Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 318is: käynnitys kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vunpero
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 49
    • Oulu

    E30 318is: käynnitys kylmänä

    Niin kun käynnistää kylmänä niin ei tahdo oikeen pysyä käynnissä mutta sitte kun lämpenee niin kyllä se sitten tahtoo jo pysyä käynnissä ja kierrokset on siinä normaalissa missä pitääkin..

    eli täytyy vaan kylmänä painella kaasua kokoajan ja sitten välillä se ei oikeen etes reagoi vaikka painais..

    onhan se kyllä melko vittumaista välillä kun kone kylmenee niin tulee aina sama onkelma ettei tahdo pysyä käynnissä ja pitäs lämmitellä kone kokoajan.

    Jos jotain pieniä niksejä sais että mikä olis hämminkiänä. kiitos
    nykynen kapistus: 325icA -92
    entiset kapistukset: 318iS vm84
  • Ralliperuna
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 128

    #2
    Itellä kans täysin samat oireet m40b16 koneessa. ite epäilen moottorin lämpötilantunnistinta, on vaan niin pahassa paikassa imusarjan alla että pitäis ensin purkaa se imusarja pois siitä edestä(huom, 316i kone kyseessä).
    Siellä on 2 tunnistinta, toinen kertoo sen moottorin jäähdytysnesteen lämpötilan(tämä on se viallinen, väriltään sininen) ja toinen tunnistin välittää tiedon mittaristoon.
    tuolla saksanpojan e30 sivustoilla on noista aika paljon puhetta ja tuntuu olevan aika yleinen vika.

    Tunnistin kun menee rikki, niin kone luulee että se on lämmin ja siten kylmänä ei taho käydä. Ihan varteenotettava vihje, eikä osa maksa hirveitä.

    Jos vaihat tunnistimen, niin kerro ihmeesä auttoiko!
    Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

    Comment

    • vunpero
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 49
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Ralliperuna View Post
      Itellä kans täysin samat oireet m40b16 koneessa. ite epäilen moottorin lämpötilantunnistinta, on vaan niin pahassa paikassa imusarjan alla että pitäis ensin purkaa se imusarja pois siitä edestä(huom, 316i kone kyseessä).
      Siellä on 2 tunnistinta, toinen kertoo sen moottorin jäähdytysnesteen lämpötilan(tämä on se viallinen, väriltään sininen) ja toinen tunnistin välittää tiedon mittaristoon.
      tuolla saksanpojan e30 sivustoilla on noista aika paljon puhetta ja tuntuu olevan aika yleinen vika.

      Tunnistin kun menee rikki, niin kone luulee että se on lämmin ja siten kylmänä ei taho käydä. Ihan varteenotettava vihje, eikä osa maksa hirveitä.

      Jos vaihat tunnistimen, niin kerro ihmeesä auttoiko!
      kiitän. täytynee katella sitten kunhan löytyy halli missä voi purkaa vähäsen
      nykynen kapistus: 325icA -92
      entiset kapistukset: 318iS vm84

      Comment

      • Ralliperuna
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 128

        #4
        Kannattaa katella myös muita vähän samantyylisiä topickkeja palstalla. tuossa oli jollain samanlainen röpötysongelma m20b20 koneessa melkein täysin samoilla oireilla, vaan ei meinaa löytyä syytä. Mut kannattaa se imusarja käyttää irti ja puhdistella se sopukka, vaihtaa ne letkut uusiin ja kaikki tiivisteet tietysti imariin ja se lämpötila-anturi. hukkaan se työ ei mene kuitenkaan.
        Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

        Comment

        • vunpero
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 49
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Ralliperuna View Post
          Kannattaa katella myös muita vähän samantyylisiä topickkeja palstalla. tuossa oli jollain samanlainen röpötysongelma m20b20 koneessa melkein täysin samoilla oireilla, vaan ei meinaa löytyä syytä. Mut kannattaa se imusarja käyttää irti ja puhdistella se sopukka, vaihtaa ne letkut uusiin ja kaikki tiivisteet tietysti imariin ja se lämpötila-anturi. hukkaan se työ ei mene kuitenkaan.
          juupelis niin täytyy kunhan löytyy aikaa kun on nyt vähä kiirreen olosta työn puolesta
          nykynen kapistus: 325icA -92
          entiset kapistukset: 318iS vm84

          Comment

          • ongelmalapsi
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1063
            • Hämeenlinna

            #6
            olisko tolla lämpötilan tunnistimella jotain tekoa 525tds? ku kylmänä käy ku enkeli, mut kuumana ei käy lainkaan.... heti ku lämmöt normaalissa niin meno loppu
            -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
            -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
            -Voimaa.com Ohjelmoinnit
            -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
            -Ilmastointi huolto alkaen 69€
            Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
            GMC Topkick C6500 rollback -95
            Ford F-350 4X4 Wrecker -97
            E46 330xiA -02
            Chrysler neon -99

            Comment

            • Ralliperuna
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 128

              #7
              Joku saksanpoika kirjoitti siellä samaisella sivulla, että se tunnistimen rikkoutuessa se voi jäädä jompaan kumpaan asentoon-> elikkä kyllä.
              Kone luulee että se on kylmä ja syöttää lisää soppaa jolloin pitäs ilmetä jos jonninlaista käymishäiriötä. En tiiä sitte dieselin kohdalla, voiko siinä olla joku muukin... kyllähän tuo selvästi viittaa siihen että ongelma löytyy lämpötila/jäähdytys->moottorinohjaus suunnalta.
              Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

              Comment

              • vunpero
                Bimmer Rookie
                • Jan 2007
                • 49
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Ralliperuna View Post
                Joku saksanpoika kirjoitti siellä samaisella sivulla, että se tunnistimen rikkoutuessa se voi jäädä jompaan kumpaan asentoon-> elikkä kyllä.
                Kone luulee että se on kylmä ja syöttää lisää soppaa jolloin pitäs ilmetä jos jonninlaista käymishäiriötä. En tiiä sitte dieselin kohdalla, voiko siinä olla joku muukin... kyllähän tuo selvästi viittaa siihen että ongelma löytyy lämpötila/jäähdytys->moottorinohjaus suunnalta.

                mjoo.. huomenna toivottavasti pääsen hakemaan vaihelaatikon niin pääsis helmikuun alusta vaihteleen ton tunnistimen niin näkee toimiiko sitten.
                nykynen kapistus: 325icA -92
                entiset kapistukset: 318iS vm84

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎