Announcement

Collapse
No announcement yet.

320i kuluttaa liikaa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ^tuomas^
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 57
    • Helsinki

    320i kuluttaa liikaa...

    Onkohan ihan normaalia että e30 320i -85 kuluttaa yli 15l/100km vaikka ajais rauhallisesti? Ei tiputa bensaa. Bensan tuoksahdus tulee kyllä käynnistäessä. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa ja mikäköhän siinä sitte mättää?
    320i & 120d
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1966
    • ......

    #2
    Ei oo normaalia!
    Mulla söi aikanaan kaupungissa n.12l ja tienpäällä n.9l.

    Comment

    • ^tuomas^
      Bimmer Rookie
      • Apr 2005
      • 57
      • Helsinki

      #3
      320i kuluttaa liikaa...

      eli mul on 320i -85. kaikki perushuollot tehty ja keskikulutus on 12,8l/100km ilman revittelyjä ja pintakaasulla ajettuna. Bensa haiskahtaa ku käynnistää auton mut muuten ei haise. Mitään lätäköitä ei jää alle. Osaisko kukaan sanoo mistä sitä vikaa kannattaisi lähteä etsimään? :think
      320i & 120d

      Comment

      • kakepro
        Bimmer Rookie
        • Sep 2006
        • 96
        • Suomen persreikä.

        #4
        Painin lähes samassa ongelmassa

        On kanssa itsellä tuollaisessa 320i -89 saman kaltaisia ongelmia. Välillä soppa haisi ihan helvetisti kun sillä ajeli. Varsinkin jos sattui hieman lappu olemaan lattiassa. On vaan tämän lisäksi ongelmana se että moottori käy aivan päin persettä ja seokset on ihan mitä sattuu. Kulutus on kanssa välillä niin huimaa, siinä 13 L/100 km niinkuin sullakin. Vaihdoin ilmamäärä mittarin ja se vaikutti niin että kulutus inan laski sekä pensan katku kaikkosi lähes kokomaan. Mutta kone käy edelleen miten sattuu

        Tossa tuo oma juttuni http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=87653

        En oo ihan tarkasti tietoinen että onko siinä motronic vai L-jetti ohjailemassa moottorin toimintaa. Mutta yleensä ottaen kylmästä moottorista irtoaa pientä pensan katkua silloinkin kun se on kunnossa. Varsinkin vanhasta autosta kun on kyse.
        Onko tuo 12,8 L/100 kulutus tullut tämän ongelman myötä :think
        Nii...ne autot vetää edestä, vai mitenkä...

        Ex kaarat:
        Volvo 240 -84 x2
        Toyota corolla -86
        Bmw e30 320i -89

        Rahalla saa ja Hondalla pääsee.

        Comment

        • Enska325i
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 333
          • Masku

          #5
          Konehuoneeseen tulevat bensaletkut tarkastaisin ekaksi. Kone käymään ja haistelemaan ja katselemaan.
          Luultavasti vuotaa kyllä lämpinämäkin, mutta höyrystyy ja haihtuu nopeammin, jolloin hajua ei sisään enää tule.
          Ihan oman turvallisuudenkin takia kannattaa laittaa nopeasti kuntoon.
          E46 330i M-sport touring

          ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
          sigpic

          Comment

          • ^tuomas^
            Bimmer Rookie
            • Apr 2005
            • 57
            • Helsinki

            #6
            Jaha...

            Ite oon tota ilmamäärämittarii aatellu kans. Kaikenlaista muuta oon vaihtanu mut en sitä. Bensaa ei mielestäni vuoda ja konehuoneessa ei haise. Täytyypi rupee ettii ilmamäärämittarii sit. Onko mitään hajuu mistä sellasen vois saada? ei taida saada enää uutena? Ton hajun ja kulutuksen yhtäläisyyttä en tiedä koska se käynnistyshaju ja kulutus oli jo ostaessa joten vaikee sanoo... Kiitos paljon vastanneille!
            320i & 120d

            Comment

            • kakepro
              Bimmer Rookie
              • Sep 2006
              • 96
              • Suomen persreikä.

              #7
              Originally posted by ^tuomas^ View Post
              Ite oon tota ilmamäärämittarii aatellu kans. Kaikenlaista muuta oon vaihtanu mut en sitä. Bensaa ei mielestäni vuoda ja konehuoneessa ei haise. Täytyypi rupee ettii ilmamäärämittarii sit. Onko mitään hajuu mistä sellasen vois saada? ei taida saada enää uutena? Ton hajun ja kulutuksen yhtäläisyyttä en tiedä koska se käynnistyshaju ja kulutus oli jo ostaessa joten vaikee sanoo... Kiitos paljon vastanneille!
              Itse hain romuttamolta ilmamäärämittarin kun en viitiny uutena ostaa.
              Tosin se on 325 automaatista. Pelaa ihan ok kun säätää sen sopivaks.
              Kyl loppu penssiinin katkut siihen paikkaan
              Nii...ne autot vetää edestä, vai mitenkä...

              Ex kaarat:
              Volvo 240 -84 x2
              Toyota corolla -86
              Bmw e30 320i -89

              Rahalla saa ja Hondalla pääsee.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎