossa, kevarissa ja autossa on aina ollut bensan puute jonka vuoksi on pitänyt sahata.

    Oletko poljettanut kun on ollut vähemmän hanakka lähtemään käyntiin (pumpannut vähän kaasulla jotta aukoo koneeseen läppiä)? Jos lähtee näin paremmin niin sittenhän kone vaan tarvitsee lisää bensaa.

    Comment

    • Tomi T
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 3831
      • Nokia

      #3
      Joo tuli tuossa pari päivää sitten havaittua että kaasun painaminen auttaa. Silloin auto oli kyllä seisonut melkein 4 tuntia joten enpä tiedä sitten oliko enää sama tilanne kuin noissa vaikeissa starteissa on ollut. Mutta katsellaan miten asia kehittyy.
      ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
      ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
      BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
      BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

      ex. 53*BMW

      Comment

      • Tuiske
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1441
        • Lempäälä

        #4
        mulla oli täysin vastaavan oireet omassa bemussa ja syy oli weberin neulaventtiili, toinen kurkku tulvi aika reippaasti. bensaaki meni lähemmäs 20l/100km 60e oli uus venttiili jä säädöt.
        Corvette C4 LT4 TURBO
        Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

        Comment

        • SL
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 54
          • Siilinjärvi

          #5
          Mistä ton weberin mallin osaa erottaa? Onko noita ees ollut kovin montaa versiota tarjolla korvauskaasuttimeksi?

          Tartteis hommata se bakeliitti tjsp tiiviste siihen kaasuttimen ja imusarjan väliin, kun meinaa vuotaa siitä, eikä co-arvoa saa tyhjäkäynnillä 0.20% suuremmaksi. Ei sillä, parempi vaan että käy laihalla kun rikkaalla, niin leiman saantikin onnistui päästöjen puolesta :lol: , mutta kuitenkin, eihän tollanen imuvuoto koskaan hyvästä ole.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎