Itsellä oli joskus e30 325i:ssa kaksi ( 2 ) 50kg levypainoa vararenkaan virkaa toimittamassa, jos piti jonnekkin kauemmaksi (lue: reissuun) lähteä niin toinen mahtu sinne vararenkaan kanssa ja kamat (kaljat) takakontissa ajoi sen toisen 50kg virkaa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 talvella pitoisuutta lisää
Collapse
X
-
UUdet renkaat, lukkoperä ja painoa taakse. Taka lattialle mattojen alle lyijylevyt, n.30kg kpl. Sitten tankki täyteen ja kontiin vielä pieni pussi hiekkaa pahan paikan varalle. Jos ei riitä, osta 5 sarjan Bmw. On ihan kelvottomia laitteita talvella noi e30:set, ei paljoa autokoulu auta niitten kanssa.
Comment
-
-
omassa autossa on jotkut paskat michelinin renkaat, varmaan samalta ajalta ku auto tehtiin, eikä mitään vaikeuksia ole pitää tiellä, tokihan se välillä menee luisussa, mutta minkäs teet ku on niin vitusti tehoja
ehkä tähänkin ongelmaan löytyy syy ratin ja penkin välistä, eikä välttämättä renkaista.
saa sen auton lepikkoon uusillakin renkailla..
Toki uusilla renkailla saa turvallisuttaa jne jne, mutta jos uudet renkaat niin en henk.koht nää kenenkään syytä valaa betonia konttiin että pysyy kikotin hyppysissä. ajetaan sit talvet sellasel autol jolla ei pääse luisussa.
omasta mielestä ei E30 ole "liian" keulapainoinen, E21 on mielestäni paljon enemmän kuin E30, ja hyvin on nekin pysynyt tiellä ilman betonia yms
Tai sit oon vaan niin vitun hullu rattimies<---tää oli sit vitsi
kukaan ei sitten vedä palkoja nenäänLast edited by Eepo; 05-01-2007, 15:06.-Harley Davidson Sportster - 89-
-Harley Davidson softail -89-
-Suzuki PV50 -86-
Comment
-
-
Originally posted by maverick999 View Postsanat suusta.. punttiksen levypainoja varapyöräkoteloon....
Itse ehdottaisin paria mustaa roskasäkkiä päällekkäin varapyöräkoteloon ja niihin lapiolla 30-40kg hiekkaa. Roudarinteipillä paketti kiinni.
Comment
-
-
Tämmöisillä nollakeleillä takavedolla ajaminen on yhtä helvettiä. Sivutieltä päätielle liittyminen on varsinaista tuskaa, kun renkaat vaan sutii sutimistaan, vaikka kuinka varovasti yrittää kiihdyttää. Takanatulijatkin hermostuu: "Menis ny eestä toi mopo bemari!"
Samoin ohituksiin saa lähtä todella loivasti ja tarkalla kaasulla, muuten lähtee perä alta ja yritys pitää uusia sitten kun seuraava kilometrin suora osuu kohdalle.
Enpä silti ole tiesuolan ystävä, mieluummin ajelen kaikessa rauhassa suolaamattomia kyläteitä.
Comment
-
-
Leikkaat n.10-15mm:n rautalevystä koko kontin peittävän lisäpohjalevyn.Painontarpeesi mukaan.Joku "ratinsuojus" reunoihin pehmikkeeksi.Keskelle reikä,josta kiinnität sen varapyörähässäkkään.Reunoihin voit hitsata vaikka tavarankiinitys koukut "mustekaloja" varten.Painoa tulee sopivasti lisää,kontti ei sanottavasti pienene ja kuljetettavat rojut saa alkuperäistä kontia paremmin tarvittaessa kiinni.
Tälläsen virityksen näin taannoin yhden toisen automerkin edustajalla.Oli maalattuna ihan siistikin ja pysyy paikoillaan.Tarvittaessa nopea poistaa.
Comment
-
-
Tätä levypaino juttua varten voisi kehittää jonkun kiinnityksen esim. iso jatkomutteri kotelon pohjalle hitsaamalla ja sitte isolla pultilla+aluslevyllä levypainojen pohjaan kiristely. Täytyy tietysti ottaa huomioon, että varapyörän saa tarvittaessa paikalleen takaisin. Tässä olisi sitten TURVALLISUUS näkökanta huomioitu!Passat tdi -04
Comment
-
-
Originally posted by mizter View Postvaiko suoraan myllystä sementit vararengaskoteloon?
no ei vaan, mut mun mielestä kuullosti kans parhaimmalta idealta noi 20kg levypainot, niitä pitäis mahtua ainakin 5 kun ottaa renkaan pois ni siinä ois sitten jo 100kg.. ei vaan taida olla kauheen halpoja noi painot jos ei satu kotoota löytymään..
Teet vaikka jollaien muotilla mukavan kokoisen möykyn sinne niin jumalauta että painoa tulee
Comment
-
Comment