Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 m10 kytkin sekoilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lypsyvoide
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 3
    • Kokkola

    e30 m10 kytkin sekoilee

    Tulihan ne pakkaset kokkolaanki asti ja bemukasta sekos kytkin. Auto on siis e30 316 -87, ja m10 motilla. Tarina on seuraavanlainen..

    Aamulla piti kauniimpi osapuoli töihin heittää, ja karsee vitutus toki aamulla ku havainto oliki kunnon pakkanen. Nooooo, auto käyntiin (laakista tietenki ) ja ikkunoita rapaamaan.. 5 kilsaa meni ihan nätisti, neitonen pääsi töihin..

    Siitä sitte ajelin pari kilsaa tankkailemaan ku opiskelijavalo palo ja just ku huoltsikan pihalle pääsin ni häipy kaikki veto autosta, luulin että menovesi loppu. Kerosiinia tankkiin ja ei mitään vaikutusta. Ryyppyä ja auto alko pelittää, mutta ilman ei sitte millään. Menin sitte ostaan jäätymisenestoa tankkiin ja se helpottiki ongelmaan. Mutta tämähän ei enään toki vaivaakkaan, vaan..

    Rälläsin sitte lämpimään parkkihalliin auton sulamaan, samantien ku auto tuli halliin niin naps, kytkimen liikerata puolittui. Ja tuntuma hävis samalla, ottaa kiinni vaan yhtäkkiä. Auto oli sulamassa pari tuntia mutta ilman tulosta. Eipäs siinä, kyllähän sillä ajella vielä pystyy, etenki ku on liukasta ni sillä luistattamisella ei oo niin väliä

    Pakilla toimii kohtuu normaalisti, pakilta ykköselle ni ei mitään tuntumaa ja liikerata lyhenee. Sammuilee siis kokoajan ku liikkeelle pitäs päästä jos ei oo jäätä tai lunta renkuleitten alla. Toki sitten isommat vaihteet saa silmään kunhan ei vaan tarvi pysähtyä Jotenki myös tuntuu että kytkin toimis normaalisti kunhan ei ykkösellä lähe liikkeelle :think:

    Kylmänä kytkin toimi eilen vielä normaalisti mutta ei enään. "Löysäksi" se ei ole mennyt missään vaiheessa, eikä auto pyri liikkeelle ku pykälää tarjoaa sisään. Nestettä ei ole hävinnyt, eikä vuotoja näykkään missään. Jarrutkin toimivat täysin normaalisti, eikös ne samalla nesteellä toimi?

    Onko siis mahdollista kuitenkin että nesteissä on vettä joka on jäätynyt jonnekkin, vai meneekö tämä pää - ja työsylinterien vaihtamiseksi? Nestettä on, tummaa litkua tosin.. Autoa tarvii päivittäin ja ei ole lämmintä paikkaa ruuvailla Pitäiskö vaan viiä jonnekkin että vaihtaisivat nesteet ja maksaa kirpeä lasku vai onko konsteja monia?

    Kiitokset jo etukäteen, jos joku ton nyt jakso ylipäätänsä lukee Ja kyllä, searchia räpläilin mutta ei oikee samanlaista mätää löytyny..
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2015
    • Riihimäki

    #2
    Ei tohon paljon muuta osaa sanoa mutta sen verran että kytkimen toiminnalla ja valitulla vaihteella ei kyllä ole mitään tekemistä keskenään. Eli kytkin joko toimii tai ei, mutta ei riipu vaihteesta. Voihan se tuntua siltä että lähtee helpommin luistamaan kun on isompi pykälä silmässä eli enemmän vastusta, ykkösellä sitten luistaa rengas helpommin. - Kun ei nyt olis asetelma antautunut...?

    Comment

    • Tzeimi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 2067
      • Banshee - Jyväskylä

      #3
      Kuvauksesta päätellen nesteet kannattaa vaihtaa jokatapauksessa.

      Nestettä ei häviä - vittaisi asetelma/ painelaakeriosastolle. Toisaalta ei olisi eka kerta kun kytkimen pääsylkyn kumit antaisi myöten. Katso nyt varulta, että se poljinhässäkkä on mekaanisesti ehjä.
      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
      & 02 tulpo saniteetti dyno




      Älä väkisin, ota isompi vasara.
      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

      Comment

      • Lypsyvoide
        Newbiemmer
        • Feb 2006
        • 3
        • Kokkola

        #4
        No perkele.

        Eipäs kauheesti innostais kytkinremppa ulkona Katellaan siis eka niitä sylintereitä. Työsylinteri sijaitsee polkimen juuressa vai toisinpäin?

        Ovelaahan tuossa on se, että kytkimen liikerata on normaali mikäli on vapaalla tai auto sammuksissa. Toivotaan nyt parasta ettei painelaakeri oo kosahtanu, minkäsmoinen homma on sitte koko kytkinremppa ku ei oo kauheesti tullu harrastettua..?

        Kiitokset jo vastanneille, lisää vaan luiskaan poiijaat

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2067
          • Banshee - Jyväskylä

          #5
          Originally posted by Lypsyvoide View Post
          No perkele.

          Eipäs kauheesti innostais kytkinremppa ulkona Katellaan siis eka niitä sylintereitä. Työsylinteri sijaitsee polkimen juuressa vai toisinpäin?

          Ovelaahan tuossa on se, että kytkimen liikerata on normaali mikäli on vapaalla tai auto sammuksissa. Toivotaan nyt parasta ettei painelaakeri oo kosahtanu, minkäsmoinen homma on sitte koko kytkinremppa ku ei oo kauheesti tullu harrastettua..?
          Pääsylkky on polkimen juuressa, orja laatikon kupeessa.

          Laatikko pois, uusi kytkin, p-laakeri paikoilleen, laatikko takas (kato samalla käpälän ja tukipisteen kondis). Mukava pikku jumppa Ainoa spetziaali-juttu on sen levyn keskittäminen, muu on vaan työtä. Kato nyt ensin noi muut jutut, ettet turhaan riehu laatikon kanssa?
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎