Tulihan ne pakkaset kokkolaanki asti ja bemukasta sekos kytkin. Auto on siis e30 316 -87, ja m10 motilla. Tarina on seuraavanlainen..
Aamulla piti kauniimpi osapuoli töihin heittää, ja karsee vitutus toki aamulla ku havainto oliki kunnon pakkanen. Nooooo, auto käyntiin (laakista tietenki
) ja ikkunoita rapaamaan.. 5 kilsaa meni ihan nätisti, neitonen pääsi töihin..
Siitä sitte ajelin pari kilsaa tankkailemaan ku opiskelijavalo palo ja just ku huoltsikan pihalle pääsin ni häipy kaikki veto autosta, luulin että menovesi loppu. Kerosiinia tankkiin ja ei mitään vaikutusta. Ryyppyä ja auto alko pelittää, mutta ilman ei sitte millään. Menin sitte ostaan jäätymisenestoa tankkiin ja se helpottiki ongelmaan. Mutta tämähän ei enään toki vaivaakkaan, vaan..
Rälläsin sitte lämpimään parkkihalliin auton sulamaan, samantien ku auto tuli halliin niin naps, kytkimen liikerata puolittui. Ja tuntuma hävis samalla, ottaa kiinni vaan yhtäkkiä. Auto oli sulamassa pari tuntia mutta ilman tulosta. Eipäs siinä, kyllähän sillä ajella vielä pystyy, etenki ku on liukasta ni sillä luistattamisella ei oo niin väliä
Pakilla toimii kohtuu normaalisti, pakilta ykköselle ni ei mitään tuntumaa ja liikerata lyhenee. Sammuilee siis kokoajan ku liikkeelle pitäs päästä jos ei oo jäätä tai lunta renkuleitten alla. Toki sitten isommat vaihteet saa silmään kunhan ei vaan tarvi pysähtyä
Jotenki myös tuntuu että kytkin toimis normaalisti kunhan ei ykkösellä lähe liikkeelle :think:
Kylmänä kytkin toimi eilen vielä normaalisti mutta ei enään. "Löysäksi" se ei ole mennyt missään vaiheessa, eikä auto pyri liikkeelle ku pykälää tarjoaa sisään. Nestettä ei ole hävinnyt, eikä vuotoja näykkään missään. Jarrutkin toimivat täysin normaalisti, eikös ne samalla nesteellä toimi?
Onko siis mahdollista kuitenkin että nesteissä on vettä joka on jäätynyt jonnekkin, vai meneekö tämä pää - ja työsylinterien vaihtamiseksi? Nestettä on, tummaa litkua tosin..
Autoa tarvii päivittäin ja ei ole lämmintä paikkaa ruuvailla
Pitäiskö vaan viiä jonnekkin että vaihtaisivat nesteet ja maksaa kirpeä lasku vai onko konsteja monia?
Kiitokset jo etukäteen, jos joku ton nyt jakso ylipäätänsä lukee
Ja kyllä, searchia räpläilin mutta ei oikee samanlaista mätää löytyny..
Aamulla piti kauniimpi osapuoli töihin heittää, ja karsee vitutus toki aamulla ku havainto oliki kunnon pakkanen. Nooooo, auto käyntiin (laakista tietenki

Siitä sitte ajelin pari kilsaa tankkailemaan ku opiskelijavalo palo ja just ku huoltsikan pihalle pääsin ni häipy kaikki veto autosta, luulin että menovesi loppu. Kerosiinia tankkiin ja ei mitään vaikutusta. Ryyppyä ja auto alko pelittää, mutta ilman ei sitte millään. Menin sitte ostaan jäätymisenestoa tankkiin ja se helpottiki ongelmaan. Mutta tämähän ei enään toki vaivaakkaan, vaan..
Rälläsin sitte lämpimään parkkihalliin auton sulamaan, samantien ku auto tuli halliin niin naps, kytkimen liikerata puolittui. Ja tuntuma hävis samalla, ottaa kiinni vaan yhtäkkiä. Auto oli sulamassa pari tuntia mutta ilman tulosta. Eipäs siinä, kyllähän sillä ajella vielä pystyy, etenki ku on liukasta ni sillä luistattamisella ei oo niin väliä

Pakilla toimii kohtuu normaalisti, pakilta ykköselle ni ei mitään tuntumaa ja liikerata lyhenee. Sammuilee siis kokoajan ku liikkeelle pitäs päästä jos ei oo jäätä tai lunta renkuleitten alla. Toki sitten isommat vaihteet saa silmään kunhan ei vaan tarvi pysähtyä

Kylmänä kytkin toimi eilen vielä normaalisti mutta ei enään. "Löysäksi" se ei ole mennyt missään vaiheessa, eikä auto pyri liikkeelle ku pykälää tarjoaa sisään. Nestettä ei ole hävinnyt, eikä vuotoja näykkään missään. Jarrutkin toimivat täysin normaalisti, eikös ne samalla nesteellä toimi?
Onko siis mahdollista kuitenkin että nesteissä on vettä joka on jäätynyt jonnekkin, vai meneekö tämä pää - ja työsylinterien vaihtamiseksi? Nestettä on, tummaa litkua tosin..


Kiitokset jo etukäteen, jos joku ton nyt jakso ylipäätänsä lukee


Comment